Július 29.-én a Brüsszel Charleroi útvonalat adja fel a Wizz Air, de a jelek szerint nem ez lesz az utolsó útvonal, amin nem üszködnek tovább.
Még nem közölték hivatalosan, de a foglalási rendszerben szeptember 16. után a Debrecen - Malmö vonalon sincsenek járatok.Hiába bővül dinamikusan a debreceni reptér forgalma és hiába hangsúlyozza elégedettségét Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója is, minden nyilvánosan elérhető adat szerint azért a járatok kihasználtságát illetően küzdenek kihívásokkal. A Párizs Beauvais járaton 2-7 ezer forint között mozognak a jegyárak az egészen közeli dátumokra is, nemkülönben Milánó felé. Eindhiven felé a jegyárak alapján jobban mennek az eladások. Mindez pedig arra enged következtetni, hogy a debreceni kísérletek egyelőre szerény összeget hoznak a Wizznek, ha egyáltalán hoznak valamit és nem ráfizetés az operáció.
A légitársaság hivatalosan mindig azzal indokolja az ilyen döntéseket, hogy a repülőgépet más útvonalakon jobban tudják kihasználni. Kíváncsiak vagyunk tehát, mi lesz a következő, amit megpróbálnak Debrecenből.
Ahol a számok első hallásra szépen alakulnak: a légikikötő utasforgalma az idei év első félévében elérte a 133.570-at, amely 94 százalékkal magasabb 2015 első félévében regisztráltnál, azaz az alacsony szezonban sikerült duplázni. A repülőtér 2016. júniusában 27.790 utast regisztrált, ez 81%-os növekedés.