Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Melyik is a legolcsóbb légitársaság?

2013. október 22. - frequentflyer

Erre a kérdésre senki nem tud válaszolni. Én sem, valójában meg sem kísérelném, mert ha bármilyen választ kiejtenék, abban benne lennének személyes tapasztalataim, netán még az érzelmeim is, ami ugye elég messze áll a tényszerűségtől. Nehezen is lehet objektív mércét kialakítani a fapadosok között, hiszen különbözők a foglalás során alkalmazott díjak, a csomagárak, de még az adott légitársaságnál a legkisebb feladható poggyász súlya, a kézipoggyász mérete is, ezért hatalmas a káosz. Gondoljunk csak a Wizz legújabb kis- és nagyméretű kézipoggyász koncepciójára.

Találtam viszont egy felmérést, amely legalább megpróbál tényszerű lenni. A metodikával tudnék vitatkozni, de legalább fair összehasonlítást kísérel meg: az átlag jegyárakra rászámolja az adott cégnél alkalmazott összes minimális díjat, ami ahhoz szükséges, hogy kijöjjön egy extra nélküli, de feladott csomagot azért tartalmazó jegy. Hát, nem a Ryanair nyert.

Tovább

Gigarendelés a Lufthansától - 59 A350-900 és 777-9X

A Lufthansa Csoport 59 ultramodern, széles törzsű Boeing 777-9X és Airbus A350-900 utasszállító repülőgépet rendelt, miután az erről szóló előterjesztést hivatalosan is jóváhagyta a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága. Mindkét gép egyelőre fejlesztési szakaszban jár, az Airbus A350 idén repült először, a 777-9X a triplahetesek továbbfejlesztett verziója, hamarosan megkezdi a tesztprogramját. Az új gépek használata negyedével csökkenti az üzemanyagfogyasztást, harmadával a zajterhelést (és az ezért fizetendő díjakat is mérsékli), míg a fajlagos, utaskilométerre vetített költségek húsz százalékkal csökkennek, védve ezzel a munkahelyeket. Márciusban a Lufthansa-csoport mintegy 100 rövid- és középtávú repülőgép vásárlását hagyta jóvá. E megrendelés keretében a Swiss hat új Boeing 777-300ER utasszállítót kap, amelyek a régebbi Airbus A340-300-as gépeit fogják kiváltani.  Az idén márciusban leadott géprendelést is figyelembe véve a Csoport összesen 295 vadonatúj repülőgépet vásárol 2025-ös szállítási véghatáridővel, 36 milliárd euró összértékben.

Tovább

Gigarendelés a Lufthansától - 59 A350-900 és 777-9X

A Lufthansa Csoport 59 ultramodern, széles törzsű Boeing 777-9X és Airbus A350-900 utasszállító repülőgépet rendelt, miután az erről szóló előterjesztést hivatalosan is jóváhagyta a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága. Mindkét gép egyelőre fejlesztési szakaszban jár, az Airbus A350 idén repült először, a 777-9X a triplahetesek továbbfejlesztett verziója, hamarosan megkezdi a tesztprogramját. Az új gépek használata negyedével csökkenti az üzemanyagfogyasztást, harmadával a zajterhelést (és az ezért fizetendő díjakat is mérsékli), míg a fajlagos, utaskilométerre vetített költségek húsz százalékkal csökkennek, védve ezzel a munkahelyeket. Márciusban a Lufthansa-csoport mintegy 100 rövid- és középtávú repülőgép vásárlását hagyta jóvá. E megrendelés keretében a Swiss hat új Boeing 777-300ER utasszállítót kap, amelyek a régebbi Airbus A340-300-as gépeit fogják kiváltani.  Az idén márciusban leadott géprendelést is figyelembe véve a Csoport összesen 295 vadonatúj repülőgépet vásárol 2025-ös szállítási véghatáridővel, 36 milliárd euró összértékben.

Tovább

Hatalmas KLM akciók -40%!

Elárulok egy titkot: már fent vannak a foglalási rendszerben mindazok az akciók, amelyeket holnap hirdet meg a KLM, sőt a publikált áraknál ma éjjel valamivel kedvezőbb áron foglalhatók, mivel egy magasabb euróárfolyamon árazták be a promót, s azóta valamicskét erősödött a forint. A New York-i jegy tehát, amit holnaptól 157.200 forintért hirdet a KLM, az jelen pillanatban 153.300 forintért foglalható le. A legkedvezőbb árakhoz képest a KLM tényleg ad úgy durván negyven százalék kedvezményt, ez pedig súlyos tízezreket jelent annak, aki gyors és szemfüles!

Nem tudok minden árat és célállomást, s egyelőre a pontos feltételeket sem (UPDATE: a bejegyzés óta többet tudni, s most már a csakhatnap oldalon is megtaláljátok a részleteket) , de  az biztos, hogy csak hat napon keresztül foglalhatók ezek az árak, s érdemes sietni, nehogy elfogyjanak a jegyek. Most még van belőlük. Van itt néhány igen attraktív ár:

Tovább

Hatalmas KLM akciók -40%!

Elárulok egy titkot: már fent vannak a foglalási rendszerben mindazok az akciók, amelyeket holnap hirdet meg a KLM, sőt a publikált áraknál ma éjjel valamivel kedvezőbb áron foglalhatók, mivel egy magasabb euróárfolyamon árazták be a promót, s azóta valamicskét erősödött a forint. A New York-i jegy tehát, amit holnaptól 157.200 forintért hirdet a KLM, az jelen pillanatban 153.300 forintért foglalható le. A legkedvezőbb árakhoz képest a KLM tényleg ad úgy durván negyven százalék kedvezményt, ez pedig súlyos tízezreket jelent annak, aki gyors és szemfüles!

Nem tudok minden árat és célállomást, s egyelőre a pontos feltételeket sem (UPDATE: a bejegyzés óta többet tudni, s most már a csakhatnap oldalon is megtaláljátok a részleteket) , de  az biztos, hogy csak hat napon keresztül foglalhatók ezek az árak, s érdemes sietni, nehogy elfogyjanak a jegyek. Most még van belőlük. Van itt néhány igen attraktív ár:

Tovább

Wizz Air: a Hurghada járat egyidőre törölve, Moszkva cserébe napiként indul

A Wizz Air bejelentette, hogy a Budapest-Hurghada járata az eredetileg tervezett novemberi időpontban nem indul el. A döntés azután született meg, hogy a Külügyminisztérium a politikai zavargások miatt Egyiptomot az utazásra nem javasolt országok közé sorolta. A hurghadai foglalással rendelkező utasokkal a légitársaság felvette a kapcsolatot. A Wizz Air a teljes visszatérítést vagy a befizetett összeg egy későbbi utazásra történő felhasználását kínálta fel számukra. - Az utóbbi megoldást választó utasok a megvásárolt repülőjegyek áránál 20 százalékkal magasabb összegből gazdálkodhatnak majd - írja a cég közleménye. (Aki tudja nélkülözni a pénzt, annak e jó ajánlat lehet, de ne feledjük, ezt is az a gyakorlat motiválja, hogy ha csak lehet, beszedett pénzt már nem adunk vissza...)

Tovább

Itt az első fotó a Sólyom gépéről

Bár sokan még mindig kételkednek, mégiscsak légitársasággá válik a Sólyom: legalábbis, megtaláltuk az interneten az első fotót a cég gépéről, amelyre éppen festik a Vágó József vezérigazgató által bemutatott mintát. A képen, amely a Bournemouth repülőtéren készült, minden kétséget kizáróan látszik, hogy a repülőt festik, a függőleges vezérsíkon már jól kivehetően látszik a Sólyom emblémája. Hogy jobban látszódjon, kicsit mókoltunk a képpel. (by cerka)

A gép korábban a VP-CAJ lajstromjelet viselte, a nyilvántartások szerint 1992 január 23-án repült először, s 120 székes konfigurációban a Scandinavian (SAS) színeiben kezdett repülni.2007-ig szolgált ott, majd 2009-ig tárolták, mígnem az European Aviation Group-hoz került, majd private jetként üzemelt, s most 12 business és 98 turista osztályú ülésesre székezik be. A nemzetközi adabázisok szerint egy BBAM nevű lízingcégtől bérli a társaság, amelyik a Babcook and Brown Aircraft Managementet jelenti.

Ez már ismert lízingcég, több, mint húsz éve működik és 200 ügyfele van. A Sólyom Airways korábbi közlése szerint 2013 augusztus 18.-án érkezik meg a HA-SHA lejstromjelű repülőgép Budapestre.

Itt az első fotó a Sólyom gépéről

Bár sokan még mindig kételkednek, mégiscsak légitársasággá válik a Sólyom: legalábbis, lapunk megtalálta az interneten az első fotót a cég gépéről, amelyre éppen festik a Vágó József vezérigazgató által bemutatott mintát. A képen, amely a Bournemouth repülőtéren készült, minden kétséget kizáróan látszik, hogy a repülőt festik, a függőleges vezérsíkon már jól kivehetően látszik a Sólyom emblémája.

A gép korábban a VP-CAJ lajstromjelet viselte, a nyilvántartások szerint 1992 január 23-án repült először, s 120 székes konfigurációban a Scandinavian (SAS) színeiben kezdett repülni.2007-ig szolgált ott, majd 2009-ig tárolták, mígnem az European Aviation Group-hoz került, majd private jetként üzemelt, s most 12 business és 98 turista osztályú ülésesre székezik be. A nemzetközi adabázisok szerint egy BBAM nevű lízingcégtől bérli a társaság, amelyik a Babcook and Brown Aircraft Managementet jelenti.

Ez már ismert lízingcég, több, mint húsz éve működik és 200 ügyfele van. A Sólyom Airways korábbi közlése szerint 2013 augusztus 18.-án érkezik meg a HA-SHA lejstromjelű repülőgép Budapestre.

Csomagdíjat emel a Ryanair - De hová?

 

A Ryanair addig fogja növelni a feladott poggyászok díjait, amíg az utasok át nem térnek a fedélzeti csomagok használatára – jelentette ki Micheal O’Leary vezérigazgató egy londoni sajtótájékoztatón.
Noha a cég első embere szerint is lehetetlen küldetés a 100 százalékos bőröndmentesség, ám a feladott bőröndökkel utazók jelenlegi 20 százalékos aránya szerinte 10 százalékra csökkenthető. Ennek jegyében a nyári főszezonban drasztikus, 20 eurós áremelést vezetett be a repülőtéren feladott és fizetett poggyászokra: az első, 20 kg-os bőrönd 140, a második 160 euróba kerül – persze ez jóval olcsóbb, ha már a foglalással együtt vagy a cég weboldalán vásárolják meg az utasok. A Ryanair díjszabásában egyébként már megkülönböztet főszezont és holtszezont is.
Amikor a Ryanair bevezetette a poggyászdíjat, a bőröndjüket feladó utasok aránya 80 százalékról 19 százalékra esett vissza, amivel O’Leary állítása szerint egy vagyont megspóroltak.
O’Leary ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy a Wizz Airhez hasonlóan a fedélzeti poggyászokért is díjat szedjenek…

A Ryanair addig fogja növelni a feladott poggyászok díjait, amíg az utasok át nem térnek a fedélzeti csomagok használatára – jelentette ki Micheal O’Leary vezérigazgató egy londoni sajtótájékoztatón. MOL nem rejtette véka alá, hogy a maga részéről az álomutas az az, aki egyáltalán nem ad fel cuccot, de maga is tudja, hogy lehetetlen, hogy mindenki így utazzon. Mindenesetre, szerinte a díjjal remekül el lehet érni, hogy az utasok húsz százaléka helyett csak minden tizedik Ryanair utas adjon fel poggyászt. Ennek jegyében sok útvonalon meg is emelték a díjakat, Magyarországon maradt a 8500 forint (15kg) és 11900 (20Kg) forint egy útra.  O’Leary ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy a Wizz Airhez hasonlóan a fedélzeti poggyászokért is díjat szedjenek…

Tovább

Alapáron lehetsz VIP a Vodafone RED-del!

Hogy jön ide egy mobilos cég? Jogosan merül fel a kérdés, de a válasz igen logikus rá: egy rendkívül kreatív árukapcsolásról van szó ugyanis, amelyet a Vodafone kínál a RED korlátlan csomagot igénybe vevő ügyfeleinek. Ők azok, akik a magasabb havidíjért tényleg korlátlan hívás- és SMS csomagot kapnak, s még számtalan szolgáltatást is, mint például készülékbiztosítás, vagy éppen - s ezért van a téma most az Egek Ura Blogon - reptéri VIP ellátást. Tudniillik, akik havi 11, vagy éppen 16 ezer forintot fixen elköltenek mobilra, feltehetően azt is megengedhetik maguknak, hogy utazzanak, s akkor egyedi elbánásban van részük, ha az utazás előtt öt nappal regisztrálnak a  vodafone.hu/repulj.

A Vodafone Red Pass szolgáltatást igénybe vevők sorban állás nélkül juthatnak el a géphez, kezdve a csomagfeladástól, s a várótermek zsúfoltsága miatt sem kell, hogy fájjon a fejük. Az ember kiér a reptérre, megkeresi a vörös ruhás hoszteszt a 2A vagy 2B terminálon, s megy minden, mint a karikacsapás. Tulajdonképpen keresni sem kell őket, mivel már előre számítanak a VIP utas érkezésére. A Red kísérők minden esetben előreviszik az ügyfeleket a sorban, hogy csomagjukat soron kívül feladhassák, ha pedig csomag nélkül utaznak, úgy a kinyomtatott beszállókártyával várják őket. A becsekkolást követően a biztonsági zónában is folytatódik a kitüntetett bánásmód: a Red előfizetők ingyenesen használhatják a vörös szőnyeggel borított utasbiztonsági gyorsító sávot. A Security után pedig a Vodafone Red Lounge-ban tölthetik el a kedves utasok, ahol a táblagépek mellett, kellemes zenét hallgatnak, de van ital és rágcsálnivaló is. A szolgáltatás minden nap hajnal négytől él, tehát a legkorábbi fapados járatokhoz is igénybe veheted, s egészen este nyolcig elérhetők a hoszteszek. Egy rossz hír is van: az ismert tervek szerint csak szeptember 15.-ig él ez a szolgááltatás. (A Red kísérők ruháját Szegedi Kata divattervező tervezte.)-

Tovább

Kényelem és praktikum: Európában is KLM Economy Comfort

Nagyobb lábtér, némi privát tér és konnektor azoknak, akik dolgozni szeretnének. Mindezt elég korrekt áron. Bár eredetileg az üzleti célból utazóknak találták ki, nem csodálkoznék, ha végül is tülekednének érte az utasok, egyszerűen, mert jó. Persze azt is megmutatja, hogy az európai légitársaságoknak át kell gondolniuk a business class árazásukat, feltéve, hogy keresni akarnak.

Tovább

Kényelem és praktikum: Európában is KLM Economy Comfort

Nagyobb lábtér, némi privát tér és konnektor azoknak, akik dolgozni szeretnének. Mindezt elég korrekt áron. Bár eredetileg az üzleti célból utazóknak találták ki, nem csodálkoznék, ha végül is tülekednének érte az utasok, egyszerűen, mert jó. Persze azt is megmutatja, hogy az európai légitársaságoknak át kell gondolniuk a business class árazásukat, feltéve, hogy keresni akarnak.

Tovább

A Wizz nem törte meg az Easyjet genfi ármonopóliumát - bezárják a járatot

Az isztambuli járatindítás örömteli bejelentése elterelte a figyelmet arról, hogy a Wizz Air augusztustól, az isztambuli indulással egyidőben bezárja a december 14.-én indított genfi járatát. Némi malíciával mondhatnám, valószínűleg drága volt a saját összeköttetés a cég genfi irodája és a budapesti operációs központ között, jobban megéri megvenni az Easyjet drága jegyeit, ha utazni akarnak a Wizz Air vezetői és munkatársai. Valójában azonban, ha megnézzük az árakat és a menetrendet, akkor azt kell mondani: ez a járat egyelőre nem jött be. Olyan, mint a bukaresti.

Tovább

Wifi az Air France és a KLM fedélzetén is

Az Air France és a KLM is bevezette a fedélzeti wifi elérést, úgy kellene inkább mondani, hogy az Air France KLM csoport, amely a világ harmadik legnagyobb légitársasága, már ami a megtett utaskilométereket illeti. 223 milliárd 787 millió megtett utaskilométerével az AF-KL  a harmadik legnagyobb teljesítményű légitársaság a világon, a United és a Delta mögött. Vagyis, épp ideje volt rátérniük erre a Wifi kérdésre, még ha csak kísérleti alapon nyomják is. Két 777-300-ason kínálnak Wifi szolgáltatást, Európa és Amerikai közötti járatokon, 10.95 eurós egyórás (drága) és 19.95 eurós 24 órás (meglehetősen jutányos) áron, ami lényegében európában elfogadott árszintté kezd válni. De szükség van-e wifire a fedélzeten? Megéri? Mihaszna?

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil