Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

A Zónát nem sikerült kitenni Ferihegyről, de a Főtaxi beköltözött

2010. december 07. - frequentflyer

A várakozásokkal ellentétben nem az ököl, a baseball-ütő és a vipera, hanem a csavarkulcs, az akkumulátoros csavarbehajtó, a farostlemez és a feljelentés játszotta a főszerepet tegnap éjjel a repülőtéren, amikor is a Főtaxi beköltözött a drosztokra, mint hivatalos szállító, de közben a Zóna is maradt. Igaz, némileg izolálva. A sokak által jósolt taxisháború hál’istennek elmaradt.

Már a Főtaxis táblák vannak fent, jobbra Veres István szemléli az eseményeket

A várakozásokkal ellentétben nem az ököl, a baseball-ütő és a vipera, hanem a csavarkulcs, az akkumulátoros csavarbehajtó, a farostlemez és a feljelentés játszotta a főszerepet tegnap éjjel a repülőtéren, amikor is a Főtaxi beköltözött a drosztokra, mint hivatalos szállító, de közben a Zóna is maradt. Igaz, némileg izolálva. A sokak által jósolt taxisháború hál’istennek elmaradt.

Már a Főtaxis táblák vannak fent, jobbra Veres István szemléli az eseményeket

Egy középkorú férfi Vecsésről érkezett, saját  bevallása szerint kíváncsiskodni, mert érzi a vérszagot – hallatszik az egyik jelentés a rendőrök Tetra készülékén Ferihegy 2A termináljánál. A kíváncsiskodónak csalatkoznia kellett, egyetlen csepp vér sem folyt a reptéri taxis átadás során, még a bódékat szerelők közül sem vágta meg magát senki.

Noha soha senki nem mondta ki, azt azért jó ideje lehet tudni, hogy az érintettek készültek az utcai harc lehetőségére. Ismerve ugyanis az 5-6 évvel ezelőtti harcokat, ami a reptéri taxizás körül anno kialakult, nem is számíthatott senki semmi jóra. Nehéz volna tagadni az összefüggést a mostani esemény és a között, hogy elsejétől az In-Kal dolgozik a reptéren is. Hogy mit, arról nem szól a fáma, de tegnap este mindenesetre legalább ötven In-Kal biztonsági őr jelent meg demonstratíve a terminálokon. Busszal hozták őket.

Egy a sok biztonsági csapat közül

Felkészült a Rendőrség is tucatnyi autóval és komoly személyi állománnyal, akik ugye pont ezen a héten tartanak szigorított ellenőrzést a terminálokon – természetesen a karácsonyi ünnepek miatt megnövekedett forgalomra tekintettel. Említést kell tenni a Civil Biztonsági Szolgálatról is, akik a Főtaxit védelmezendő jelentek meg és húzódtak meg csendesen a reptéren, míg a Zóna emberei Target Security felirattal jártak fel s alá a terminálokon.

Ilyen nagy számú, erős felkarú, széles válló és mellkasú ember, dúsnak épp nem mondható hajjal már önmagában is garancia lehet némi csihipuhira, annál is inkább, mert ennek a Ferihegyi taxizásnak nagy a tétje: átlagosan havi mintegy  harmincezer fuvar, alsóhangon 3500 forintos egységáron.

A nagy tábla-szerelés

Adott a Zóna Taxi, akinek 2011 májusig szóló szerződése van a Budapest Aiporttal, pontosabban csak volt, mert a reptér azt október elején felmondta. A Zóna szerint ez nem volt szabályos, ezért nem hagyják el a területet. Időközben a reptér lebonyolított egy tendert, amin a Főtaxi  nyert, amelynek ma kell megkezdeni a szolgáltatást. Ezt a Zóna megtámadta, a Budapest Aiport pedig bíróságon kéri, hogy a Zónát távolítsák el a reptérről, de ebben még nem született ítélet. Márpedig, addig a Zónát erőszakkal kitenni nem lehet...

A Zóna ki nem vonulását a repülőtér kreatív ötlettel oldotta meg: áthelyezte a taxidrosztot, megváltoztattas reptéri forgalmi rendet, kitett néhány behajtani tilos táblát – kivéve engedéllyel – a várakozási tilalom alatt a Zónát, mint kivételt felsoroló kiegészítő táblát Főtaxisra cserélte. Igaz, ez a Zóna tulajdonosa szerint szabálytalan – ebben a rendőrségnek és a bíróságnak kell majd dönteni, ugyanis a Zóna képviselői minden egyes tábláért külön szabálysértési feljelentést tettek a véletlenül épp járőröző rendőröknek.

A Főtaxi fülkéje kisebb, mint a Zónáé

Éjfél előtt egy órával Zóna-tulaj Veres István és csapata még válságértekezletet tartott az egyes kávézójában, ám maguk is meglepődhettek a nagy számú biztonsági erő láttán. Veres tartotta magát korábbi nyilatkozataihoz: a Zónások nem keresték a bajt, nyugodtan szemlélték az eseményeket, de amint törvénytelenségnek gondolták a reptér egy-egy megmozdulását, azt azonnal jelezték a reptéri rendőröknek. Így például az összes új tábla miatt feljelentést tesznek a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál és a rendőrségnél is, mondván, azokra a BA Zrt.-nek nincsenek meg az engedélyei.

Hazaküldtem az embereimet, azzal, hogy holnap onnan dolgozzanak, ahonnan tudnak – mondta a vállalkozó a telefonban, aki azért biztos, ami biztos, megparancsolta a fülkékben ülő embereinek, hogy abból semmi szín alatt ne jöjjenek ki – elvégre az a Zóna Zrt. tulajdona és meg kell védeni.

Éjfél után két perccel két kisteherautó meghozta a Főtaxis fülkéket, amit el is helyeztek a Zóna helyétől távolabb. A szakemberek villámgyorsan megoldották az áramellátását, ennél viszont lényegesen többe, s konkrét mérnöki konzíliumba került az fűtés gyanánt hozatott mobil radiátor üzembe helyezése. A két fülkét nézve egyébként meg kell állapítani, hogy a Zóna nagyobb teret adott a diszpécsereinek, igaz, a rossz nyelvek szerint a sofőrök élveznek mozgásteret az árképzést illetően.

A fülke-összeszerelés közepette több reptéri dolgozó latolgatja, hogy a Budapest Aiport és a Zóna között indult pereknek, s végső soron ennek az egész ügynek mi lesz a kiemenetele. Egy magabiztos reptéri dolgozó szerint hamarosan minden rendben lesz, mert a bíróság a javukra dönt majd, s a Zóna végül levonul önszántából. – Azért a Citadellát sem sikerült olyan nagyon hamar lebontani! – hallatszik egy szkeptikus hang.

Éjjel egy körül lekapcsolták a világítást a Zóna kioszkjában. Veres István ekkor azt magyarázta épp, hogy az emberei a szabályosan megközelíthető helyről fognak dolgozni reggeltől, a terminálban pedig a hostesseik fogják segíteni az utasokat.

A Főtaxis fülkékre egyébként a www.fotaxi.eu webcímet festették, véletlen egybeesés nyilván, hogy a Zóna is az eu-s domaint használja. Gyorsan csekkolom a mobilomon, hogy a .eu alatt működő oldal miben különbözik a Főtaxieddig ismert weblapjától, de hamar tapasztalom, hogy sokban. Ez ugyanis még nem is működik.

Időközben hosszas hezitálásba kezdenek a reptéri dolgozók, hogy a Zóna Taxi világító táblájából, kapcsoló híján hogyan kössék ki az áramot. Megjelenik mellette egy daruskocsi is, mire rögtön ott terem pár nagyobb darab tag, bunyó azonban mégsem lett, mert az Airport egyik embere addigra sikeresen meggyőzte főnökeit, hogy amíg ez a per tart a Zónával, addig nem ildomos azokhoz a berendezésekhez nyúlniuk, amelyek az ő tulajdonukat képezik. Így aztán, jött a kelet-európai áthidaló ötlet: esztétikus farost-lemezekkel veszik körbe a Zóna fülkéjét, a világító táblán pedig leragasztják a Zóna Taxi feliratot. Kreatív, bár esztétikusnak cseppet sem nevezhető megoldás. Végül azt is sikerül abszolválni, hogy a fülkében tartózkodó Zónás alkalmazottat sem zárták be.

Hajnal háromkor tehát béke honolt a terminálokon, reggel pedig remélhetőleg hasonló békében szállíthatja az utasokat az immár új taxis társaság. bár az érkezési szintre kikerült egy behajtani tilos – kivéve engedéllyel tábla, állítólag a Főtaxisoknak már ki is van állítva az engedély, így zavartalanul szállíthatják majd az utasokat.

Ha nem így lesz, s már megint a turisták isszák meg a perpatvar levét, az sokkal nagyobb ciki, mint amit a farostlemezbe csomagolt Zóna-fülkék jelentenek.

Ha tetszett ez a cikk...

Légyszi kattints ide és lájkold a blog Facebook oldalát! Így a FB-n is tudsz kommentelni, látod a bejegyzéseket és részt vehetsz a hamarosan szerveződő játékokban, repülős relikviákért, repjegyekért!

Most egy A380-as 4GB pendrive-ot nyerhetsz, ha rajongó leszel!

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr248332606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása