Bejött az Air France-nak a premium economy osztály kialakítása a hosszú távú járatokon, a cég közlése szerint egy év alatt négyszázezer ügyfél választotta az új szolgáltatást. Ez a szám persze nem sok a légitársaság tavalyi évi 71.4 milliós utasforgalmához képest, ahhoz képest azonban szép eredmény, hogy a Premium Voyageur osztályra jegyet venni azért egy komolyabb ártétel, mint az akciós turista jegyek.
Ráadásul, a cég egy év alatt az összes tipusra installálta az új kabint, kivéve az A380-at és a Boeing 747-et. De mi is a szolgáltatás előnye? Sokkal olcsóbb, mint a biznisz, a fedélzeti szolgáltatások lényegesen kevésbé puccosak, de használhatók a business várók, a business sorok, több csomagot lehet feladni, a szék pedig lényegesen nagyobb és kényelmesebb, mint a turista osztályon. Kattints, és megmutatom belülről!
Bejött az Air France-nak a premium economy osztály kialakítása a hosszú távú járatokon, a cég közlése szerint egy év alatt négyszázezer ügyfél választotta az új szolgáltatást. Ez a szám persze nem sok a légitársaság tavalyi évi 71.4 milliós utasforgalmához képest, ahhoz képest azonban szép eredmény, hogy a Premium Voyageur osztályra jegyet venni azért egy komolyabb ártétel, mint az akciós turista jegyek.
Ráadásul, a cég egy év alatt az összes tipusra installálta az új kabint, kivéve az A380-at és a Boeing 747-et. De mi is a szolgáltatás előnye? Sokkal olcsóbb, mint a biznisz, a fedélzeti szolgáltatások lényegesen kevésbé puccosak, de használhatók a business várók, a business sorok, több csomagot lehet feladni, a szék pedig lényegesen nagyobb és kényelmesebb, mint a turista osztályon. Kattints, és megmutatom belülről!
Egy év alatt 76 hosszú távon üzemeltetett gépen alakították ki a Premium Voyageur osztályt, az A380-asokon pedig áprilistól fogják. A kérdés az, hogy melyik osztály rovására, amiről nem emlékezik meg a cég közleménye. Ez a kabin ugyanis nagyobb helyet foglal, azaz vagy a business-ből, vagy az economy-ból le kell csípni egy ppicit, hogy elhelyezzék a gépen.
A first-ből nem valószínű, mert az nincs minden járaton, s egyébként is alig van néhány első osztályú szék azokon a járatokon, ahol van. A kérdés, hogy a válság miatt a business vagy a turista osztályokon van-e nagyobb kihasználtság-csökkenés, amelyet hosszú távon is fennállónak minősítenek. Magyarul, mit gondol az AF, hosszú távon a biznisz, vagy az economy szék-kínálatának csökkentésével járnak jobban?
Akárhogy is legyen, az utasok, akik eddig kipróbálták, elégedettek, hetven százalékuk ajánlaná ismerősének. Mostanában pedig a cég is erősen ajánlja, ugyanis nagyon olcsó promójuk van erre a tarifára, New Yorkba például 275.000 forint egy jegy, ami kb. duplája a legolcsóbb turistajegynek. Sok esetben azonban, egy turistajegyért is elkérnek ennyit, ha nem időben foglalunk. Például, a british hasonló osztálya majdnem a duplájába kerül.
A helykínálat ezen az osztályon negyven százalékkal nagyobb, mint a turistán. Üzleti utazóknak azért jöhet be a dolog, mert immár alig van cég, amelyik az alkalmazottaknak engedélyezi a business jegy vásárlását az interkontinentális járatokra (esetleg a 12 óra fölöttiekre, de sok cég azokra sem), márpedig egy ilyen repülés turistán erősen kiveszi az embert, főleg azon a szakaszon, amikor éjszaka kell repülni. A székek ugyanis 123 fokban dönthetők és fix vázasak, valamint 48 centi szélesek.
Ez a szék volt az első eleme az AF új fejlesztéseinek, de itt meg kell jegyezni: a rövid járatokat is új székkel szerelik fel, ahol a kialakításnak köszönhetően 7,5 centivel több a helykínálat, ráadásul az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás is csökken azáltal, hogy darabonként öt kilóval (40%) könnyebb maga a szék. Ez egy A321-es esetében egy tonnát jelent.
2010 szeptemberében a hosszú járatok Business osztályán is új ülést mutattak be: az új kialakításnak köszönhetően az ágyrész több mint két méteres, fix lábtartóval van felszerelve, új tároló rekeszekkel rendelkezik és egy 38 cm-es 16:9 képarányú tévé gondoskodik az unaloműzésről.