Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Social Network - NO COMMENT

2011. március 08. - frequentflyer

Nincs mit hozzáfűznöm ehhez a videóhoz, azon túl, hogy a kísérletező-kedv, a professzionalitás és a jófejség egyben is megjelenhet, ahogy ezt a Schiphol-on készült kisfilmen is láthatjuk. Köszönjük a beküldőjének, aki a maga pályáján szintén profi!

 

Havanna: téltől a KLM-mel is!

Havanna, bár népszerű turisztikai célpont, nem túl sok úton juthatunk el, eddig az Air France, az Iberia, az Air Europa és a Condor járatai közül választhattunk, s adott ajánlatot az Aeroflot is, Moszkván keresztül. Most azonban belép a piacra a KLM is, Amszterdamból hetente háromszor járnak a HAV Jose Marti reptérre, MD-11 gépekkel. Az első járat az október 31-én életbe lépő 2011-es téli menetrenddel indul.


Ezzel Havanna lesz a KLM 68-ik tengerentúli úticélja, s a cég jelentősen növeli lefedettségét a Karib-térségben, ahol ugyebár a KLM eddig sem volt rossz versenyző. Kuba lenyűgöző változatosságával bűvöli el a turistákat: az érintetlen természettől és történelmi és kulturális érdekességektől a tengerparti luxus üdülőhelyekig minden megtalálható itt.

Az MD11-esek 285 férőhelyesek a KLM konfigurációjában: 24 world business class és 261 economy lesz a kapacitás egy járaton. A kubai járat hétfőn, csütörtökön és szombaton 13:15-kor indul Amszterdamból, és helyi idő szerint 17:45-kor érkezik Havannába. A visszaút Havannából 19:45 órakor indul és a következő nap érkezik Amszterdamba 10:45-re.

Egyre közelebb a Budapest Kuala Lumpur járat - újabb A330-asok az AirAsia-nak

Valamikor ősszel jelentette be az Air Asia első számú vezetője, hogy néhány Európa szívében fekvő szép városba is indítana járatokat, s nevezte nevén Budapestet. Az AirAsia X e tervére Magyarországon még ma is legyintenek, tegnap azonban az Airbus bejelentett, hogy az AirAsia X három újabb A330-200-ast rendel, s ezeket nem hosszú évek múlva kívánják átvenni, hanem már 2014-ben üzembe kívánják állítani.

Márpedig ha az X jelzésű leánycég vásárol, azt azért teszi, hogy interkontinentális járatokat üzemeltessen, ahhoz hasonlókat, ami ma is közlekedik a Kuala Lumpur Low Cost Carrier Terminal (LCCT) és Párizs Orly vagy épp London Stansted között.

 

Tovább

Kényszerleszállás Algériában: leállt a BA 747 hajtóművel

Háromszázegy utast szállított az a British Airways 747-400, amelyik Tamarassetben, Algériában hajtott végre kényszerleszállást vasárnapra virradó éjjel, mert a négyből egy hajtóműve beadta a kulcsot. A járat Lagosból (LOS) indult szombat éjfélkor és két és fél óra repülést követően jelentkezett a hajtóműhiba.  A cpt. kényszerleszállásra kapott engedélyt és a hajózók biztonságosan letették a repülőt. Senkinek nem esett baja, bár néhány aviatikai hírportál úgy adta hírül az eseményt, hogy 301 ember menekült meg a halál torkából!

Tovább

A legdögösebb stewik TOP10 listája

Nem volt véléetlen hogy az előző postban pont a Virgin egy pikáns spotja apropóján felvetettem a kérdést: valóban lehet utasokra vadászni a „Nálunk vannak a legtutibb stewik!” dumával? Sir Richard Brenson, a Virgin nagyistene és marketingesei ugyanis úgy néz ki, tudnak valamit. Bár ők csak a maximális utazási élménnyel és az emlékezetes repülésekkel kívánnak operálni, mégis úgy gondolják, hogy ehhez bizony szorosan hozzátartoznak az igen attraktív utaskísérők!

S hogy erről más airline menedzserek, sőt az iparág meghatározó szereplői sem gondolkodnak másképp, arra ékes bizonyíték, hogy nemrégiben a Business Travel and Meeting Show-n számos díjat adtak át, többek között a legmutatósabb személyzet szempontjából is díjazták a légitársaságokat. És ki nyert? Sir Brenson Virginje.

Tovább

Fedélzetre csábító vonzó idomok?!

Méghogy a légitársaságok nem apellálnak a hormonokra?! Ha így lenne, akkor a hirdetésekben nem kizárólag olyan utaskísérők szerepelnek, akik mellett még a szupermodellek is elbújhatnak! Vagy mit mondanak a divatdiktátorok az uniformisokról? Hol elismerőt, hol lesújtót, de azt minden egyes esetben, hogy az utaskísérő-hölgyek lábait mindig a legelőnyösebb módon láttatja. Vajon apellálnak a légitársaságok a férfi-női kémiai folyamatokra, vagy csak stimulálják az utasok agyát? Mi a véleményetek? Mielőtt megfogalmazzátok, nézzétek meg azt a videót!

 

 

Miért tiltja a WizzAir a mobilos flight módot?

Két és fél óráig nem ocsúdtam fel abból, hogy egy magát innovatívnak nevező légitársaság miért követeli utasaitól a mobiltelefonok teljes kikapcsolását?! A Wizz utaskísérői udvariasan ugyan, de ellentmondást nem tűrő hangon kapcsoltatták ki a mobilokat, miközben van olyan légitársaság, amelyik fedélzetén már a wifi-internet szolgáltatás működik.

Tovább

Befellegzett a generálszendvicseknek - A Lufthansa minden osztályon újít, rövid távon is

Frankfurtban és Berlin Schonefeld mellett a Lufthansa karbantartó bázisain nagy ütemben alakítják át az európán belül közlekedő gépek belsejét. Nemrégiben magam is kipróbálhattam, milyenek lesznek az új székek és hogyan újul meg a kabin, ezúttal nem csak a biznisz, hanem a turista is. Már csak idő kérdése, hogy mikor száll le az első olyan Lufthansa-gép Budapesten, amelybe beszállva a magyar utasok is úgy érezhetik majd: nem csak légi, hanem időutazásra is hivatalosak. Mintegy 180 rövid és középtávon közlekedő repülő teljes berendezése újul majd meg.

Tovább

Megérkezett a legújabb Jumbo, itt a 747-8 Intercontinental!

Sokkoló! A helyszíni beszámolókat olvasgatva ez volt a leggyakrabban használt kifejezés azok részéről, akiknek volt szerencséje a helyszínen követni a legújabb jumbo bemutatását. Régi álma vált valóra a Boeing Jumbo rajongóinak: a már-már temetett 747-es típus legújabb változata, a 747-8 Intercontinental utasszállító és argo változatban is bemutatkozott, még nagyobb upper deck-kel, mint a négyszázason. Mintegy negyven évvel az első, 747-100 modell bemutatója után. Lenyűgöző!

Forrás: airlinereporter.com

Tovább

Elaludt a kapitány - mi történik a cockpitban?

A hétvége egyik legfelkapottabb híre, hogy a SAS kapitánya elaludt repülés közben, mert a szolgálata előtt három és fél órája jutott pihenésre. Ezúttal nem történt katasztrófa, mert a kapitány felébredt, de ne feledjük: a pilóták túlterheltsége miatt már nem egy katasztrófa történt. A történtek alapján felmerült: miközben a repülés egy rigorózusan szabályozott az iparág, arra kisebb figyelem összpontosul, mi történik a cockpit-ban és a légitársaságok rotáció-központjában, ahol a beosztásokat intézik. Mindeközben pedig vannak, akik szerint egy pilóta is elég a rövid járatokra.

Tovább

Vízszintes business székekkel érkezik Pestre az American

Az áprilisban újrainduló New York-i közvetlen járat sikerében a foglalások alapján biztosak az üzemeltető American Airlines vezetői, akárcsak a Malév menedzsmentje –  lévén közösen üzemeltetik és értékesítik a helyeket az új nagyalma járatra. New York-ból 24 csatlakozást kínál a Malév saját járatszám alatt, de az American is kap 25 csatlakozást regionálisan és a közel-keleten.

Tovább

Éjszakai landolás az angyalok városába!

Egy nagyon jó kis videót találtam egyik kedvenc blogomon, a Világutazón. Los Angeles, az USA egyik legforgalmasabb reptere, köztük a Tom Braedley International Terminal, amit  helyben már csak a IATA-kódjával, a híres LAX-szel emlegetnek a mindennapok során. Paradicsomi terület a repülésrajongóknak. Az alábbi videó egy Óceán felól elkezdett, de aztán a város fölé forduló megközelítést mutat be, éjszakai fényekben, mielőtt a gép leszállna a 24-Jobb pályára, majd begeurul a terminálra.

 

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil