Nincs mit hozzáfűznöm ehhez a videóhoz, azon túl, hogy a kísérletező-kedv, a professzionalitás és a jófejség egyben is megjelenhet, ahogy ezt a Schiphol-on készült kisfilmen is láthatjuk. Köszönjük a beküldőjének, aki a maga pályáján szintén profi!
Nincs mit hozzáfűznöm ehhez a videóhoz, azon túl, hogy a kísérletező-kedv, a professzionalitás és a jófejség egyben is megjelenhet, ahogy ezt a Schiphol-on készült kisfilmen is láthatjuk. Köszönjük a beküldőjének, aki a maga pályáján szintén profi!
Havanna nagyon népszerű úticél, mégsem válogathatunk valami nagy kínálatból, ha repülőjegyet szeretnénk venni a rumok fővárosába. Eddig az Air France, az Iberia, a Condor, az AirEuropa és az Aeroflot (moszkvai átszállással) adtak jó ajánlatokat, ősztől azonban érdemes számolni a KLM-mel is.
Havanna, bár népszerű turisztikai célpont, nem túl sok úton juthatunk el, eddig az Air France, az Iberia, az Air Europa és a Condor járatai közül választhattunk, s adott ajánlatot az Aeroflot is, Moszkván keresztül. Most azonban belép a piacra a KLM is, Amszterdamból hetente háromszor járnak a HAV Jose Marti reptérre, MD-11 gépekkel. Az első járat az október 31-én életbe lépő 2011-es téli menetrenddel indul.
Ezzel Havanna lesz a KLM 68-ik tengerentúli úticélja, s a cég jelentősen növeli lefedettségét a Karib-térségben, ahol ugyebár a KLM eddig sem volt rossz versenyző. Kuba lenyűgöző változatosságával bűvöli el a turistákat: az érintetlen természettől és történelmi és kulturális érdekességektől a tengerparti luxus üdülőhelyekig minden megtalálható itt.
Az MD11-esek 285 férőhelyesek a KLM konfigurációjában: 24 world business class és 261 economy lesz a kapacitás egy járaton. A kubai járat hétfőn, csütörtökön és szombaton 13:15-kor indul Amszterdamból, és helyi idő szerint 17:45-kor érkezik Havannába. A visszaút Havannából 19:45 órakor indul és a következő nap érkezik Amszterdamba 10:45-re.
Marosvásárhelyen nyitja negyedik romániai bázisát a Wizz Air. Kezdetben egy Airbus A320 tipusú repülőgépet helyeznek az erdélyi városba, ahonnan Budapestre, Londonba, Barcelonába, Párizsba, Rómába, Dortmunda és Forliba repülnek.
Valamikor ősszel jelentette be az Air Asia első számú vezetője, hogy néhány Európa szívében fekvő szép városba is indítana járatokat, s nevezte nevén Budapestet. Az AirAsia X e tervére Magyarországon még ma is legyintenek, tegnap azonban az Airbus bejelentett, hogy az AirAsia X három újabb A330-200-ast rendel, s ezeket nem hosszú évek múlva kívánják átvenni, hanem már 2014-ben üzembe kívánják állítani.
Márpedig ha az X jelzésű leánycég vásárol, azt azért teszi, hogy interkontinentális járatokat üzemeltessen, ahhoz hasonlókat, ami ma is közlekedik a Kuala Lumpur Low Cost Carrier Terminal (LCCT) és Párizs Orly vagy épp London Stansted között.
Háromszázegy utast szállított az a British Airways 747-400, amelyik Tamarassetben, Algériában hajtott végre kényszerleszállást vasárnapra virradó éjjel, mert a négyből egy hajtóműve beadta a kulcsot. A járat Lagosból (LOS) indult szombat éjfélkor és két és fél óra repülést követően jelentkezett a hajtóműhiba. A cpt. kényszerleszállásra kapott engedélyt és a hajózók biztonságosan letették a repülőt. Senkinek nem esett baja, bár néhány aviatikai hírportál úgy adta hírül az eseményt, hogy 301 ember menekült meg a halál torkából!
Nem volt véléetlen hogy az előző postban pont a Virgin egy pikáns spotja apropóján felvetettem a kérdést: valóban lehet utasokra vadászni a „Nálunk vannak a legtutibb stewik!” dumával? Sir Richard Brenson, a Virgin nagyistene és marketingesei ugyanis úgy néz ki, tudnak valamit. Bár ők csak a maximális utazási élménnyel és az emlékezetes repülésekkel kívánnak operálni, mégis úgy gondolják, hogy ehhez bizony szorosan hozzátartoznak az igen attraktív utaskísérők!
S hogy erről más airline menedzserek, sőt az iparág meghatározó szereplői sem gondolkodnak másképp, arra ékes bizonyíték, hogy nemrégiben a Business Travel and Meeting Show-n számos díjat adtak át, többek között a legmutatósabb személyzet szempontjából is díjazták a légitársaságokat. És ki nyert? Sir Brenson Virginje.
Méghogy a légitársaságok nem apellálnak a hormonokra?! Ha így lenne, akkor a hirdetésekben nem kizárólag olyan utaskísérők szerepelnek, akik mellett még a szupermodellek is elbújhatnak! Vagy mit mondanak a divatdiktátorok az uniformisokról? Hol elismerőt, hol lesújtót, de azt minden egyes esetben, hogy az utaskísérő-hölgyek lábait mindig a legelőnyösebb módon láttatja. Vajon apellálnak a légitársaságok a férfi-női kémiai folyamatokra, vagy csak stimulálják az utasok agyát? Mi a véleményetek? Mielőtt megfogalmazzátok, nézzétek meg azt a videót!
Két és fél óráig nem ocsúdtam fel abból, hogy egy magát innovatívnak nevező légitársaság miért követeli utasaitól a mobiltelefonok teljes kikapcsolását?! A Wizz utaskísérői udvariasan ugyan, de ellentmondást nem tűrő hangon kapcsoltatták ki a mobilokat, miközben van olyan légitársaság, amelyik fedélzetén már a wifi-internet szolgáltatás működik.
Frankfurtban és Berlin Schonefeld mellett a Lufthansa karbantartó bázisain nagy ütemben alakítják át az európán belül közlekedő gépek belsejét. Nemrégiben magam is kipróbálhattam, milyenek lesznek az új székek és hogyan újul meg a kabin, ezúttal nem csak a biznisz, hanem a turista is. Már csak idő kérdése, hogy mikor száll le az első olyan Lufthansa-gép Budapesten, amelybe beszállva a magyar utasok is úgy érezhetik majd: nem csak légi, hanem időutazásra is hivatalosak. Mintegy 180 rövid és középtávon közlekedő repülő teljes berendezése újul majd meg.
Sokkoló! A helyszíni beszámolókat olvasgatva ez volt a leggyakrabban használt kifejezés azok részéről, akiknek volt szerencséje a helyszínen követni a legújabb jumbo bemutatását. Régi álma vált valóra a Boeing Jumbo rajongóinak: a már-már temetett 747-es típus legújabb változata, a 747-8 Intercontinental utasszállító és argo változatban is bemutatkozott, még nagyobb upper deck-kel, mint a négyszázason. Mintegy negyven évvel az első, 747-100 modell bemutatója után. Lenyűgöző!
A hétvége egyik legfelkapottabb híre, hogy a SAS kapitánya elaludt repülés közben, mert a szolgálata előtt három és fél órája jutott pihenésre. Ezúttal nem történt katasztrófa, mert a kapitány felébredt, de ne feledjük: a pilóták túlterheltsége miatt már nem egy katasztrófa történt. A történtek alapján felmerült: miközben a repülés egy rigorózusan szabályozott az iparág, arra kisebb figyelem összpontosul, mi történik a cockpit-ban és a légitársaságok rotáció-központjában, ahol a beosztásokat intézik. Mindeközben pedig vannak, akik szerint egy pilóta is elég a rövid járatokra.
Az áprilisban újrainduló New York-i közvetlen járat sikerében a foglalások alapján biztosak az üzemeltető American Airlines vezetői, akárcsak a Malév menedzsmentje – lévén közösen üzemeltetik és értékesítik a helyeket az új nagyalma járatra. New York-ból 24 csatlakozást kínál a Malév saját járatszám alatt, de az American is kap 25 csatlakozást regionálisan és a közel-keleten.
Amerika második legnagyobb légitársasága egy nemzetközi stratégiai szövetség eredményeként indíthat közvetlen járatot a Kennedy repülőtérről a magyar fővárosba.
Egy nagyon jó kis videót találtam egyik kedvenc blogomon, a Világutazón. Los Angeles, az USA egyik legforgalmasabb reptere, köztük a Tom Braedley International Terminal, amit helyben már csak a IATA-kódjával, a híres LAX-szel emlegetnek a mindennapok során. Paradicsomi terület a repülésrajongóknak. Az alábbi videó egy Óceán felól elkezdett, de aztán a város fölé forduló megközelítést mutat be, éjszakai fényekben, mielőtt a gép leszállna a 24-Jobb pályára, majd begeurul a terminálra.