Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Modellváltás: Európán belül csomagdíj a KLM-nél is

2013. február 15. - frequentflyer

Bizonyára sok KLM utas és alkalmazott sem örült a menedzsment tegnapelőtti bejelentésének, miszerint az április 22. után foglalt járatain bevezetik a fizetős csomagfeladást. Az intézkedés egyelőre csak Európán belül érvényes, aki longhaul repül tovább Amszterdamból, annak továbbra is ingyenes. Ezzel egyidőben 11 európai célállomására 99 euróért kínálnak jegyet és az alacsony tarifával elérhető desztinációk számát a későbbiekben tovább bővíti a holland királyi társaság. A csomagdíj bevezetését pont a KLM-től nem várná az ember, de a dolog azért vicces, mert minden extra költség nélkül meg lehet úszni a 15 eurós díjat!!! Hogyan? Ezek a holland srácuk ugyanis fifikás népek, szóval, ha kíváncsi vagy a titokra és a tanulságokra, kattints tovább!

Bizonyára sok KLM utas és alkalmazott sem örült a menedzsment tegnapelőtti bejelentésének, miszerint az április 22. után foglalt járatain bevezetik a fizetős csomagfeladást. Az intézkedés egyelőre csak Európán belül érvényes, aki longhaul repül tovább Amszterdamból, annak továbbra is ingyenes. Ezzel egyidőben 11 európai célállomására 99 euróért kínálnak jegyet és az alacsony tarifával elérhető desztinációk számát a későbbiekben tovább bővíti a holland királyi társaság. A csomagdíj bevezetését pont a KLM-től nem várná az ember, de a dolog azért vicces, mert minden extra költség nélkül meg lehet úszni a 15 eurós díjat!!! Hogyan? Ezek a holland srácuk ugyanis fifikás népek, szóval, ha kíváncsi vagy a titokra és a tanulságokra, kattints tovább!

A KLM  indoklása szerint az intézkedés célja, hogy a jegy árak továbbra is vonzóak maradjanak és az utasok csak azért a szolgáltatásért fizessenek, amit valóban igénybe vesznek - hopp tipikus fapados formula, mintha csak Michale O'Leary-t vagy Váradi Józsefet hallanánk, igaz, náluk az olcsó ár maximum a vágyaikban kilencvenkilenc euró. A dolognak egyébként van logikája, Európában egyre kevesebben adják fel a bőröndöt, én például, ha átszállás nélkül utazom, szinte sosem adom fel a cuccom. Ugyanis, nem szeretek a bőröndökre várni a csomagszalagoknál, s a hagyományos légitársaságok, mint a KLM, nemigen nézegetik a bőrönd súlyát és méretét, lényegében bármit felengednek a fedélzetre ami elfér a felső csomagtárolóban. Ha átszállással utazom Európán belül, és az érkezés után nem sietek, s a cuccom is sok, akkor kényelmi okokból feladom, s akkor is, ha véletlenül egy jobb borszaküzletben jártam külföldön, s hozok haza néhány palack kiváló árút.

Na de, itt jön a lényeg: a KLM azért nem kockáztatja meg, hogy utálják az utasai, különösen, hogy hála a gyönyörű kék gépeknek és a csinos szőke holland stewiknak, elég jó a megítélése a légitársaságnak. Tehát, minden Flying Blue tag továbbra is ingyen adhatja fel a bőröndjét! Vagyis, elegendő jegyvásárlás előtt, vagy után regisztrálni, s máris ingyen van a csekkolt csomag. A teljes árú turista (full fare - Y vagy B) és a business jegy esetén még ezt sem kell tenni, igaz, aki fullfare jegyet vesz, az már úgyis törzsutas.

Maga a díj egyébként előre online 15 euró, a reptéren 30, tehát mondjuk a harmada annak, mint amit a Ryanair szed. Vagyis, kérdés, mi a célja a légitársaságnak ezzel a fizetős csoag üggyel. Elsőre azt mondanánk, hogy némi plusz bevétel. Igaz lehet. De szerintem inkább az, hogy növeljék a Flying Blue tagok számát, ez nekik is jó, s az utasnak is jó. Nekik azért, mert így az utasaik szokásait még jobban tudják monitorozni, az utasnak pedig azért, mert gyűjthetnek pontokat, s spórolnak minden egyes út alkalmával.

A Fehéroroszországba, Grúziába, Olaszországba, Oroszországba, Törökországba és Ukrajnába közlekedő járatokon ingyenes marad egy poggyász feladása és az interkontinentális járatokra is egy bőrönd térítésmentesen adható fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr218333110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása