Futómű nélküli kényszerleszállást hajtott végre a Varsó Okęcie repülőtéren a LOT nemzeti légitársaság Newark-ból érkező, a LO16 járatot teljesítő Boeing 767-300-asa. A fedélzeten 231 utas volt, hála istennek senki nem sérült meg, a LOT Boeingja viszont alighanem utoljára repült. Akinek LOT által üzemeltett longhaul járatr a van jegye, számítson arra, hogy esetleg módosítják a menetrendjét! Varsó ideiglenesen zárva!
Futómű nélküli kényszerleszállást hajtott végre a Varsó Okęcie repülőtéren a LOT nemzeti légitársaság Newark-ból érkező, a LO16 járatot teljesítő Boeing 767-300-asa. A fedélzeten 231 utas volt, hála istennek senki nem sérült meg, a LOT Boeingja viszont alighanem utoljára repült. Akinek LOT által üzemeltett longhaul járatr a van jegye, számítson arra, hogy esetleg módosítják a menetrendjét! Varsó ideiglenesen zárva!
Az SP-LPC lajstromjelű repülőgép személyzete több, mint nyolc órás repülést követően a megközelítés során FL30 magasságon, azaz jóval az ezer méteres magasság alatt érzékelte, hogy valami baj van a futóval, azt ugyanis nem sikerült kibocsátani és biztonságosan rögzíteni. A leszállást megszakítva biztonságos magasságba emelkedtek, s nyolcvan percig várakoztak, miközben a pilóták és a földi műszaki személyzet megpróbált úrrá lenni a helyzeten. Ez idő alatt a sereg két F-16-os vadászgépe "támogatta" a bajba jutott repülő személyzetét...
Mivel a probléma megoldása nem sikerült, a hajózók a kényszerleszállás mellett döntöttek, amit a 33-as pályán hajtottak végre. (Ez a terminálépülettel párhuzamos hosszú pálya, a másik irány a 15-ös. A termilállal cca 45 fokos szöget bezáró másik pálya végei pedig a 29-11 irányokat testesítik meg.) A pályát ilyen esetekben speciális eljárással készítik elő a landolásra, hogy a súrlódás miatt fellépő hőtermelést minimalizálják, a lehető legkisebbre csökkentve a tűz veszélyét.
Minthogy a két pálya keresztezi egymást, a repteret lezárták, a ma délutáni Malév járat törölve, akárcsak a LOT, s erősen kétséges a holnap reggeli (cca. fél nyolcas) Malév és a kora délelőtti LOT járat sorsa is. A varsói reptér honlapja egyelőre elérhetetlen, de az biztos, hogy a szerencsés szerencsétlenség tehát néhány ezer lengyel utas és pár tucat légitársaság pár tucat járatának programját rendesen átrendezte.
A futó nélküli leszállás cseppet sem veszélytelen, igen nagy precizitást követelő mannőver, amit a személyzet sikeresen végrehajtott. Több videófelvétel készült a földet érésről, s látszik, hogy tökéletes pozícióban tették le a gépet, amelyből a megállást követően a csúszdákon evakuálták az utasokat, miközben a tűzoltók gondoskodtak arról, hogy nehogy valami lángra lobbanjon.
A LOT öt - most már sajnos csak négy - Boeing 767-300ER tipusú repülőgépet üzemeltet, a következő lajstromjelekkel: SP-LPA (Warszawa), SP-LPB (Gdańsk), SP-LPC (Poznań), SP-LPE, SP-LPG. Hanoi, Chicago, Toronto, Newark és JFK célállomásokra járnak a repülők. Mivel a most szerencsétlenül járt gép bizonyosan nem fog többet repülni, a lengyelek menetrendjében komoly fennakadásokat fog okozni a mai eset. A repülő törzse hasraszálláskor igen komoly sérüléseket szenved, melyek javíthatók ugyan, de rendkívül költségesen, csak és kizárólag a Boeing szakemberei által, nem szólva arról, hogy hasonló a szitu az önmagában milliárdos értékű hajtóművekkel is. Vagyis, a repülő totálkáros lesz, s alighanem a LOT vezetői máris keményen dolgoznak a biztosítóval azon, hogy pótolni tudják az 1997-ben épült, 28656 gyártási számú repülőgépet.