Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Ingyenes FIRST Upgrade a British Airways-nél

2013. április 22. - frequentflyer

Sokan vannak, akik szívesen kipróbálnák, milyen az első osztály, amely kétszer, háromszor többe kerül, mint a business. Ezt ugyanis nagyon kevesek fizetik ki. Nagy-Britanniában a leggazdagabbak, a királyi család, a világon néhány sejk, orosz milliárdos vagy épp nagytőkés vesz helyet a First Class-ra, s vannak azok, akiknek a munkahelye fizeti ki a több millió forintos jegyárat, ha hosszabb útra mennek. Persze, ők is kevesen vannak, leginkább a pénzügyi és ipari szektor felsővezetőiből kerülnek ki a First utasok. De közülüük is vannak sokan, akik a válság miatt spórolni kezdtek - igen, még a cégük pénzén is - és inkább "csak" business jegyet vásárolnak. Nos, nekik, s a többi utasnak szól a British Airways promóciója.

Tovább

Dubaiba a Wizz Air-rel október 28-tól, heti négyszer

Eddig is pletykálták, de mától igaz: Dubai-ba repül a Wizz Air Budapestről, ezt Abrán György kereskedelmi igazgató jelentette be. A járat október 28-án indul, s hetente négy alkalommal száll fel Budapestről. DE!! Nem Dubai nemzetközi repülőterére (DXB) repülnek a Wizz Air gépei, amelyik egyébként az Emirates központi repülőtere és csatlakozási lehetőségeket kínál, hanem az eddig normál járatok által nem használt Al Maktoum nevű, Dubai World Centralként is ismert másodlagos reptérre (DWC).  (Hivatalos honlapja itt.) A Wizz ezzel ismét újít, kíváncsiak leszünk, hány cég fogja követni őket. A két reptér egyébként cirka hatvan kilométerre van egymástól.

A bevezető ár 19.900 forint lesz egy útra csomag és egyéb díjak nélkül. Vagyis, oda-vissza cirka ötvenezerért repülhet Dubaiba, aki szeretne, de az átlagár ennél bizonyosan magasabb lesz. Örülhetünk tehát, azok után, hogy kissé elszontyolodtunk: a flyDubai fapados nem Budapestre, hanem Bukarestbe és Szkopjéba repül.

Tovább

Jet2 járat East Midlands-ra novembertől

November nyolcadikától, minden pénteken és hétfőn East Midlans-ra repül a Jet2.com a meglévő EDInburgh és MANchester járatok mellett. A járat 18.40-kor indul és 20.35-kor érkezik East Midlandsra, hétfőn pedig 14.00-kor indul és 17.55-kor landol Budapesten. A jegyek 13949 forinttől indulnak, de csomaggal tokkal vonóval inkább olyan negyvenezer körül jön ki egy oda-vissza út. Az alig több, mint száz euró. Korábban a Jet2 Leeds Bradfordba repült, ezzel a járattal vélhetően ugyanazt a célközönséget célozzák meg, a két reptér körülbelül 90 mérföldre van egymástól. Régen repült már EMA-ra a Ryanair is, magam is voltam ott egy tízezer forintos jeggyel (drága volt, na...), tipikus kis fapad reptér: könnyűszerkezetes épület, tényleg kicsi, de sok járatot szolgál ki, Nottingham városától 14 mérföld, s minden autókölcsönző ott van a terminálban, amikor öt éve ott hártam, három napra hatvan fontért béreltem egy Opel Zafirát az AVIS-tól. Érdemes menni közép-angliába, csak ajánlani tudom mindenkinek! Remek indiai helyek, szép tájak, történelmi emlékek és első osztályú pub-kultúra. Nyugisabb, mint london, viszont szükség lesz esőkabátra!

Újraindul a Budapest -Athén Aegean járat

Keddtől ismét lesz közvetlen légi kapcsolat Athén és Budapest között, miután az Aegean Airlines légitársaság úgy döntött, hogy a 2013. április 2. és 2014. január 19. közötti ismét elindítja járatait Budapestre. Október 26.-ig minden kedden, csütörtökön és szombaton közlekednek, a gépek, október 27-től pedig minden pénteken és vasárnap. Vagyis, a járat alapvetően a szabadidős utazókra lő. A jegyeket nem mondanám épp olcsónak: a járatindítás idejére 267 euró volt egy rt jegy, május közepére pedig 200 euró körül.

Tovább

Lejárt a munkaidő, leszálltak hamarabb - az utas számít egyáltalán?

Miért fognak úgyis összedőlni a nagy mogul légitársaságok? Remek történetet találtam ennek példázatára. Hogyan fordulhat elő, hogy egy interkontinentális útvonalon repülő gép leszáll idő előtt, a célállomástól alig negyven perc repülésre, mert a személyzet kirepülte a szolgálati idejét? 14 ember miatt szív 266, s hatalmas veszteségeket szenved el a légitársaság. Mi több, tulajdonképpen a személyzet is rosszul járt. A történet: párizs helyett Bretagne-ban landolt az Air France egy menetrendszerinti járata, mert lejárt a légikísérők munkaideje. A Detroitból érkező A340-es néhány napja a francia fővárosba 266 utassal a fedélzetén, de útközben egy utas rosszulléte miatt le kellett szállniuk Kanadában, ezzel elszenvedtek három óra késést, s a munkaidő-túllépést elkerülendő, a járat a Charles de Gaulle helyett Brest városának repterén landolt. Az utasok három órát vesztegeltek Bretagne-ban, mielőtt új személyzettel a fedélzeten útnak indították őket Párizsba.

Tovább

Ilyen foteleket akarok otthonra én is - megújul a KLM World Business Class!

Ez itt most ismét egy burzsuj-írás lesz, de roppantmód tudok lelkesedni a légitársaságok újratervezett business osztályú kabinjaiért - hogy miért, az egy későbbi írásból derül majd ki - s most a KLM bemutatta az új World Business Class kabint, ami ugye a hollanduséknál a hosszú távú járatokon használt business-t jelenti. Elképesztően jól néz ki Hella Jongerius holland dizájner munkája, már alig várom, hogy 2013 júliusában a magasba emelkedjen az első újrabútorozott Boeing 747-400. - Annyira cool, hogy ilyen foteleket szeretnék itthonra is, bár nem túl praktikus a háttámlába épített tévé - mondta Jókuti haverom, aki Világevő blog színeiben röpköd, ki tudja éppen hol.

Tovább

Visszatér néhány Ryanair járat! Páfosz, Alicante, Pisa, Varsó

Na most derült ki, hogy egy hatalmas nagy kamuzás volt a Ryanair novemberi bejelentése, hogy nagy dérrel-durral elviszik a kapacitásuk jelentős részét, ugyanis néhány tavalyról ismert célállomás ismét feltűnt a kínálatban, újként szerepeltetve. Rögtön ott a ciprusi Páfosz, március 26.-tól. Aztán Alicante és Pisa szintén ettől az időponttól, s újranyit Varsó Modlin is, július elsejétől. (Utóbbi azért, mert a teljes Modlin reptér üzeme összeomlott, nincs műszeres leszállítás - márpedig a reptér ködös, főleg ilyenkor - de a futó burkolatát is úgy csinálták meg, mint nálunk az autópályákat és a főutakat, azaz jön fel az aszfalt minden ok nélkül, így a lengyel hatóság megtiltotta a repülést, míg rendbe nem szedik a dolgokat. Ez egy másik történet...)

Más kérdés az ár: Páfosz csaknem 11ezer, Pisa 13,5, Varsó 11,5, míg Alicante majdnem 20 ezer egy útra, csomag és a többi addícionális Ryanair pótdíj nélkül. Ez alapján majdnem biztos vagyok abban, hogy Varsó és Alicante még az indulás előtt meg fog bukni, kizárt, hogy ilyen áron a Ryanair eladja a székek minimum hetven, de inkább nyolcvan százalékát. 200 eurós jegyért a spanyolok sem jönnek Budapestre, nemhogy a magyarok oda, amikor egyébként is 300-nál drágább egy euró. Persze, adja az ég, hogy ne legyen igazam, hiszen minden egyes célállomás jól jön ennek a városnak, s szélesíti a mi lehetőségeinket is. De 200 euróért akkor sem megyek Alicanteba. Inkább a feléért Barcelona, ott kocsit bérlek és lecsorgok a tengerparton...

Közvetlen belgrádi járat a fehérorosz Belaviával?

A Belavia, Fehérorszország nemzeti légitársasága Belgrádba tervez járatot indítani, ami nekünk nem lenne különösképpen érdekes - de ez a járat a tervek szerint (még minden engedély azért nincs meg hozzá, szögezzük le a tények kedvéért) egy budapesti leszállással küzdene a szeren, s ha a fehéroroszok rá tudják beszélni a magyar illetékeseket, hogy engedélyezzék a jegyeladást a BUD - BEG szakaszra, akkor máris roppant érdekes lesz a dolog, hiszen ma nagyon körülményes Belgrádba utazni Budapestről.

Tovább

Drágulás várható Berlin felé – A Lufthansa bezárja a TXL járatát

Nagy meglepetés nem érhet senkit, de néhány napja szomorú tény: Berlin Tegel felé újra csak egy légitársaság repül majd - március végétől - miután a Lufthansa kivonul erről az útvonalról. Egy évig tartott a sikertörténet. Noha Budapest és Berlin között azért így is marad kapacitás, rövid távon bizonyosan az árak növekedésével kell számolni a berlinereknek. Rövid elemzés...

Tovább

A Debrecen - Milánó nem jött be a Wizz Airnek

A Wizz Air április 26-tól hetente két alkalommal közlekedik Debrecen és Dortmund között, s ekkor leáll a decemberben indult Debrecen – Milánó Malpensa járat. A cég szóvivője szerint alacsony volt a kihasználtság. Az olasz desztinációt április 23-ával vezetik ki. A Wizz Air évente 30 ezer utast vár az új dortmundi járatától - mondta Daniel De Carvalho szóvivő, de ha matekozunk egy kicsit, akkor láthatjuk, hogy ez is elég optimista várakozás. Ugyanis, a járatpár (érkező és induló kapacitást is számolva) 37 ezer ülést kínál egy évben, ennek a nyolcvan százaléka harmincezer – egy év alatt induló járat esetében átlagos 80 százalékos LF az elég optimista becslés. Persze Dortmundban több ráció van, mint Malpensában: a korábbi nyilatkozatokkal ellentétben ugyanis a Wizz nem számíthat átszállókra attól,hogy Malpensára repül. Dortmundban sem, de oda több munkás jár dolgozni, kivált Romániából, vagyis Debrecen felszívhatja a nyugat-romániai utasokat. A londoni járaton például nagyon sok román állampolgár utazik. Ahogy az Eindhovenbe tartó gépeken is.

Modellváltás: Európán belül csomagdíj a KLM-nél is

Bizonyára sok KLM utas és alkalmazott sem örült a menedzsment tegnapelőtti bejelentésének, miszerint az április 22. után foglalt járatain bevezetik a fizetős csomagfeladást. Az intézkedés egyelőre csak Európán belül érvényes, aki longhaul repül tovább Amszterdamból, annak továbbra is ingyenes. Ezzel egyidőben 11 európai célállomására 99 euróért kínálnak jegyet és az alacsony tarifával elérhető desztinációk számát a későbbiekben tovább bővíti a holland királyi társaság. A csomagdíj bevezetését pont a KLM-től nem várná az ember, de a dolog azért vicces, mert minden extra költség nélkül meg lehet úszni a 15 eurós díjat!!! Hogyan? Ezek a holland srácuk ugyanis fifikás népek, szóval, ha kíváncsi vagy a titokra és a tanulságokra, kattints tovább!

Tovább

American: világ legnagyobb légitársasága

Az American Airlines és a US Airways tulajdonosainak és hitelezőinek vezetése jóváhagyta a két vállalat egyesülését, így létrejön a világ legnagyobb utasforgalmú légitársasága. Ezzel az amerikai légiközlekedés konszolidációja befejeződött: az elmúlt öt évben egyesült a Delta és a Northwest, (utóbbi márkanév eltűnt), majd a United és a Continental (utóbbi már csak cégnévként létezik), most pedig a US Airways tűnik el rövid időn belül és válik az American részévé.

 

 

Tovább

Mobil app WizzAir módra: előbb lépj be a discount clubba!

Mobil alkalmazással jelentkezett a Wizz Air, amellyel bármilyen járatra lehet foglalni, igaz, csak a WizzDiscount Club tagjai használhatják ki az összes funkciót. Fájdalom, hogy a mobil check-in nem működik, de az ígéretek szerint ezt márciusra elérhetővé teszik. Egyelőre csak iPhone-ra érhető el, ennek oka a légitársaság szerint, hogy a mobilos látogatók közül hatvan százalék iPhone-ról használja a Wizz Air weboldalát. Az új app már fent van az AppStore-ban, de május környékére ígérik az androidos alkalmazást is. Az alkalmazás elérhető iPad-re is, de csak az iPhone verzió, egyelőre nem fejlesztenek külön táblagépes alkalmazást.


Tovább

Cleveland 144ezer, Havana 206000 - KLM promó indult!

Érdemes megnézni a KLM legújabb Pack&Go akcióját, mert nagyon szimpatikus árakkal operál. Aki a természetet és a hűsebb szelőőket kedveli, annak ajánlom Cleveland-et, 143.900 forintért, ez jelenleg a legolcsóbb amerikai jegy Budapestről. Ezek az árak ráadásul nem távoli dátumokra vonatkoznak, hanem már foglalhatók, s április, vagy május végéig haza is kell jönni - a célállomástól függően.

Itt van még néhány igen attraktiv ár, természetesen illetékekkel együtt: Szöul 149900,  Havana 206900, New York 156000, Tokio 173000, Rio vagy Sao Paolo 196000. Sanghaj 158900, Nairobi 158900.

süti beállítások módosítása
Mobil