Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Joon by AirFrance: Budapest és Bergen a téli menetrendtől

2018. április 24. - frequentflyer

A JOON, az Air France fiatalos légitársasága (dzsún-nak kell mondani, ha minden igaz) jár majd Budapestre a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről október 28.-tól, azaz a téli menetrend kezdetétől. Erről a légitársaságról már írtam korábban, arról van szó, hogy az Air France csinált egy fiatalos márkát, amely kicsit trendibb és dinamikusabb képet szeretne mutatni magáról, például azzal, hogy fiatal, franciásan laza ruhákat viselő tornacipős utaskísérők teljesítenek majd rajta szolgálatot. Ez persze a konzervatívabb utasoknak kicsit furcsa lehet elsőként, de én azt gondolom, hogy a lényeg mégiscsak az, hogy eljussak vele Párizsba, kellemes legyen a fedélzeten utazni, kínáljanak meg itallal, s ha netán ételt is adnak, akkor olyan ételt adjanak, amit hajlandó vagyok megenni. A Joon gyümölcsleveket, sajtokat, felvágottakat ígér. 

A légitársaság egyébként egészséges ételeket ígér, hát, majd meglátjuk. Nézd meg a fedélzeti biztonsági bemutatót, szerintem ez elég jó ízelítőt ad arról, mennyire lesz más élmény a Joon-élmény, mint az Airfrance-élmény, amit most kapsz. A szék például a gépeken teljesen ugyanaz, csak más színűek a borítások, meg az a kis izé, ami a fejtámlánál van. 

A Joon persze attól is fiatalos, hogy a fedélzeti szórakoztató rendszere is speciális: okostelefonnal és tablettel csatlakozhatsz a fedélzeti wifire és nézheted a sorozatokat és a népszerű tévéadásokat. Meg abban is, hogy a Joon nem hotelláncokkal köt partnerséget, hanem mondjuk az Airbnb-vel. 

A csak félig új légitársaság kódja JN lesz, ezzel kezdődnek majd a járatszámok. Van neki saját honlapja a www.flyjoon.com címen, de ha valaki erre felmegy, az még az AirFrance domain alatt működik, igaz saját vizuális környezetben. A légitársaságnak van saját üzemeltetési engedélye, de maga a márka szerves része az AirFrance-nak, például változatlan feltételekkel szállítják az utasokat az AirFrance hosszú távú járataira éppúgy, mint a Joon márka alatt repülőkre. Tehát az átszállás, a check-in, a Flying Blue pontgyűjtés, a kiosztott terminálok nem változnak. 

A Joon hosszú távra jelenleg Airbus A340-esekkel repül de a későbbiekben lesz a flottában A350-900 is, ami elég fain kis repülő, rettentő elfogult vagyok ezzel...

Hogy miért van szüksége az Air France-nak egy ilyen márkára, az elég összetett kérdés, és több légitársaságnak is feltehető, hogy miért csinálnak házon belül különböző albrandeket. Véleményem szerint minden esetben az van, hogy alacsonyabb költségeket remélnek ezektől, kicsit játszanak a számokkal és a bérköltségekkel. Nyilván az is benne van a dologban, hogy a cégek szeretnék ellensúlyozni a szakszervezetek hatalmát - az állandóan sztrájkoló szakszervezetek államok a cégen belül, sokak szerint túl erősek az európai társaságoknál. Ez különösen aktuális kérdés a mostani AF-sztrájk idejében, amely azért szerveződött, hogy mert a francia dolgozók sérelmezik, hogy a légitársaság tulajdonosa, az AF-KLM csoport inkább a Transavia diszkont légitársasághoz koncentrálja a befektetéseket.

Ez persze csak az egyik oldal. A másik pedig, hogy még senki nem számolta ki, hogy a különböző márkák arculatának a kialakítása, frissítése, fenntartása, és az ezzel kapcsolatos költségek milyen terheket rónak a társaságokra. Érdekes módon, az USA légitársaságai máshogy kezelik a szakszervezeteket, náluk is vannak albrandek, de egységes márkaernyő alatt. Azok inkább üzemeltetési okból végrehajtott kiszervezések, nem pedig önállló márkák. 

Visszatérve a JOON-ra, nézd meg, milyen lesz a formaruha a légitársaság személyzetén és milyen lesz az Airbus A350-900 repülőjük. 

joon_livree_a350_900x700.jpg

topshot_3_mode_ok.jpg

topshot_1_drinks.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr5013868554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása