Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Jó hír: újra ingyenes lesz a Wizz-en kézipoggyász!

HÁTTÉR: azért érhetnek kellemetlen meglepetések

2017. július 19. - frequentflyer

Kezdjük a jó hírrel: megnőttek a Wizz Air repülői. Legalábbis, az utastér ismét alkalmassá vált arra, hogy a kézipoggyászt teljesen díjmentesen fuvarozza a légitársaság. Október 29-től megszűnik a nagyméretű és fizetős kézipoggyász, a repülőre mindenki ingyenesen vihet fel egy bőröndöt. Igaz, kisebbet, mint amit ma fizetősen engedélyez a Wizz Air.

wizzcsomag.jpg

Tehát: ma 4500 forint ellenében egy 56 × 45 × 25 CM méretű bőröndöt vihetsz fel a fedélzetre, októbertől viszont nem kell fizetned, viszont kisebb lehet a bőrönd: 55× 40 × 23 CM. Ha ennél nagyobb, elő a hitelkártya, a csomag pedig feladott poggyászként közlekedik. Utasként mondom, végre! A változás egyértelműen kedvező. 

Mondhatjátok rám, hogy cinikus vagyok, hogy még a jó hírt is ilyen szemét módon csomagolom. Vállalom. Hiszen így világítok rá arra, amit mindig is mondok, hogy a légi közlekedésben mindenre és annak az ellenkezőjére is kiváló érveket lehet találni: öt évvel ezelőtt, amikor a Wizz bevezette, hogy csak az egészen pici, az ülés alá is beférő táska vagy hátizsák repülhet ingyen a kabinban, a normál kézipoggyász felviteléért pedig fizetni kell,  akkor Váradi József vezérigazgató azzal indokolta a döntést, hogy nincs hely annyi kézipoggyásznak a gépen, mint amennyi utas fel szeretné vinni a kisbőröndjét a repülőtérre és a folyamatos pakolászás kényelmetlenség az utasoknak, valamint késéseket is okoz. Aki befér egy kisebb bőröndbe, az olcsóbban jut a jegyhez.

Utasbarát intézkedés ez nyilvánvaló, de az előbbi érvelésből vagy az következik, hogy megnőtt a repülő, vagy az, hogy árat emel a Wizz. Vagy az, és ez a legvalószínűbb, hogy a légitársaság annak ellenére táncolt vissza az öt éve működő és jelentős bevételt hozó csomagszabályzatától, hogy tudta: ez is okoz majd problémákat. Mégis ez tűnt a legjobb megoldásnak. A piacon az a hír terjed, hogy a légitársaság rendkívül kellemetlen és kockázatos fogyasztóvédelmi eljárásokkal nézett volna szembe, ha megtartja a jelenlegi csomagszabályzatot. Amit egyébként épp mostanra kezdett elfogadni az utazóközönség. De inkább elvetették és azt a stratégiát követik, mint a Ryanair. 

Nyilvánvaló, hogy egy 180 személyes Airbus A320-ason nem fér el 180 darab 55 × 40 × 23 CM-es poggyász. És amelyik nem fér el, azt fel kell majd adni: csomagcímkét kell rá tenni és a szalagon fog kijönni az úticél repülőterén. 

Ez a csomagfeladás ingyenes lesz - mondta az Egek Ura Blog kérdésére Johan Eidhagen, a Wizz marketing-főnöke,

eidhagen.JPGaki kézségesen állt rendelkezésemre, azt követően, hogy a hír hallatán feltettem pár kérdést a cégnek. Vagyis, nem gombolnak le rólad pénzt, ha már nem fér el a poggyászod, de sajnos akkor is meg kell várnod, amíg érkezés után kipakolják a szállítószalagra a bőröndöket. A marketing vezérhelyettes azt is elmondta, hogy az utaskísérők a beszállítás során folyamatosan figyelik, mennyi hely van még a gépen a csomagoknak, segítenek elhelyezni a kisebb csomagokat az ülések alatt, s azonnal értesítik a földi kiszolgálót, ha megtelt a repülő. Ekkortól kezdik el felcímkézni a csomagokat, amelyet az utasok a beszállítókapunál, vagy a gép bejáratánál kell majd, hogy hagyjanak. Attól függően, hogy utashídon, vagy a betonon történik a beszállítás. 

Az jár jól, pontosabban mehet biztosra, aki elsők között száll a repülőre. Az ezt biztosító Wizz Priority október 29-től garanciát is jelent arra, hogy veled utazhat a kézipoggyászod.  

Johan Eidhagen elmondta, hogy a gép kapacitásának egyharmadában maximálják azt, hogy egy járaton hányan vehetik meg az elsőbbségi beszállás nevű szolgáltatást. Ez egy A320-as esetén hatvan embert jelent, a 321-esnél pedig hetven körül. (Más és meg nem erősített iparági információim szerint 80 és 90 lesz ez a szám.) Johant szembesítettem a véleményemmel, miszerint ez már így nem elsőbbségi beszállítás, hanem garantált kézipoggyász, hiszen nehezen lehet elsőbbséginek valamit, ami az utasok harmadának rendelkezésére áll. Ő erre azt mondta, hogy a szolgáltatás egy komplex csomag, amelyben benne van még egy laptoptáska méretű csomag is, tehát a szolgáltatás nem veszti el az értékét. (Ez egyébként a WIZZ Go, a WIZZ Plus és a WIZZ Privilege Pass csomagban szintén elérhető.)

Nézzük, hogy néz ki ez a gyakorlatban: az utasok pakolnak, majd amikor megteltek a csomagtárolók, a még sorban állóktól a földi kiszolgáló emberei egy szigorú utasítás szerint elkezdik feladni a bőröndöket, amely a következőkből áll: az utas tájékoztatása, a csomag felcímkézése és a bőrön elszállítása. Ha sok csomagot kell a csomagtérbe rakni, szükség lehet a rampán a gép súlypontszámításának korrekciójára is, amely szintén időt vesz igénybe - ne legyen igazam, de ez borítékolja a beszállítás elnyújtását, vagy a csomagok otthagyását. De inkább a késést. 

FIGYELJ, hogy a kézipoggyász kisebb mérete miatt lehet, hogy a jelenleg használt bőröndöd már csak fizetősen vihető el. Aki hozzászokott a Wizz nagyméretű poggyász jelenlegi méretéhez, jobb ha ellenőrzi a bőrönd méretét és ha szükséges, beszerez egy vékonyabbat. Mert ha a beszállításnál nem fér be a keretbe, akkor borítékolhatóan csak pénzért  lehet majd feladni. London felé ez a reptéren 40 euró lesz.

VÁLTOZTAK a feladott poggyászok árai és súlyhatárai is. Az eddigi 23 kilós poggyász október végétől ugyan csak húsz kilós lehet, de olcsóbb is lesz. A 32 kilós motyó árai is változnak, az alábbiak szerint. 

HA tetszett ez a post, kedvelj a Facobookon!wizzbefore.jpg

wizzafter.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr2412674545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása