Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Egyre közelebb a Budapest Kuala Lumpur járat - újabb A330-asok az AirAsia-nak

2011. március 01. - frequentflyer

Valamikor ősszel jelentette be az Air Asia első számú vezetője, hogy néhány Európa szívében fekvő szép városba is indítana járatokat, s nevezte nevén Budapestet. Az AirAsia X e tervére Magyarországon még ma is legyintenek, tegnap azonban az Airbus bejelentett, hogy az AirAsia X három újabb A330-200-ast rendel, s ezeket nem hosszú évek múlva kívánják átvenni, hanem már 2014-ben üzembe kívánják állítani.

Márpedig ha az X jelzésű leánycég vásárol, azt azért teszi, hogy interkontinentális járatokat üzemeltessen, ahhoz hasonlókat, ami ma is közlekedik a Kuala Lumpur Low Cost Carrier Terminal (LCCT) és Párizs Orly vagy épp London Stansted között.

 

Valamikor ősszel jelentette be az Air Asia első számú vezetője, hogy néhány Európa szívében fekvő szép városba is indítana járatokat, s nevezte nevén Budapestet. Az AirAsia X e tervére Magyarországon még ma is legyintenek, tegnap azonban az Airbus bejelentett, hogy az AirAsia X három újabb A330-200-ast rendel, s ezeket nem hosszú évek múlva kívánják átvenni, hanem már 2014-ben üzembe kívánják állítani.

Márpedig ha az X jelzésű leánycég vásárol, azt azért teszi, hogy interkontinentális járatokat üzemeltessen, ahhoz hasonlókat, ami ma is közlekedik a Kuala Lumpur Low Cost Carrier Terminal (LCCT) és Párizs Orly vagy épp London Stansted között.

 

A közlemény egyébként meg is említi, hogy az európai- valamint a csendes óceáni térségben való expanzió a célja a flottafejlesztésnek, amellyel 28-ra emelkedett az A330 megrendeléseik száma.

A megrendelt változat megnövelt felszállósúlya 238 tonna, amely lehetővé teszi a Kuala Lumpur és Európa közötti, helyenként több, mint tíz órás repülést, két osztályon 288 utassal és csomagjaikkal. Az AirAsia gépeken ugyanis még egy kényelmi osztály is van, nem is túl magas felárért, persze nem is fillérekért.

"Ez a megrendelés is azt bizonyítja, hogy beváltak azok a jóslataink, amelyek a hosszú távú, mégis fapados (szó szerint: low cost) járatok üzemeltetésének üzleti sikeréről szóltak" - mondta Azran Osman Rani, az Air Asia X CEO-ja.

Az A330 mérete és üzemeltetési költségei egyébként nagyon kedvezők lehetnek a low-cost cégek számára: a gép kapacitása, hatótávolsága és egy ülésre jutó kkilométer-költsége a kategóriájában a legkedvezőbb, de nagy totálban sem sokan előzik meg a típust. Ráadásul tágas a belső tere, biztonságos, igaz, hatékonyan ebből a típusból is csak "igazi"flottát lehet üzemeltetni, egy-két gépet nem.

Az AirAsia egyébként az ázsiai fejlődő térség legnagyobb légitársasága, jelenleg több, mint 100 Airbus A320-ast üzemeltetnek a Thai és Inodnesia Air Asia leánycégekkel együtt, s 200-as darabszámot meghaladó rendelésállományuk van:  175 vékonytörzsű A320, 28 szélestörzsű A330s és 10 új generációs A350 XWB, amely 2015-ben teheti meg első kereskedelmi útját.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr18332680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása