Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Qatarban és Szingapúrban az A350XWB

2014. február 06. - frequentflyer

Két napja még Akbal al Baker, a Qatar Airways vezérigzagatója nézte meg Toulouse-ban az Airbus A350XWB gyártósorát - A látogatásnak különleges célja is volt, mivel ez alkalomból rántották le a leplet a Qatar-Airbus hibrid festésű 4-es sorozatszámot viselő gépről - tegnap már az új dohai reptér betonján mutatták be legújabb büszkeségüket a publikumnak, s a gép, amely idén áll szolgálatba a Qatar hálózatán, tovább is áll Szingapúrba, ahol a helyi Airshow legnagyobb látványossága lesz. Az Airbus A350XWB nemcsak a kompozit technológia és az az adta kis üzemeltetési költségek miatt vonzó, hanem azért is, mert ez a törzs minden eddiginél szélesebb, s ezáltal kényelmesebb utazást is garantál. Al Baker pedig komolyan hisz ebben a műfajban, amikor a Dreamlinerrrel voltak problémák, akkor is határozottan kiállt a gép mellett, s most sem győzi elégszer elmondani, hogy az új generációs repülőkben látja a jövőt. Márpedig, ő csak tudja….

Tovább

Baku ma 20% kedvezménnyel

 

Ma Húsz százalékkal olcsóbbak a bakui jegyek a Wizz Airnél. A pénteken és hétfőn közlekedő, tehát hosszú hétvégézésre remekül alkalmas járatra meg is néztem az árakat: márciusban 30-35, áprilisban 20-25 ezer forintból kijön egy retúrjegy, nem számítva a feladott- valamint a nagyméretű kézipoggyász árát. Bár örök tétel, hogy az utazások költségében a legkisebb tétel a repülőjegy ára, azért elgondolkodtató a dolog.

Gubók a felhők felett, avagy az ÚJ AIRFRANCE BUSINESS

Ez a kedvenc képem: kis szekrényecske ajtócskával, benne az elmaradhatatlan fülhallgató a szórakoztató-rendszerhez, de van még benne hely számos cuccnak, ami kellhet egy 8-10-12 órás repülőútra. Párizs ugyanis Európa közepén van, de sok jó helytől elég messze. Na persze, ez a kis szekrény csak azoknak jár, akik business osztályon utaznak, már amennyiben a járatot a franciák sok triplahetesének egyike üzemelteti, amelyekre most kezdik el felépíteni a legújabb business kabint. Nem rossz. Legalábbis elméletben dögös, aztán majd meglátjuk, mit mutat a gyakorlat...

Tovább

Észak-Amerikába a Turkish-sel, hála a jobb slotoknak

Jobb slotokat kapott Isztambulban a Turkish Ailrines reggeli Budapesti járata, így immár a Los Angeles (LAX) -be induló járat kivételével az összes észak-amerikai járatot elérhetik a Budapestről induló utasok.  Igy néz ki a dolog. A reggeli járat 9.10-kor indul (TK1036) és 12.05-kor ér Isztambulba, ami azt jelenti, hogy eléri a New York, Washington, Chicago, Boston, Montreal és Torontó felé felszálló gépeket, amelyek mindegyik 13.00 és 14.00 között indul Isztambulból, legelőbb a New York 13.15-kor, végül pedig Montreal és Torontó (két külön gép) délután kettőkor, helyi idő szerint. Észak-amerikából hazafelé is jó csatlakozások vannak, a 18.15-ös géppel jöhetnek haza az utasok. Reggel egyébként Isztambulból 7.25-kor indul a gép az Atatürkről és 8.25-kor már itthon is van. Hogy miért jó hír ez? Például azért, mert a Turkish nagyon korrekt kis légitársaság, immár napi három BUD-IST járattal. Az isztambuli reptér, bár kissé kaotikus állapotokat tud hozni csúcsforgalomban, kultrurálisan roppant izgalmas, nincs olyan térség, amelynek az utasai ne fordulnának elő ott, arab, indiai, távol- és közel keleti, orosz, nyugati, minden. Egy óra amúgy elég az átszállásra, és szuper a business váró is. Star Alliance pontok és szolgáltatások, miegymás. Én szeretem, eddig mindig csak keletre mentem velük, hamarosan ki fogom próbálni nyugat felé is!

Észak-Amerikába a Turkish-sel, hála a jobb slotoknak

Jobb slotokat kapott Isztambulban a Turkish Ailrines reggeli Budapesti járata, így immár a Los Angeles (LAX) -be induló járat kivételével az összes észak-amerikai járatot elérhetik a Budapestről induló utasok.  Igy néz ki a dolog. A reggeli járat 9.10-kor indul (TK1036) és 12.05-kor ér Isztambulba, ami azt jelenti, hogy eléri a New York, Washington, Chicago, Boston, Montreal és Torontó felé felszálló gépeket, amelyek mindegyik 13.00 és 14.00 között indul Isztambulból, legelőbb a New York 13.15-kor, végül pedig Montreal és Torontó (két külön gép) délután kettőkor, helyi idő szerint. Észak-amerikából hazafelé is jó csatlakozások vannak, a 18.15-ös géppel jöhetnek haza az utasok. Reggel egyébként Isztambulból 7.25-kor indul a gép az Atatürkről és 8.25-kor már itthon is van. Hogy miért jó hír ez? Például azért, mert a Turkish nagyon korrekt kis légitársaság, immár napi három BUD-IST járattal. Az isztambuli reptér, bár kissé kaotikus állapotokat tud hozni csúcsforgalomban, kultrurálisan roppant izgalmas, nincs olyan térség, amelynek az utasai ne fordulnának elő ott, arab, indiai, távol- és közel keleti, orosz, nyugati, minden. Egy óra amúgy elég az átszállásra, és szuper a business váró is. Star Alliance pontok és szolgáltatások, miegymás. Én szeretem, eddig mindig csak keletre mentem velük, hamarosan ki fogom próbálni nyugat felé is!

Újra a Qatar a kedvenc, díjeső a Turkish-nek is

Az ötcsillagos Qatar Airways volt az utasok kedvence 2013-ban, amely naponta egy járatot üzemeltet Budapest és Doha között, egy zágrábi fordulóval - a repjegy.hu felmérése szerint, amely az egyik legnagyobb online jegyiroda. Az eredmény azon értékelések alapján született meg, akik a jegyvásárlást és az utazást követően kitöltötték az oldal értékelő kérdőívét, összesen 3150 értékelés érkezett be ily módon, ami elég nagy szám. Sok kategóriában nyert a Qatar, de tarolt a Turkish Airlines is, amelyik 2011 óta folyamatosan meg van választva a legjobb európai légitársaságnak is, a SkyTrax "Év légitársasága" értékelőjében...

Tovább

Mesés árak a Qatarral! Még egy napig!

Siess, mert még egy napig tart az újdonsült OneWorld tag Qatar Airways mesés akciója!

Hongkong: 136000, Bangkok 143000, Peking 125000 - ezek csak ízélítők a Qatar Airways legújabb akciójából, amelyet 22-éjfélig lehet foglalni (Sajnos a tapasztalataim szerint az éjfelet dohai idő szerint kell érteni.) Alább a főbb feltételek. Aki nem ismerné a Qatar járatait, annak annyit kell elmondani, hogy a fedélzeti szolgáltatás és a lábtér kiváló még a turista osztályon is, a business kifejezetten pazar. A dohai reptéren az átszállás olyan, mint bárhol máshol, de minden géphez buszozni kell, ez kicsit több időt vesz igénybe. Bizonyos időszakokban a reptér kifejezetten zsúfolt, de a dologért bőven kárpótol a fedélzeti élmény.

  • Értékesítési időszak: 2014. január 20-22.
  • Utazási időszak: 2014. január 26. - december 17.  Az utazást 2014. december 17-ig be kell fejezni.
  • Utazásból kizárt időszak: 2014. július 24. - szeptember 13.
  • További árak és foglalás itt: http://www.qatarairways.com/hu/en/special-offers.page?

Transavia: Rotterdam után Párizs Orly

Rotterdam után Párizs Orly repterére is repül Budapestről a Transavia.  Az Air France-KLM közös diszkont légitársasága április 15.-től hetente háromszor (áprilisban csak heti kettő) indít új járatot Párizs Orly repülőteréről Budapestre. A Transavia Boeing 737-800-as gépei kedden, csütörtökön és vasárnap közlekednek a francia és a magyar főváros között. A járat 14.35-kor indul vissza Párizsba, ahová 16.45-kor érkezik meg. A gépek 11.30-kor indulnak Orly repülőteréről és 13.45-re érnek Budapestre.

Orly Sud nagy előnye, hogy a 183-as busz és a 7-es villamos, valamint a Massy TGV állomásra induló 91.10 Shuttle bus 1.90 euróért visz be, tehát két eurónál olcsóbban elérhető a belváros és a metróhálózat. Nem mindegy. Ezzel jelentősen fokozódik a verseny Párizs felé, ami remélhetőleg az árakban is meglátszik majd. Áprilistól az air France-nak a mostani 10.10-es járatot megelőzően lesz egy reggeli gépe is (így már napi négy lesz), marad ugye a Ryanair Beauvais gépe, s az Easyjet CDG és most a Transavia Orly Sud. (Anno ide repült a szép emlékű Sky Europe...) A legolcsóbb ár csomag nélkül 95 euró. A kép egy régi felvétel, egymás mellett a Sky Europe és a Transavia.


Napi három Turkish Isztambulba!

Napi három járat indul Isztambulba március harmincadikától! A Turkish Airlines harmadik járatának hatósági engedélyein már minden aláírás és pecsét megvan, ami bevallom, szívet melengető hírt jelent nekem, több okból is. Egyrészt, mert jelentősen javul a csatlakozás Isztambulban, rövidül az átszállás sok olyan ország felé,  ahová jelenleg nincs közvetlen járat Budapeströl. A harmadik gép 14.15-kor indul Budapestről és ottani idő szerint 17.15-kor száll le. hazafelé negyed egykor indul és negyed kettőkor ér Budapestre. (Törökországban egy órával több van...)

Tovább

Turkish: napi 3!

Napi háromra növeli járatsűrűségét Isztambul Atatürk repülőtere felé a Turkish Airlines

 

 

Újabb járatokat, illetve a meglevő járatok sűrítését jelentették be a Budapest Airport partner légitársaságai. A Transavia France röviddel ezelőtt közölte, hogy a nyári menetrendben Párizs Orly repülőterére indít járatokat, míg a török Turkish Airlines már napi három isztambuli járatot kínál idén nyártól.

 

 

 

 

 

A török nagyváros nemcsak a világ egyik legkedveltebb turista célpontja, hanem egyben a török légitársaság fontos átszálló pontja is. A Turkish Airlines most bejelentette, hogy 2014. március 30.-tól az eddig napi kettő helyett, immár három isztambuli járattal áll a budapesti utasok rendelkezésére. A Turkish Boeing 737-800-as típusú gépei 12.15-kor indulnak Isztambulból és 13.15-re érkeznek Budapestre (Isztambulban egy órával előbbre járnak az órák). A TK 1034-es jelű visszatérő járat Budapesten egyórás fordulóval 14.15-kor indul és helyi idő szerint 17.10-kor érkezik a Boszporusz partján fekvő török nagyvárosba. Ez a menetrend különösen azok számára kedvező, akik Isztambulban szeretnének átszállni egy Ázsiába vagy a Közel-Keletre induló Turkish-járatra.

 

 

 

„Örömmel nyugtázzuk, hogy a törökországi piac rendkívül dinamikusan fejlődik és egyre nagyobb a kereslet a budapesti repülőjegyek iránt.” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: „A török légitársaság, amelyet tavaly méltán választottak meg az „Év légitársaságának”, ezzel mintegy 30 %-os utasszám növekedést érhet el Budapesten. Ráadásul a Turkish egyre fontosabb szerepet játszik a közel-keleti és az ázsiai átszálló forgalomban is.”

 

 

 

A légitársaságok térhódítása előtt az Orient-expressz kötötte össze Isztambult és Párizst, most a legendás vasúti járat kiinduló pontjára is lesz egy új járat Budapestről. A Transavia France, az Air France-KLM közös diszkont légitársasága a napokban jelentette be, hogy április 15.-től hetente háromszor indít új járatot Párizs Orly repülőteréről Budapestre. A Transavia Boeing 737-800-as gépei kedden, csütörtökön és vasárnap közlekednek a francia és a magyar főváros között. A gépek 11.30-kor indulnak Orly repülőteréről és 13.45-re érnek Budapestre. A járat 14.35-kor indul vissza Párizsba, ahová 16.45-kor érkezik meg. Budapesten a Transavia France lesz a negyedik légitársaság, amely Párizsba kínál jegyeket és az egyetlen, amely a várostól délre fekvő Orly repülőterére közlekedik. A többiek vagy a Charles de Gaulle repülőteret használják Roissy-ban vagy a távolabbi Beauvais repülőterére közlekednek.

Kütyüszabadság a repülőn? - Tények és tévhitek

Ha nem veszélyes, miért tiltják? Miért nincs 2013-ban Wifi a repülők többségén? Immár lehet használni a repülőn a legtöbb kütyüt – amióta az amerikai hatóságok enyhítettek saját szabályozásukon. A JetBlue és a Delta már be is vezette a lazább szabályokat saját járatain, hiába no, készültek.

Mindezzel a szabályozás egyrészt évtizedes adósságának tett eleget, másrészt, komoly üzletet is generál a légitársaságoknak, harmadrészt pedig: a nem megfelelő kommunikáció miatt elég nagy káoszt is okoz. – A fedélzeti wifi és a mobil eddig sem jelentett veszélyt a repülőgépre, akkor miért korlátozzaák a használatát? – teszik fel egyre többen a kérdést, ezért gondoltam, leírok pár gondolatot és eloszlatok pár félreértést, mert a sajtóhírek alapján az sem tiszta, hogy az amerikai szabályozás alapján mit lehet és mit nem.

Tovább

Dubaiban is beköszöntött a fapados korszak

Elindult a Wizz Air dubaji járata vasárnap hajnalban Budapestről, amely történelmi járat volt a nemzetközi aviatikát tekintve is: ez a járat nyitotta meg az utasok előtt a Dubai World Central Al Maktoum légikikötőt. A közép-európai diszkont légitársaság Kijevből, Bukarestből és Szófiából is indít járatokat ide, a reptér eddig teherporta volt, mostantól pedig az Egyesült Arab Emirátusok első diszkont-repülőtereként működik: az Abu Dhabitól és Dubaitól egyenlő távolságra fekvő létesítmény egyelőre busszal és taxival érhető el mindkét városból - a taxi dubai belvárosába harminc eurónak megfelelő dirham.

JA: HOLNAP ESTIG 30 SZÁZALÉKKAL OLCSÓBB minden DWC jegy.



Tovább

Air France: Tavasztól újra lesz reggeli járat Párizsba!

Október 24. hétfőn már foglalható az új, hajnali járat Párizs Charles De Gaulle repülőtérre - igaz, a járat csak 2014 nyári menetrendjében indul, mégis nagyon fontos, mert általa ismét elérhető az Air France transzatlanti, dél-amerikai, karibi és indiai járathálózata. Hogy ez miért fontos, s mi a sztori, a posztban olvashatod.

Tovább

Melyik is a legolcsóbb légitársaság?

Erre senki nem tud válaszolni. Én sem, valójában meg sem kísérelném, mert ha bármilyen választ kiejtenék, abban benne lennének személyes tapasztalataim, netán még az érzelmeim is, ami ugye elég messze áll a tényszerűségtől. Nehezen is lehet objektív mércét kialakítani a fapadosok között, hiszen különbözők a foglalás során alkalmazott díjak, a csomagárak, de még az adott légitársaságnál a legkisebb feladható poggyász súlya, a kézipoggyász mérete is, ezért hatalmas a káosz. Gondoljunk csak a Wizz legújabb kis- és nagyméretű kézipoggyász koncepciójára.

Találtam viszont egy felmérést, amely legalább megpróbál tényszerű lenni. A metodikával tudnék vitatkozni, de legalább fair összehasonlítást kísérel meg: az átlag jegyárakra rászámolja az adott cégnél alkalmazott összes minimális díjat, ami ahhoz szükséges, hogy kijöjjön egy extra nélküli, de feladott csomagot azért tartalmazó jegy. Hát, nem a Ryanair nyert.

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil