Háromszázegy utast szállított az a British Airways 747-400, amelyik Tamarassetben, Algériában hajtott végre kényszerleszállást vasárnapra virradó éjjel, mert a négyből egy hajtóműve beadta a kulcsot. A járat Lagosból (LOS) indult szombat éjfélkor és két és fél óra repülést követően jelentkezett a hajtóműhiba. A cpt. kényszerleszállásra kapott engedélyt és a hajózók biztonságosan letették a repülőt. Senkinek nem esett baja, bár néhány aviatikai hírportál úgy adta hírül az eseményt, hogy 301 ember menekült meg a halál torkából!
Háromszázegy utast szállított az a British Airways 747-400, amelyik Tamarassetben, Algériában hajtott végre kényszerleszállást vasárnapra virradó éjjel, mert a négyből egy hajtóműve beadta a kulcsot. A járat Lagosból (LOS) indult szombat éjfélkor és két és fél óra repülést követően jelentkezett a hajtóműhiba. A cpt. kényszerleszállásra kapott engedélyt és a hajózók biztonságosan letették a repülőt. Senkinek nem esett baja, bár néhány aviatikai hírportál úgy adta hírül az eseményt, hogy 301 ember menekült meg a halál torkából!
Azóta kiderült, hogy a probléma egy hibás szelep miatt keletkezett, amely a hajtómű hűtő-rendszerében dolgozott, vagyis, a leállás a rendben működő védelmi mechanizmusok következménye - ha túl melegszik a hajtómű, vagy az automatika állítja le, vagy a pilóták, elkerülendő a robbanást, ami katasztrofális következményekkel jár.
A híradások egyébként megjegyezték, hogy néhány utast downgrade-elni kellett, mert a repülő, amit csaknem tíz órával később küldött a BA Londonból (délután negyed egykor szállt fel a pót 747-es) kevesebb business széket kínált, mint amivel a cég eredetileg teljesítette a járatot. Az utasok nem mehettek ki a reptér területéről, mivel Algériába vízumkötelezettség van érvényben, de a betonra kimehettek, ha kívántak. A legtöbben azonban inkább a gépben várták meg a mentesítő repülőt.