
– A magyar állam nem üzemelteti a repteret, hanem azt hozzáértő piaci szereplőkre bízza. mert a magyar állam ehhez nem ért. A Vinci azonban a világ első számú piaci szereplője, több, mint hetven repülőteret üzemeltetnek – tette hozzá.
A kormány döntése értelmében a légitársaságokat terhelő különadókat kivezetjük 2025 elejével – jelentette be a nemzetgazdasági miniszter.
Elkötelezettek vagyunk a reptér fejlesztése iránt és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy itt vagyunk ebben az ikonikus városban – mondta Nicolas Notebaertt, a Vinci Concessions elnök-vezérigazgatója, aki szerint cégük erősségét nem csak az adja, hogy ők a világ első számú piaci szereplője, hanem az is, rendkívül színes a hálózatuk összetétele. Ebben a hálózatban rendkívül jó és stratégiai kapcsolatuk van a légitársaságokkal és nagyon jó ajánlatokat tudnak tenni a légitársaságoknak, hogy új járatokat hozzanak Magyarországra.
– Hosszú távú befektetők vagyunk, olyan befektetésekre koncentrálunk, amelyek bizonyítottan képesek jövedelmet termelni. Tovább növeljük a repülőtér kapacitását olyan fejlesztésekkel, amelyek hosszú távon is biztosítják a növekedés lehetőségét közben pedig kiemelten figyelünk a fenntarthatósági fejlesztésekre. Az az elsődleges célunk, hogy a légitársaságok a lehető legnagyobb kapacitást hozzanak Budapestre, hogy a lehető legtöbb utast szállítsák az országba és versenyképes áron kínáljanak jegyeket a magyar utazóknak is – tette hozzá Nicolas Notebaert.
Ha a költségvetésben van pénz a fejlesztések finanszírozására azt oda fogjuk adni. A másik lehetőség, hogy ezeket koncesszióba lehet adni. A gyorsforgalmi út felújítása könnyebb, a vonat nehezebb dió, hiszen be kell vinni a föld alá, ezért ez egy komplex mérnöki munka. Kész vagyunk akár a nemzetközi piacról is finanszírozni – mondta a miniszter.
Ami a fejlesztéseket illeti: első lépésben a kettes terminál kapacitását kell növelni, annak érdekében, hogy felkészüljenek a hármas terminál beruházásra. Az egyes terminál újranyitása nem hosszú távú megoldás, az épület speciális tulajdonságai és lokációja miatt – mondta Nicolas Notebaert, aki azt is elmondta: japán és kambodzsai reptereik révén nagyon jó kapcsolataik vannak a kínai légitársaságokkal így további dinamikus bővülést tart elképzelhetőnek. – A tervek szerint a Terminal3 2032-ben nyitja meg a kapuit. Ekkorra a repülőtér várossal való összekötésének is meg kell valósulnia – tette hozzá Nagy Márton miniszter.