Egy óra öt perc alatt repült Münchenből Debrecenbe, 26 utassal a fedélzetén a Lufthansa 1686-os járata és már kilenc óra előtt le is szállt a debreceni futópályán. – Hosszú út vezetett el idáig, hiszen Debrecen tizenkét éve szerepel azon a listán, amely a Lufthansa járatbővítési lehetőségeit tartalmazza – mondta Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője. A járat fogadása nagyon családias volt, a járatot hozó kapitány elmondta, hogy minden a legnagyobb rendben volt, a pályát kifejezetten jó minőségűnek találta. A debreceniek, akik megjelentek a járatnyitón, érezhetően örültek ennek, noha csak évi 14 ezer székes kapacitást hoz ide a heti három járat. És azt is tudja nagyjából mindenki, hogyha a járat egy órával később indulna Münchenből, akkor több hosszútávú járathoz kínálna rendkívül rövid csatlakozást. Debrecenből 11 óra 25 perc alatt lehet New Yorkba érni Münchenen keresztül, cirka 240 ezer forintért láttam ezt egy májusi dátumra, úgy, hogy van benne szombat este is. Egyedül az a hazafelé 31 óra csúnya, ezen segítene, hogy ha egy órával később indulna Münchenből Debrecenbe a járat, de addig is kiiktatható a müncheni éjszakázás úgy, ha Budapestre repülnek haza a debreceniek.
Egy Debrecen-München oda-vissza út ára ötvenezer forint alatt is megkapható, ami nem rossz ár. Nyilván vannak még szkeptikus hangok és valóban egyáltalán nem biztos, hogy kirobbanó siker lesz ez a járat, de ha megengeditek a személyes tapasztalatomon alapuló jóslatot, akkor azt kell mondanom, hogy ez egyáltalán nincs kizárva, mert mindenki, akivel beszéltem, komoly munkát tett és tesz ebbe a járatba. A Lufthansa például mostantól az európai járathálózatán minden kiosztott frissítőkendő csomagolásán megmutatja Debrecent, ami azt jelenti, hogy sok százezer ember fog találkozni a Nagytemplom fotójával. Ez jó.
Aztán a debreceni politika is keményen dolgozik azon, hogy a Lufthansa illetékesei elégedettek legyenek a járat mutatóival, nemkülönben a Debrecen Airport emberei. Herdon István, a repteret üzemeltető cégcsoport tulajdonosa például rendkívül szimpatikus módon azt vezette le, hogy tudják, hogy a város gazdaságának fejlesztése nem lehetséges a reptér fejlesztése nélkül, amely nem lehetséges komoly légitársaság nélkül, de a járatindító csak egy köztes siker, tudják, hogy nagyon sok és kemény munka áll előttük. Mint debreceni diák, azt is tudom: sok debreceni üzletember, orvos, egyetemi oktató, nemcsak a kényelem miatt fog ezzel a járattal utazni, hanem azért, mert a saját közösségükben ettől nő az elismertségük, a debreceniek ugyanis nagyon lokálpatrióta emberek. – Minden város életében az elérhetőség a versenyképességet alakító legfontosabb kérdés – mondta Papp László, Debrecen polgármestere. 2011-ben még 18 ezer utasa volt a Debrecen Repülőtérnek, tavaly már 180 ezer, idén pedig akár 350 ezer is lehetséges, ha mindenki jól dolgozik a meglévő járatok értékesítését. A reptér persze nem tudta volna teljesíteni a Lufthansa műszaki követelményeit, ha nem lettek volna uniós és kormányzati támogatások – hívta fel a figyelmet a polgármester. Mindehhez pedig Ijgyártó István, a külügyminisztérium államtitkára azt tette hozzá, hogy jelenleg nyolc céggel tárgyalnak azért, hogy Debrecenben hozzanak valamilyen gazdasági aktivitást.
A D-ACKF lajstromjelű gép egyébként miután visszatért Münchenbe, Grazba, Drezdába és Luxemburgba repül még hétfőn, ha nem jön közbe semmi technikai vagy időjárási probléma. Hazafelé már a pálya kétharmadánál a levegőben volt a repülő, ami mondjuk nem csoda, hiszen kissé családiasan repült haza a repülő hét utassal a fedélzetén. Amúgy, ha valaki nagyon szórni akarja a pénzt, pestre is mehet repülővel, hat óra húsz percet kell, hogy rászánjon és mintegy 125 ezer forintot one way.