Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Újra a Qatar a kedvenc, díjeső a Turkish-nek is

2014. január 24. - frequentflyer

Az ötcsillagos Qatar Airways volt az utasok kedvence 2013-ban, amely naponta egy járatot üzemeltet Budapest és Doha között, egy zágrábi fordulóval - a repjegy.hu felmérése szerint, amely az egyik legnagyobb online jegyiroda. Az eredmény azon értékelések alapján született meg, akik a jegyvásárlást és az utazást követően kitöltötték az oldal értékelő kérdőívét, összesen 3150 értékelés érkezett be ily módon, ami elég nagy szám. Sok kategóriában nyert a Qatar, de tarolt a Turkish Airlines is, amelyik 2011 óta folyamatosan meg van választva a legjobb európai légitársaságnak is, a SkyTrax "Év légitársasága" értékelőjében...

Az ötcsillagos Qatar Airways volt az utasok kedvence 2013-ban, amely naponta egy járatot üzemeltet Budapest és Doha között, egy zágrábi fordulóval - a repjegy.hu felmérése szerint, amely az egyik legnagyobb online jegyiroda. Az eredmény azon értékelések alapján született meg, akik a jegyvásárlást és az utazást követően kitöltötték az oldal értékelő kérdőívét, összesen 3150 értékelés érkezett be ily módon, ami elég nagy szám. Sok kategóriában nyert a Qatar, de tarolt a Turkish Airlines is, amelyik 2011 óta folyamatosan meg van választva a legjobb európai légitársaságnak is, a SkyTrax "Év légitársasága" értékelőjében...

A magyar felmérés a skandináv hátterű Weco-Online Kft. felhívására indult pár éve, minden évben több vélemény alapján, csak és kizárólag az utasok értéklésének pontszámaival alakítják ki a sorrendet. Négy kategóriában versenyeztek a légitársaságok: a legkedvesebb légiutaskísérő, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb menetrend, legjobb ár-érték arány.

EMIRATES

Miközben a diszkont légitársaságok nem szerepelnek a legjobbak listáján, a legtöbb minősítés a vezető fapados légitársaságokra érkezett: 697-en értékelték a Wizz Airt illetve 405-an pontozták az ír Ryanairt, míg a német Lufthansa 272 értékelést kapott. Elgondolkodtató, hogy egyik kategóriában sem fértek be a háromba az említett társaságok. Igaz, egyben ezek a fuvarozók azok, amelyek a legtöbb utast szállítják Budapestről. A nagy európai cégek közül lényegében csak a Finnair fért be a legjobb háromba a különböző kategóriákban, nem is véletlenül, december elején utaztam velük Tájföldre, hamarosan megírom a tapasztalataimat…. Összességében pedig 114 különböző légitársaság szolgáltatásait osztályozták a vásárlók. A repjegyiroda szerint egyébként még ma is döntő az ár a magyar piacon, de felértékelődött a rugalmasság, azaz a jegyek módosíthatóságának értéke is.

- Az utasok nem szeretik, ha kísérleti nyúlként kezelik őket - mondta dr. Simon András, a Weco ügyvezetője, aki szerint az elmúlt több, mint egy évben az utasokon élőben próbált meg kísérletezni sok légitársaság, amelyeket persze nem nevezett meg. (Nem is kell.) Ahogy fogalmazott, többen a séta-hajlandóságukat mérték fel, az utasok esőállóságát tesztelték, vagy épp azt, hogyan tudja egy 180 centis utas összehajtogatni magát annak érdekében, hogy beférjen a szűk székek közé. Az utasok értékelés azonban azt mutatja, fogalmazott az igazgató, hogy az utasok egyáltalán nem értékelik, ha ők a kísérleti nyulak.

2724 - ennyi különböző repülőtérre kerestek járatokat a magyarok, amelyekre összesen 114 légitársaságait adta ki a rendszer. A legolcsóbb jegy, amit foglaltak, 2290 forintba került Charleroi (Brüsszel) felé, a legdrágább pedig csaknem 1,1 millió forint volt ez egy business class jegy volt Sydneybe. A legnépszerűbb célállomások pedig: London, Párizs, Róma, Barcelona, New York.

Íme a végeredmény, némi szubjektív kommenttel, saját tapasztalatok alapján...

A legkedvesebb utaskísérő

1. Jet2.com

2. Qatar Airways

3. Aegean Airlines

Hopp, a Jet2.com egy diszkont légitársaság, amely Leeds Bradford, Manchester és Edinburgh reptereire repül Budapestről. Rögtön egy bizonyíték arra, amit mindig mondok, hogy igen, egy fapadon is lehet kedves a személyzet, egyébként kevés kivételtől eltekintve én ezt is tapasztalom. Az ő feladatuk ugyanis, hogy szigorúan vezényeljék az utasokat a beszállítást követően, hogy a gép minél előbb elindulhasson, de ez nem jelenti azt, hogy udvariatlannak kell lenniük. Lám, sokan meg is tudják ugrani ezt a kihívást.

A legjobb menetrend

1. Austrian Airlines

1.: Finnair

3. Qatar Airways

Na ez egy érdekes eredmény: az Austrian nyilván jó pontszámot kap, mert a bécsi járatok mindegyikével kiváló átszállási lehetőségeket kínál, rövid várakozási idővel. Kíváncsi lennék arra is, hogy az értékelést kitöltők között milyen arányban voltak a szabadidős és üzleti céllal utazók? Ebből a listából szvsz hiányzik a Lufthansa és az AF/KLM csoport is, amelyek Európán belül a legjobb csatlakozásokat biztosítják. A Finnair - tényleg zseniális csatlakozást biztosít Ázsia legjobb helyei felé, a Qatar pedig szinte mindenhová tőlünk keletre, ráadásul igen jó a lefedettségük is.

 

Legjobb ár-érték arány

1. Qatar Airways

2. Air Malta

3. Norwegian Air Shuttle

3. Turkish Airlines

Nos, mindenki olcsón szeret repülni, s szeret kis pénzért minőségi szolgáltatást kapni. Ha távolra utazunk, akkor hajlandók vagyunk jobban a zsebünkbe nyúlni, ha tudjuk, minőségi ellátást kapunk majd, ebben remekel a Qatar és a Turkish Airlines is. A Norwegian pedig pedig a másik jó példa: Európán belül senkit nem érdekel már a kaja, az ellátás, de az például igen, hogy legyen olcsón, vagy ingyen fedélzeti internet. A Norwegian esetében mindenki netezhet a fedélzeten (ráadásul a gépekbe Magyarországon szerelték be az ehhez szükséges berendezéseket a Malév Aeroplex Central Europe szakemberei), a rugalmas jegyekhez mindez ingyen jár, a legolcsóbb jegyekhez pedig pénzért.


Legjobb fedélzeti ellátás

1. Emirates

2. Qatar Airways

3. Turkish Airlines

Azt hiszem, ehhez nincs mit hozzátenni. Mindhárom légitársaság járatán utaztam már, a Turkish volt az egyetlen, amelyen business class-on is - fantasztikus volt, de maradjunk a turista kabinnál. Remek ételek, remek italok, folyamatos ellátás, segítőkész személyzet, minőségi élelmiszerek, kozmetikumok a mosdókban, makulátlan utastér - ez jellemzi mindhárom légitársaságot. Utóbbinak fő oka, hogy a légitársaságok gépparkja nagyon fiatal, bár előfordul a flottában egy-egy viseltesebb repülőgép, de azokat is helyrehozzák a legközelebbi nagy karbantartás alkalmával.

 

Az én légitársaságom - az abszolút sorrend

1. Qatar Airways

2. Turkish Airlines

3. Emirates

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr578333202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása