Válaszolj helyesen és nyerj Lufthansa repülőjegyet Európába!*
Válaszolj néhány egyszerű kérdésre a Lufthansa flottájával és szolgáltatásaival kapcsolatban, s mindenki, aki helyesen töltötte ki a kérdőívet, kap egy 6000 forintos vouchert, amit Lufthansa repülőjegy vásárlásakor válthat be! Kattints a kérdőív végén megjelenő linkre, ahol neved és email címed megadása után kapsz egy voucher kódot*, amit a Lufthansa weboldalán tudsz felhasználni!
A helyesen kitöltők között továbbá kisorsoljuk a főnyereményt, ami nem más, mint két személyre szóló turista osztályú Lufthansa repülőjegy, amely 2013. december 31-ig használható fel Európai úti célra. *A kód 2013 július 31-ig érvényes, a kedvezményes jegyek visszaútjának időpontja pedig legkésőbb 2013. november 30. lehet. A kedvezmény csak budapesti indulású jegyekre váltható be. Az Egek Ura Blog a fel nem használt kódokat nem váltja be. A játékért kattints ide.
Isztambuli járatot indít a Wizz Air augusztus másodikától, hetente négyszer, jövő tavasztól pedig naponta - jelentette be a diszkont légitársaság. Hétfőn, szerdán és pénteken háromnegyed tízkor indul a járat Budapestről a Sabiha Gökcen repülőtérre, vasárnap pedig 11.25-kor. Visszafelé 13.10-kor indul a gép, kivéve a vasárnapot, amikor 14.50-kor, azaz, nagyon kényelmes menetrendet rakott össze a légitársaság például azoknak, akik egy hosszú hétvégét szeretnének eltölteni a török fővárosban. Az első hetekre csomagdíj nélkül 35 ezer forintért lehet jegyet vásárolni, de később vannak olcsóbb tarifák is, ősz végére találtunk 12 ezer forintos retúrjegyet.
A foglalások alapján nagy az érdeklődés az új, június 17-én induló Budapest-Baku járat a iránt - közölte a Wizz Air, pontos adatok vagy számok közzététele nélkül, annyit árultak el, hogy 2500 foglalás érkezett, de hogy milyen idősávban, azt nem közölték.
Ugyanakkor bejelentették: a Wizz Air legelső bakui járatára mától kedvezményes, 5990 forintos áron lehet jegyet foglalni a wizzair.com oldalon. Utánanéztem, az első járatra tényleg van 5990-es jegy, a következő hetekben is van hasonló árú jegy, még ha két- háromezer forinttal drágábban is. Agusztustól az árak felkúsznak 15, sőt 20 ezer forint fölé.
A repülőtéri szolgáltatások minősége és a terminál kényelme legalább olyan fontos, mint a fedélzeti szolgáltatás – a gyakran utazók körében mindenképp. Ezt felismerve fejlesztett a Delta a New York JFK hubban, azáltal, hogy a T3 nemzetközi forgalmát átköltöztette a T4 egy új szárnyába, s ezzel majdnem teljes egészében a négyes terminálról szolgálják ki az utasaikat. Hogy miért invesztált a légitársaság 1,4 milliárd dollárt csak és kizárólag egy már eddig is használt reptéri terminál felújításába? S mi lett a végeredmény? Hatalmas tetőterasz futópálya-kilátással, szenzációs borokkal, könnyebb átszállás, remek új várók...
Május elsejétől a Lufthansa is ingyenes VIP szolgáltatásokat kínál mindazon utasainak, akiknek a jegyében van legalább egy FIRST szakasz. (Nem business, first.) Az utazóknak még nagyobb kényelmet biztosít és még több kényeztetést tartalmaz ez a szolgáltatási csomag: Budapesten és a főváros 30 kilométeres körzetében Mercedes limuzin, 4 fő felett pedig Mercedes minibusz privát sofőrrel gondoskodik az utas gondtalan utazásáról a reptérre, ahol a terminál előtt már hostess várja és köszönti őt, bekíséri a VIP váróba - ezt már a check-in ideje alatt is használhatják az utasok - illetve biztosítja a csomagok szállítását.
A helyzet az, hogy egy gyors hajrával az Air France lehajrázta a Lufthansát, s ők lesznek az első európai cég, akik Airbus A380-as óriásgéppel kötik össze Kínát és Európát. A Lufthansa nemrég jelentette be, hogy szeptember 26.-tól A380-assal repül a kínai városba, heti ötször. Első európai légitársaságként landolhattak volna a szuperjumbóval, ha nem derül ki, hogy szeptember másodikától az Air France is a nagyobb gépre váltott, igaz, csak heti háromszor. És az is igaz, hogy az Emirates már két éve 380-assal jár oda, de ne legyek sportszerűtlen, mégiscsak nagyobb szabadságot ad egy 31 gépes flotta, mint a nyolc- vagy a tízgépes.
Ritka pillanat, hogy menetrend szerint közlekedő Boeing 747-400 utasszállító száll le a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Ma ez történt, méghozzá az EL AL B747-400-asa "személyében". De mit keres Budapesten egy izraeli jumbo? És mit keres rajta az Egek Ura Blog?
Peking után Sanghaj is fogadja a Lufthansa szuperjumbóit, miután Frankfurtból az 526 üléses nagyvassal repüli a távot heti ötször, szeptember 26.-tól, a járat már foglalható. A hírek szerint egy harmadik kínai város, Nanjing is felkerülhet a szuperjumbó-listára. A németek jelenleg tíz Airbus A-380 óriásgépet üzemeltetnek. Sanghai felé napi két járatra nő a frekvencia, ebből az első járatpárt teljesítenek a nagyvassal, hetente ötször. Ez a járat 17:20-kor indul és másnap 09:55-kor érkezik meg Sanghajba, 13:15-kor indul vissza és 18:55-kor érkezik Frankfurtba. A többi járatot, beleértve a Münchenből közlekedőket is, A340-600-assal repülik. Emlékeztetőül, az eddigi A380 célállomások LH kód alatt: Houston, Johannesburg, San Francisco, Szingapúr, Tokió, Peking és Miami (téli menetrend).
Nem vezet be az európai járatain a KLM. Február közepén jelentették be - sokan akkor csak úgy kommentálták a hírt, hogy fapadosodik a KLM - tegnap pedig megérkezett a KLM Holland Királyi Légitársaság hírlevele, amiben tömören azt közölték, hogy további értesítésig elhalasztják az új csomag policy bevezetését. Hogy az utasok reakciói közrejátszottak a döntésben, arról csak találgatni lehet, mindenesetre tény, hogy a februári hivatalos bejelntés szerint április 22.-től alkalmazták volna az új szabályokat, melyekről itt írtam, a halasztásról szóló emailt a magyar utasoknak pedig aprilis 24.-én küldte ki a légitársaság.
Pedig, érdekes elképzelés volt: a rövid- és középtávú járatokon előre foglalva 15, helyszínen 30 eurós csomagdíjat kértek volna azoktól az utasoktól, akik nem longhaul folytatják az útjukat. Ugyanakkor, már egy alap Flying Blue tagsággal is ingyenes lett volna a díj. Én akkor azt gondoltam, ez kiváló ötlet gyarapítani a törzsutasok számát. Lehet, hogy az utasok másként gondolták...
Kezdjük a jó hírrel: a Lufthansa tájékoztatása szerint holnap, azaz április 23.-án már normál menetrendhez közelítenek, azt követően, hogy ma lényegében (pár járat kivételével) teljesen megállt a légitársaság a Ver.di szakszervezet sztrájkfelhívására. Összesen 12 hosszútávú és 30 középtávú járatot tudtak mára betervezni egy speciális menetrend mellett, de azok legalább elindultak, ahogyan előre tervezték. Ami rossz hír: 150 ezer érintett utas nem jutott el, vagy nem jutott el időben a célállomására.
Sokan vannak, akik szívesen kipróbálnák, milyen az első osztály, amely kétszer, háromszor többe kerül, mint a business. Ezt ugyanis nagyon kevesek fizetik ki. Nagy-Britanniában a leggazdagabbak, a királyi család, a világon néhány sejk, orosz milliárdos vagy épp nagytőkés vesz helyet a First Class-ra, s vannak azok, akiknek a munkahelye fizeti ki a több millió forintos jegyárat, ha hosszabb útra mennek. Persze, ők is kevesen vannak, leginkább a pénzügyi és ipari szektor felsővezetőiből kerülnek ki a First utasok. De közülüük is vannak sokan, akik a válság miatt spórolni kezdtek - igen, még a cégük pénzén is - és inkább "csak" business jegyet vásárolnak. Nos, nekik, s a többi utasnak szól a British Airways promóciója.
Eddig is pletykálták, de mától igaz: Dubai-ba repül a Wizz Air Budapestről, ezt Abrán György kereskedelmi igazgató jelentette be. A járat október 28-án indul, s hetente négy alkalommal száll fel Budapestről. DE!! Nem Dubai nemzetközi repülőterére (DXB) repülnek a Wizz Air gépei, amelyik egyébként az Emirates központi repülőtere és csatlakozási lehetőségeket kínál, hanem az eddig normál járatok által nem használt Al Maktoum nevű, Dubai World Centralként is ismert másodlagos reptérre (DWC). (Hivatalos honlapja itt.) A Wizz ezzel ismét újít, kíváncsiak leszünk, hány cég fogja követni őket. A két reptér egyébként cirka hatvan kilométerre van egymástól.
A bevezető ár 19.900 forint lesz egy útra csomag és egyéb díjak nélkül. Vagyis, oda-vissza cirka ötvenezerért repülhet Dubaiba, aki szeretne, de az átlagár ennél bizonyosan magasabb lesz. Örülhetünk tehát, azok után, hogy kissé elszontyolodtunk: a flyDubai fapados nem Budapestre, hanem Bukarestbe és Szkopjéba repül.
November nyolcadikától, minden pénteken és hétfőn East Midlans-ra repül a Jet2.com a meglévő EDInburgh és MANchester járatok mellett. A járat 18.40-kor indul és 20.35-kor érkezik East Midlandsra, hétfőn pedig 14.00-kor indul és 17.55-kor landol Budapesten. A jegyek 13949 forinttől indulnak, de csomaggal tokkal vonóval inkább olyan negyvenezer körül jön ki egy oda-vissza út. Az alig több, mint száz euró. Korábban a Jet2 Leeds Bradfordba repült, ezzel a járattal vélhetően ugyanazt a célközönséget célozzák meg, a két reptér körülbelül 90 mérföldre van egymástól. Régen repült már EMA-ra a Ryanair is, magam is voltam ott egy tízezer forintos jeggyel (drága volt, na...), tipikus kis fapad reptér: könnyűszerkezetes épület, tényleg kicsi, de sok járatot szolgál ki, Nottingham városától 14 mérföld, s minden autókölcsönző ott van a terminálban, amikor öt éve ott hártam, három napra hatvan fontért béreltem egy Opel Zafirát az AVIS-tól. Érdemes menni közép-angliába, csak ajánlani tudom mindenkinek! Remek indiai helyek, szép tájak, történelmi emlékek és első osztályú pub-kultúra. Nyugisabb, mint london, viszont szükség lesz esőkabátra!
Keddtől ismét lesz közvetlen légi kapcsolat Athén és Budapest között, miután az Aegean Airlines légitársaság úgy döntött, hogy a 2013. április 2. és 2014. január 19. közötti ismét elindítja járatait Budapestre. Október 26.-ig minden kedden, csütörtökön és szombaton közlekednek, a gépek, október 27-től pedig minden pénteken és vasárnap. Vagyis, a járat alapvetően a szabadidős utazókra lő. A jegyeket nem mondanám épp olcsónak: a járatindítás idejére 267 euró volt egy rt jegy, május közepére pedig 200 euró körül.