Több, mint duplájára emelkedett a repülőjegyeken realizált profit a légi közlekedésben, már meghaladta a 6 (!!!) dollárt is.
Ami nem is rossz ahhoz képest, hogy tavaly ugyanez az adat még 2.75 dollár volt. Willie Walsh, a IATA vezetője szóvá is tette a légitársaságokat tömörítő iparági szervezet vezetője rendezvényén, hogy egy New York-i metrójegy sem jön ki az egy utasra vetített profitból. Idén már békülékenyebb volt, pedig ebből az összegből még mindig nem jön ki egy kávé mondjuk egy NYC Starbucksban. Én, mint a prémium repülési élmény iránt elkötelezett blogger viszont azt mondom: ez az adat egymagában megmutatja, miért lesz mindig business- és first class a gépeken. Mert ezen a szolgáltatáson még sokkal nagyobb a profit, és enélkül még alacsonyabb lenne a nagy átlag szám. DE nézzük inkább, milyen gazdasági teljesítményre képes az az iparág, amely cirka 400 légitársaságból áll?

Főbb számok:
- 5 milliárd utas
- 22EZER légi útvonal
- 39 millió járat
- 62 millió tonna áru, amely 8300 milliárd dollár kereskedelmi értéket testesít meg
A bevétel körülbelül ezer milliárd dollár körül alakul majd 2024-ben, a világ összes fuvarozójának nettó profitja pedig 30.5 milliárd dollár lesz, ami nem rossz, de volt már jobb az iparág teljesítménye és ha azt nézzük, hogy a nettó profit 3%, van még hová fejlődni. Ha azt nézzük, hogy két éve ért véget a Covidf akkor viszont össetehetik a kezüket a légitársaságok vezetői. Kb. ez a IATA légitársaságok vezetőinek összejövetelén a gyors verdikt.
A repülés megéri! Ez a népítélet, legalábbis a IATA 6500 fős mintáján (15 piacon) készült kutatás szerint az utasok 77%-a nem elégedetlen a jegyárakkal, annak ellenére sem, hogy elég sokat emelkedtek az elmúlt két évben.
"Van okunk arra, hogy megünnepeljük azt a kemény munkát, amely visszahozta iparágunkat a szakadék széléről, miközben elismerjük, hogy továbbra is szorult helyzetben vagyunk a downstream-en uralkodó kemény verseny és az oligopolisztikus upstream ellátási lánc okozta versenyképtelensége között" - vonta meg a verdiktet Willie Walsh.
Felhívta a figyelmet, hogy továbbra is három fontos dolog alakítja a költségeiket: - a munkaerőhiány - a magas üzemanyagár - és a repülőgép, valamint az alkatrész piacon tapasztalható ellátási lánc problémák, a minden eddiginél nagyobb késése a megrendelt gépeknek, no és persze néhány régióban, például Európában, a szabályozási környezet is jelentősen növeli a költségeket.