Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Rekord utasszám mellett jönnek a legkritikusabb hetek - így készül a BUD

A késések minimalizálása és az utasok segítése egyaránt cél - 3. rész

2025. június 19. - frequentflyer

Az előző hetekben már írtam arról, hogyan készül a Hungarocontrol és a Wizz Air az idei nyári csúcsforgalomra, most a Budapest Airport erőfeszítéseit vesszük sorba, ezekről nemrég sajtóközleményt is kiadott a reptér. Az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren már minden korábbi forgalmi rekord megdől, és már tavaly ősz óta dolgoznak azon, hogy idén enyhítsék az utasok kényelmetlenségeit. Ez a munka nem túl látványos a nagyközönség szemszögéből, de most, hogy jönnek a legkritikusabb hetek, biztosan érezhető lesz. Sorozatunk 3. része.

Ahogy azt írtam, a késések csak akkor minimalizálhatók, ha egy bázisrepülőtéren állomásozó repülőterek nem késnek már a hajnali hullámban. Ez pedig csak akkor lehet, ha a járatindításban kulcsszerepet játszó szereplők - reptér, légitársaság, földi kiszolgálás, légiforgalom-irányítás, repülőgép-karbantartás - precízen összehangolják a feladataikat, pontosan tervezik ezt a kritikus 2-2,5 órát. A HungaroControl és a Budapest Airport szakmai koordinációjával és a légitársaságok aktív bevonásával ezt lépte meg most a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, amelynek

nem csak az a célja, hogy lekezelje a forgalmat, hanem az, hogy mindezt az utasok kényelmének szem előtt tartásával tegye.

img_0028.jpeg

Májusban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1,7 millió utas volt, 16%-kal többet, mint tavaly májusban. Az éves növekedés pedig a várakozások szerint a nyári hónapokban még magasabb is lesz ennél. Egy hét múlva vége az iskolának és még inkább nekilendül a világnak, aki csak tud. - A Budapest Airport a repülőtéri ökoszisztéma érdekelt feleinek bevonásával már 2024 őszén megkezdte a felkészülést erre az időszakra, és felkészült arra, hogy minden esetben mindent megtegyen az utasok biztonságáért és kényelméért - írják közleményükben. 

A légiközlekedés összetett, sokszereplős folyamat, ezért a működéshez minden szereplő pontos, összehangolt és precíz munkájára szükség van, hiszen az éves utasforgalom akár egyharmada ebben a három hónapban koncentrálódik. A komplexitás mellett azt is fontos kiemelni, hogy a repülőtéri szolgáltatásokat külső tényezők, például az időjárási körülmények is befolyásolhatják, ami akár késésekhez vagy járattörlésekhez is vezethet.

Pontos tervezéssel és agilis reagálással sok késés megelőzhető - de nem mind

Ezért a Budapest Airport nagyon fontosnak tartotta, hogy az idei nyárra a többi partnervállalattal közösen, szoros együttműködésben készüljön fel. Az érdekelt felekkel fenntartott aktív párbeszéd, a közös problémafeltárás, a pontos tervezés, valamint a megfelelő erőforrások biztosítása segíteni fogja az idei nyár utasforgalmának lehető leggördülékenyebb lebonyolítását. A felek rendszeres szakmai egyeztetések alkalmával adnak egymásnak visszajelzést, hiszen a komplex légiközlekedési folyamatok fejlesztése, a körülményekre való gyors reagálás csak a folyamatban részt vevő valamennyi szereplő jelenlétével és aktív hozzájárulásával lehetséges a Budapest Airport és a HungaroControl stratégiai együttműködésének keretében tizennyolc területen indított el olyan projekteket, amelyek – közvetlenül vagy közvetve - az utasélmény és a szolgáltatási színvonal javítását célozzák.

img_0025.jpeg

Segítő pontok, segítő emberekkel – kevés helyen látható példa

A Budapest Airport tavaly nyáron az utasok támogatására segítőpontokat hozott létre a 2. Terminál A és B oldalán is, ez igen utasközpontú és messze nem általános formája a segítségnek, már csak azért is, mert a törlésekben, késésekben érintett utasok legnagyobb baja sokszor az, hogy nem tudnak kivel beszélni, megfelelő információt kapni. Bár ez a légitársaságok feladata lenne, de ugye ismerjük a mondást, magad uram… A segítő pontok idén nyáron is rendelkezésre állnak majd. Az érintett utasok gyors tájékoztatása mellett szükség esetén ételt, italt, higiéniai termékeket, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt biztosítanak. A BUD:carezone névre keresztelt területen az utasok minden, számukra hasznos elérhetőséget és tudnivalót megkapnak. A repülőtér kék mellényt viselő személyzete egész évben az utasok rendelkezésére áll, mind a segítőpontokon, mind pedig a terminál egyéb területein.

img_0024.jpeg
Technológiai és infrastrukturális fejlesztések

  • Az idei nyári szezonra tovább javult az utasbiztonsági ellenőrzés hatékonysága, mely az első félév tapasztalatai alapján a várakozási idő csökkenését eredményezte. A leggyakrabban használt biztonsági sávokat a legmodernebb, leghatékonyabb testszkennerrel szerelték fel.
  • Az év végéig megnövelik az utasfelvételi csarnok területét, ahol már összesen 36 önkiszolgáló poggyászfeladó automata áll rendelkezésre
  • A 3. Terminál megépüléséig bővítik a 2. Terminál kapacitását. Optimalizálják azokat a területeket, amelyeken minden utas áthalad, és ezért kiemelten forgalmasak lehetnek
  • Több légitársaság esetében is elérhető a korai poggyászfeladás lehetősége.
  • Folyamatban van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető forgalmi híd és a ki-és beszállásra használt terület felújítása, amelynek eredményeképp a terület hosszú távon is alkalmassá válik a növekvő forgalom biztonságos kiszolgálására. 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr6418890836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása