Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Mi lesz a British szuperjumbó első célállomása?

2012. október 16. - frequentflyer

Ez ma már nem is lényegtelen kérdés: 2013 elején megérkezik az első Airbus A380-as a Heathrow Terminal5-ra(re), s megkezdi menetrendszerinti szolgálatát, ezzel pedig igen látványos kezdetét veszi a brit légitársaság flottamegújító programja. Sir Martin Broughton, a légitársaság elnöke, a minap arra célozgatott, hogy az első A380 célállomás Hong Kong lesz, ám a brit Business Traveller alighanem nem hisz neki, s megszavaztatja az olvasókat arról, ők melyik úticélt repülnék legszívesebben. Szavazni Te is tudsz, itt. A cikk folytatódik.

Ez ma már nem is lényegtelen kérdés: 2013 elején megérkezik az első Airbus A380-as a Heathrow Terminal5-ra(re), s megkezdi menetrendszerinti szolgálatát, ezzel pedig igen látványos kezdetét veszi a brit légitársaság flottamegújító programja. Sir Martin Broughton, a légitársaság elnöke, a minap arra célozgatott, hogy az első A380 célállomás Hong Kong lesz, ám a brit Business Traveller alighanem nem hisz neki, s megszavaztatja az olvasókat arról, ők melyik úticélt repülnék legszívesebben. Szavazni Te is tudsz, itt. A cikk folytatódik.

Hong Kong egyébként jó választás lenne, hiszen az egykori brit gyarmat remekül testesíti meg mindazt, amit a BA az egyesült Királyságnak ma is jelent: a kiváló minőségű összekötettést a világ minden olyan pontjára, ahová az az országot aktív kereskedelmi kapcsolatok fűzik. A volt gyarmatra a légitársaság napi két járatot kínál 18.50-kor egy 747-es, majd 21.00-kor egy Boeing 777-200 emelkedik fel a Heathrow betonjáról. A jumbót biztosan ki lehet váltani a szuperjumbóval, de könnyen lehet, hogy a légitársaságnál arra készülnek, hogy egy járatot állítanak be, de nagyobb kapacitással...Egyelőre nem tudni. Persze a lehetőségek között ott van még Peking, Los Angeles, New York, Szingapúr, s szerintem Doha is, hiszen egy ötösöm lenne arra, hogy a BA - Qantas együttműködés lezárultával a British és a Qatar Dohán keresztül biztosítják együtt a London - Sydney, Melbourne, Perth összeköttetést, s presztízskérdés, hogy a britek az új zászlóshajójukkal repüljenek a Qatar bázisára. Persze, ez is csak egy spekuláció.

Azt viszont igen, hogy Toulouse-ban már szerelik a BA első A380-asát, amely tavasszal be is áll a menetrendbe, immár tárgyiasítva, mit is jelent a British ötmilliárd fontos(!!!) flottaberuházási programja. Ezt az összeget öt év alatt költik el a britek, s beletartozik 12 A380-as (plusz 6 opció) valamint 24 dreamliner átvétele, a jelenlegi long-haul flotta belső kabinjának megújítása, s egy igen komoly lounge-fejlesztés. (Amiről még később írok).

Több, mint tíz évvel ezelőtt a British Airways kínált először teljesen vízszintes, ággyá alakítható üléseket, az első osztályon. Most újra megújul az első osztály, még nagyobb privát teret adva a prémium utasoknak (akik minden luxust megkapnak a fedélzeten, még saját pamut pizsamát is). De a többi osztály berendezése is teljesen átalakul, körülbelül azon a dizájn vonalon, amit már most láthatunk bizonyos 777-esek prémium economy osztályán. A cél a kényelmesebb, de kisebb tömegű ülések használata az economy-n is, majd a fejlesztési periódus közepén egy teljesen új business classt is bemutatnak. Ezen a képen az első osztály ablakát láthatod, amelybe egy speciális, elektronikus árnyékolót integráltak, hogy az utas akkor isa kényemesen érezze magát, ha a felhő fölött túl kék lenne az ég és túl erősen sütne a nap, elvégre, mégiscsak snassz az a lehúzható műanyag napellenző, ami a gép egyéb részen található. Egy tízezer fontnál is drágább retúrjegyért pedig ez megengedhetetlen....

Ami a többi osztályt illeti, a BA fokozatosan nagyobb csomagtárolókat installál a kabinokba, a székeken kívül változik a belső világítás is, valamint a fedélzeti szolgáltatás is. Ennek egyik eklatáns állomása, hogy a prémium economy osztályon előbb megújultak a székek, de még az ellátás ugyanolyan volt, mint a turistán. Most azonban az étel- és italkínálat már inkább hasonlít a business-re, háromfogásos, választható, a két osztály között annyi a különbség, hogy a business-en kapni (kérésre) első osztály francia pezsgőt és a kínált italok a prémium kategóriából kerülnek ki. Én már próbáltam ezt a prémium economy ülést (mindegyikben elektromos csatlakozóval, természetesen), s meg kell mondjam, az utazás egy új dimenziója, durván htvanezer forintos felárért, irányonként.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr128333026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása