Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Bréking: tavasztól MAlév járat Barcelonába!

2010. november 17. - frequentflyer

A Malév március 27-től hetente négy járatot indít, melyek kedden, csütörtökön, szombaton és vasárnap közlekednek majd. Repülőjegyek már mától foglalhatók, a legolcsóbb ár 29900 forint taxokkal. Barcelona a Malév negyedik spanyolországi célállomása Madrid, Malaga és Palma de Mallorca mellett. Tíz évvel ezelőtt zárták be a járatot, amely tavasszal sokak örömére indul újra.

Tovább

Megérkezett Frankfurtba a negyedik Lufthansa Airbus A380!

D-AIMD, (Mike Delta) még a festés előtt

Miközben a világ másik felén az A380-as gépek technikai problémáit firtatják az újságok, Frankfurtba megérkezett a negyedik Airbus A380-as óriásgép a Lufthansa flottájába. A repülőt Tokyo névre keresztelik, a hivatalos ceremónia Japánban lesz 2011 elején, amikor is már az ötvenedik évfordulója lesz annak, hogy elindult a menetrend szerinti légi összeköttetés Németország és Japán között.

Tovább

easyJet: rugalmas jegyekkel tüzel az üzleti utasokra!

 

Bizony, a low-cost légitársaságoknak, vagy ahogy mi nevezzük őket, a fapadoknak is kellenek a vastagabb pénztárcájú utasok, s erre fényes bizonyíték, hogy az easyJet is bevezette az üzleti utazóknak szóló díjtételét. Amiről, per pillanat még nem tudjuk mennyibe kerül pontosan, csak azt, hogy az átlagos business díjtételeknél 75 százalékkal olcsóbb.

A szolgáltatás egyik legfontosabb eleme, hogy nem nézik a kézipoggyász tömegét: ha befér a fizikai keretbe és az utas el tudja vinni egyedül, akkor mehet a gépre. A jegyhez jár néhány ingyenes módosítás is: sem módosítási díjat, sem pedig árkülönbözetet nem kell fizetni az utasnak, ha a változtatást egy 4 hetes időablakon belül oldja meg: egy héttel az eredeti foglalás előtt és max három héttel azután.

Tovább

A GE lízingcége is vesz a kínai repülőből - Felülnél rá?

A kínai állami repülőgépgyártó vállalat, a COMAC 100 repülőgépre kapott megrendelést (pontosabban 50 firm order és 50 opció) négy kínai légitársaság tömörülésétől és a GE lízingcégétől a C919 keskenytörzsű típusra, amely a Boeing 737, illetve az Airbus 320 gépcsalád  konkurense lehet. Az első gépet 2016-ban szállíthatják le, s a GE közreműködése elősegítheti azt is, hogy az egyébként igen figyelmes, s az amerikai piac védelmét is részben ellátó amerikai hatóságok is megadják a megfelelő engedélyeket a kínai típusnak. Te utaznál kínai repülővel?

Tovább

Nem engedték felszállni a Lufthansa A380-ast!

A frankfurti repülőtéren leállították a Lufthansa tokiói járatát, egy Airbus A380-ast, amely már a futópálya felé gurult, amikor rendellenességet észleltek a futóműben. Az utasokat egy tartalék szuperjumbóval vitték Tokióba, a futó okozta zajok forrását nem találják, a szerelők nem találtak semmilyen rendellenességet a repülőgépben.

Tovább

Bajban a repülő kenguruk? Újabb Qantas kényszerleszállás!

Ismét egy Qantas gép kényszerleszállásáról számoltak be ausztrál csatornák, ezúttal a Buenos Airesbe (EZE) tartó Boeing 747-400 volt kénytelen visszafordulni Sydney-be. A 199 utas és a 21 fős személyzet sértetlen maradt. A Qantasnak két héten belül ez a negyedik nagy visszhangot kapó műszaki hibája. Hogyan szervezte át hálózatát a Qantas?

Tovább

Járatteszt: ZRH-BUD, Swiss, Business - Ezt így kell csinálni!

A jó sorsom okán úgy alakult, hogy tegnap a business kabinba ültettek be a Swiss Zürich-Budapest járatán, amelyik egy órát és öt percet töltött a levegőben. Nos, a rövid időt is lehet emlékezetessé tenni - erről adott tanúbizonyságot a Swiss.

Kattints a részletekért a post címére!

Fokker-100, üzemeltető a Contact Air

Tovább

American: új honlappal!

Vasárnap helyezték éles üzembe az American Airlines megújult honlapját. Az AA új netes felülete egyszerűbb és mutatósabb lett, amikor az ember elindítja a foglalást, lényegesen kényelmesebben tudja kitölteni a megfelelő adatokat. Maga a foglalási rendszer egyébként nem változott, de azzal eddig sem volt baj, elég részletes és áttekinthető volt.

A honlapon most már a járatok státuszát is könnyedebben lehet követni, de a tartalom lényegében nem változott. Aki ki szeretné próbálni, annak jó hír, hogy 729 dolláros áron már foglalható az új BUD-JFK közvetlen járat, ami odafelé 11.55-03.35PM, visszafelé pedig 6.40PM -9.30AM a menetrend, természetesen másnap.

Saigon, Ho Chi Minh város - Mibe kerülnek a téli vakációk 2.

Saigon, vagy más nevén Ho Chi Minh város - egyre inkább divatba jövő célállomás. Vietnam sok szépséget tartogat, olcsó, de turisztikailag már elég fejlett ahhoz, hogy az igényesebb utazók se fázzanak oda menni. Elég sokan jeleztétek, hogy gondolkodtok benne, így aztán megnéztük a repülési lehetőségeket.Kattints a posztra a részletekért.

Turkish Airlines A330

Tovább

A Singapore újra jár A380-al

Singapore Airlines A380

Visszaállította a forgalomba az első Airbus A380-ast a Singapore Airlines abból a három gépből, amelyek a Qantas hajtóműhibát követően a földre kényszerültek, mert a Trent900-asokban olajszivárgást észleltek. A társaság jelentése szerint a hajtóműben elvégezték azokat a javításokat, amelyeket a Rolls Royce előírt. A SIA szóvivője szerint a második gépet is beállíthatják a forgalomba a hétvégén és dolgoznak a harmadikon is.

A Singapore Airlines az összes A380-ast megvizsgálja, amely eltart majd egy ideig, mert már 11 van belőlük a flottában. Addig is, 747-400-asok és 777-300 típusok járnak SIN és Sydney, valamint Melbourne között. Ezeken korábban A380-assal jártak.

Újabb hajtóműhiba a Qantasnál!

Nincs szerencséje a Qantasnak a hajtóművekkel mostanság, kivált, hogy az ausztrál légitársaság A380 kényszerleszállása után egyébként is minden köhécselés bekerül a sajtóba. Így az is, hogy tegnap egy 767-es fordult vissza Perthbe, nem sokkal a felszállást követően, hajtóműhiba miatt.

Az ugye két héten belül a harmadik eset, aminek híre keresztülment a glóbuszon. Előbb volt az A380, arra egy napra egy Boeing 747, szintén Szingapúrban.

Ferihegy ismét Clear!

Ezt már szeretem: alighogy kiteszem a lábam az országból, jönnek a jó hírek. Pénteken például az, hogy Ferihegy visszakapta a biztonságos európai repülőtér, azaz a "clear" besorolást! NEm ekkortól vagy akkortól, hanem délután háromtól már élesben üzemelt a  dolog. Megpróbálok utánajárni annak, hogy aki a napokban utazik, az örülhet-e, mert azértz mire az EU-s bizottság állásfoglalása végigmegy az európai reptereken, akik azt megerősítik, majd intézkednek is - azért tapasztalatom szerint ezzel a folyamattal bizonyosan eltelik pár nap. Mindenesetre, végre újra európai utasokként szállhatunk át Frankfurtban, Münchenben, ismét csőre áll a Malév gép Madridban, s egy sor másik átszállóhelyen nem kell buszozni. Szép hétvégét mindenkinek!

Egy dolog nem változik, a sor és a szigor. Mint Hardy Mihály korábban nyilatkozta, a minősítés megszerzése nem eredményezi majd a szigorú átvizsgálás enyhülését, így aztán a reggeli sorok hosszának a csökkenését sem. Azon majd a SkyCourt megnyitása segít, a nyári menetrendtől.

Egy cikk a témában:

Egy videó is.

Fizetünk a kényelemért? - Bejött a prémium economy az Air France-nak!

Bejött az Air France-nak a premium economy osztály kialakítása a hosszú távú járatokon, a cég közlése szerint egy év alatt négyszázezer ügyfél választotta az új szolgáltatást. Ez a szám persze nem sok a légitársaság tavalyi évi 71.4 milliós utasforgalmához képest, ahhoz képest azonban szép eredmény, hogy a Premium Voyageur osztályra jegyet venni azért egy komolyabb ártétel, mint az akciós turista jegyek.

Ráadásul, a cég egy év alatt az összes tipusra installálta az új kabint, kivéve az A380-at és a Boeing 747-et. De mi is a szolgáltatás előnye? Sokkal olcsóbb, mint a biznisz, a fedélzeti szolgáltatások lényegesen kevésbé puccosak, de használhatók a business várók, a business sorok, több csomagot lehet feladni, a szék pedig lényegesen nagyobb és kényelmesebb, mint a turista osztályon. Kattints, és megmutatom belülről!

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil