Egészen biztos, hogy október 28-a után már nem működik tovább az Air Berlin - közölte a légitársaság. A Reuters szerint eddig kell megállapodnia a Lufthansának és az Easjyetnek a vagyonelemek elosztásáról és a hálózat részleges továbbviteléről. A tárgyalások határideje október 12., ám a szükséges versenyjogi jóváhagyások csak október utolsó napjaiban válhatnak jogerőssé.
Kérdés, tud-e eddig a napig működni az Air Berlin, amely a csődjét követően 150 millió eurót kapott a német államtól arra, hogy ne álljon le azonnal és ne okozzon sok százezer utasnak kellemetlenséget. Mivel pár órán múlt az air Berlin leállása akkor, nem tudni, mennyi van még ebből a pénzből és ezzel meddig húzhatja ki az Air Berlin.A vagyonelemek átruházása utáni helyzetre a szerződések készen vannak, a légitársaság lépésről lépésre be fogja szüntetni üzemelését – közölte az airberlin.
A OneWorld-tag légitársaság csődjéről itt és itt olvashattál, például arról, mit tegyél, ha Air Berlin jegyed van.
Amint meglesz az airberlin vagyonelemeiről szóló eljárás vége, az easyJet meghirdeti németországi, belföldi járatait – írta az ATW Online az Easyjet egyik igazgatósági tagjára hivatkozva. A diszkont cég harminc gépet venne át az AirBerlin flottájából, ezek jó része a terveik szerint Berlinben marad, onnan teljesítenek majd belföldi járatokat a többi közt Stuttgartba, Düsseldorfba és Münchenbe.
Nekünk magyaroknak persze az a legfontosabb kérdés, hogy meddig üzemelnek a járatok Budapestre. És hogy mi lesz azután.
Teljesen nyilvánvaló, hogy a napi három járatot nem fogja üzemeltetni senki, a Lufthansa a Malév-csődöt követően próbálkozott napi egy járattal, de elvetette azt is. Most a WizzAir indít járatot Schönefeldre, elvileg december 18.-án indul a napi egy járatuk, de nem lennék meglepődve, ha még ezt is előrehoznák, az AirBerlin leállás dátumának.ismeretében. Kérdeztem a WizzAir-t erről, amint megjön a válasz, frissítem a postot.
Kiindulva viszont abból, hogy az Easyjet az AirBerlin-től átvett gépek nagy részét Berlinben hagyná, felmerül a kérdés, hogy mi a stratégiája a repülőterekkel? Marad a Schönefelden és a teljes hálózatot onnan üzemelteti, vegyes üzembe kezd, azaz használni fogja a Tegelt és Schönefeldet is, avagy teljesen átköltözik Tegelre? Nem könnyű kérdés.
Schönefeld ugyanis elképesztő zsúfolt, oda betenni még harminc gépet és az ezeken utazó forgalmat, az egyenlő a káosszal az utasforgalmi oldalon, de ha ez még nem lenne elég baj, működési területen is okozhatna a lépés gondokat.
Tegelnek viszont forgalomra lesz szüksége az AB kivezetése után. Ha ad egy jó ajánlatot, akár az Easy oda is költözhet, és így átállíthatja a versenypoziját a Ryanairrel szemben.
Budapesti szempontból sem lényegtelen a kérdés, jelenleg ugyanis az az állás, hogy három járat fog járni Schönefeldre (Wizz, Easy, Ryanair) és egy sem repül Tegelre. Ha a Lufthansa nem száll be a Berlin Budapest vonalra negyediknek, ami valószínű, akkor megszűnik az összeköttetés Tegel és Budapest között. Hacsak, nem költözik az Easy. Ez persze spekuláció, ki tudja, hogyan döntenek a gigászok?