Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Végre! Megújult az Air France váró Párizsban a schengenen belül utazóknak!

Zuhanyzó, Quiche, Clarins arckezelés és Champagne - ígéretes kombó

2021. augusztus 26. - frequentflyer

Új business várót nyitott az Air France a Charles de Gaulle Nemzetközi Repülőtér 2F terminálján, ami lényegében a schengeni terminál - aki Párizsból Budapestre és más EU városokba, utazik, vagy Budapestről párizsi átszállással utazik másik európai városba, ezt a terminált használja. Volt itt eddig is business váró, az utascsarnokból egy szintet le kellett mozgólépcsőzni, elég nagy területen üzemelt egy zsúfolt, se nem szép, se nem túl pazar váró, inkább funkcionális volt, mintsem bármi élményt adott, de persze, jobb volt a semminél!

Ez a váró újult most meg, ahogy  egy a barátom felhívta a figyelmemet, költözött új helyre, a két Pier közé. A Jouin Manku tervezőiroda által megálmodott lounge 3 ezer négyzetméteres, két szinten 570 utasnak nyújt nyugodt, csendes várakozásra lehetőséget. A business osztályú utasok mellett természetesen az Air France és a KLM Flying Blue Gold és Platinum törzsutasai, valamint a többi SkyTeam tag légitársaság Elite Plus tagjai számára díjmentes. Turista utasoknak 35 euró a belépő, AF Silver szinten ebből van némi kedvezmény. A Flying Blue Ultimate ügyfeleket külön teremben, személyre szabott ellátással várják. Ami változott, hogy többet kell sétálni a Lounge-ból a kapukhoz, ami elviselhető egyébként, de a régi lounge legnagyobb előnye épp az volt, hogy nagyon közel volt a kapukhoz. (2perc)

lounge_air_france_1.jpg

A terület kialakítása és a bútorok formatervezése a kanadai építész, Sanjit Manku és a francia dizájner, Patrick Jouin által alapított Jouin Manku tervezőiroda nevéhez fűződik, a kecses légies jegyek uralják a teret, látszólag teljesen illeszkedve az Air France stílusba: France is in the Air, bár itt az általam citált szlogen sántít, mert ugye nem in the air, hanem on the ground, de sebaj. 

Nagy, nyitott terek, ívelt vonalvezetésével, áttekinthető, nyugodt atmoszféra: terrazzo műköveket, lávakövet, fát, bőrt és egyéb szöveteket használtak a belsőépítészek, akik letisztult, funkcionális kialakítású bútorokkal dobták fel a majd 3 millió köbmétert. A színösszeállítás természetesen az Air France színeit tükrözi: a kék árnyalatai mellett a fehér és a piros is megtalálható, ahogy a légitársaság logója, és a szárnyas csikóhal jelvény is. A bejáratot a belső térrel egy repülőgép szárnya által ihletett hatalmas szobor köti össze, a váró központi látványeleme mégis a hajlított üvegfelületen keresztüli kilátás a futópályára.lounge_air_france_7.jpg

Ami a stíluson túl is ígéretes és hasznos: van csomagmegőrző azoknak, akik a várakozást egy kis shoppingolással kezdenék a reptéren, én például rendszeres felszaladok akciós champagne-ért és nagyon jó, ha nem kell a palackok mellett még a bőröndömet is cipelnem. 

Vannak kioskok is, ha valaki nem csekkolt volna be a csatlakozására, netán széket szeretne váltani, vagy kihasználni a 80-100 eurós last minute pay upgrade lehetőségét. Mindemellett Air France-os kiegészítők vásárlására is van lehetőség. 

A felfrissülésre vágyókat 10 zuhanyzó és öltöző is várja - ez nagyon jó hír. Imádok a reptéren zuhanyozni, ha van idő. Képzeljétek, most derült ki, hogy eddig is volt zuhanyzó a régi várókban, ami nagyon vicces, mert ha ötvenszer nem voltam ezekben, egyszer sem, és ez nem tűnt fel. Állítólag várakozni sem nagyon kell, nyilván azért, mert a két-három órás repülés előtt kevesekben vetődik fel egy zuhany gondolata, pedig nem rossz az!

Wifi, töltő, italok és a francia konyha remekeiből összeállított fingerfoodok - ez a service. Utóbbira kíváncsi vagyok nagyon, mert a régi setupban a sonka-camambert-dzsem kínálat nem volt ugyan rossz, de egyhangú igen, élménymentes, ahogy mondani szokták. Jó, egy schengenen belüli várótól nem az ultimate élményt várta az ember, de ha emeltek a színvonalon, az biztos jót tesz ennek a létesítménynek. Amúgy a Schengenen kívüli terminálokon nagyon jó várói vannak az Air France-nak: Szaunával, wellnesz-részleggel, fullos gyerektérrel, exkluzív koktélbárral és gourmet étteremmel kényezteti prémium utasait.

Az Air France ígérete szerint a környezettudatosság jegyében  a regionális és szezonális termékeket részesíti előnyben a menü összeállítása során. A kínálat minden napszakban változik, de a mini szendvicsek, a saláták és a meleg quiche-ek az állandó kínálat részét képezik. Palacsinták, főételek, sajtok és desszertek is elérhetők. 

A bor- és champange-kínálatot a 2013-ban a világ legjobbjának választott sommelier, Paolo Basso állította össze. A relaxáló helyiségeknél gyógyfűteák közül is lehet választani.

A második szinten kényelmes kanapék, nyugtató hangulatvilágítás várja az utasokat, a dönthető háttámlájú székekből is remek kilátás nyílik a repülőtér futópályáira. Ezen a szinten érhetők el a Clarins által biztosított, a Traveller Spa koncepció részét képező szépségápolási kezelések, egyebek között húszperces, személyre szabott arckezelést lehet igénybe venni. 

lounge_air_france_4.jpg

Az Air France Protect program részeként a légitársaság a legszigorúbb egészségügyi és higiénés szabályokat vezette be, az orvosi maszk használata mindenhol kötelező a lounge területén, kézfertőtlenítők a váró minden részében elérhetők. Az önkiszolgáló ételpultok környezetében, az evőeszközöket rendszeresen cserélik, a sajtótermékek korlátozott száma miatt az Air France Play alkalmazás használatával is olvashatók a napi- és hetilapok, magazinok.

A 2F terminál két utasbeszállító területe között lévő új lounge minden nap 5.30-tól 22.00 óráig van nyitva. 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr1316671750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása