Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Easyjet váró a Gatwicken - ügyes húzás...

...és végre nekünk, magyaroknak is érdekes

2021. október 23. - frequentflyer

Először nyitott saját márkázott várót egy diszkont légitársaság Európában, ami jó hír, bár a név választása nem sikerült olyan acélosra... Mivel magam is kommunikációval foglalkozom a korántsem szürke hétköznapokban és cirka 20 év újságírás van mögöttem, talán őszintén mondhatom, hogy egyáltalán nem irigylem az Easyjet PR-eseit amikor a "The Gateway by Easyjet and No1 Lounges" nyitásáról kellett kommunikálniuk. De ennyit a fanyalgásról, mert a névből úgyis csak az elejét, meg az Easyjet-et fogják megjegyezni az utasok, DE MÉGINKÁBB azt a minőséget, amit a héten megnyílt váróban élvezhetnek. Amúgy ügyes húzás az Easyjet-től, és különösen az lesz, ha sikerül nyereségesen üzemeltetni, de a leírás alapján ebben is optimista vagyok. Miért gondolom ezt? Hát nézzük?easyjet-no1lounges-1-e1634731937985-916x515.jpg

HOL a váró?

Gatwick, North Terminal, rögtön a security után, ott ahol a többi Lounge. 

Mit nyújt a váró?

Ingyenes italokat, ételeket büfé-rendszerben, valamint hideg és meleg menüket az asztalnál feltálalva. Ez így nem tűnik rossznak, persze verdiktet csak akkor érdemes mondani, ha kipróbáltam, lévén kaja és pia esetében mindig a minőség és a választék határozza meg a minőséget.  A választékot tematikusan határozzák majd meg az Easyjet úticáljaiból inspirálódva, bármit is jelentsen ez...

lesz még wifi, korlátlan töltési lehetőség sok csatlakozóval - szerintem ez a legfontosabb, és leghasznosabb, ami nem mindig van a tömeges temrinálokban. Lounge-bútorokban pihenhetsz és van gyerekfoglalkoztató is. 

Lehet, hogy már kipróbáltad ezt a várót? Ha igen, írd meg az Egek Ura Blog Facebook-oldalán, milyennek találtad!

Fapadosok és exkluzív váró? Mi értelme van ennek?

Nagyon is sok! A várókat ma is sok olyan utas használja fizetős alapon, akinek semmilyen prémium törzsutaskártyája nincs és nem repül biznisz osztályon, a Lounge-üzemeltetés éppen ezért nem rossz üzlet a repülőtereken - eltekintve attól, hogy Budapest az a hely, ahol ezt mégis el tudják rontani, de ez egy másik poszt témája lesz majd. 
            - A low cost légitársaságok utasai közül is sokan igénylik ezt a szolgáltatást. Ennek van egy pszichés oldala: bár vaskosan megfizeted a lounge belépő árát, amikor odalépsz még egy dobozos kóláért, már nem kell elővenned a kártyádat - talán az all you can eat éttermek népszerűsége is részben ebben keresendő. 
            - De ott a racionális oldal: repülés előtt jól esik egy kicsit izolált környezetben relaxálni, ahol stabilan jó a wifi és nem kell külön fizetni érte, kényelmesek a székek és még a mosdókat is sűrűbben takarítják, mint a tumultusban. 

Miért okos az Easyjet koncepciója? 

Gatwick az a reptér, ahol a légitársaságnak kimagaslóan sok olyan utasa van, aki üzleti célból utazik. Akinek számít az idő. Aki fizetőképes és igényli a minőséget. És akik tudnak előre gondolkodni. 

Márpedig a The Gatway koncepciójának újdonsága pont nekik érdekes. A legtöbb lounge-ba megveszed a belépőt a helyszínen és kész, vagy előre megváltod valamelyik szolgáltatónál, mint a PriorityPass vagy a LoungeKey. (Vagy egy prémium hitelkártyával ingyen mész be, mint a Mastercard váró Budapesten.) És itt van a kutya elásva. 

Sok üzleti utas azért kiszámolja az idejét, egy órával a repülő indulása előtt ér ki a reptérre, nincs feladott csomagja, minden szükséges dolgot elintézett már online, egyenesen a security-hez megy, majd a kapuhoz. Bemenne a váróba, de aztán úgy dönt, hogy húsz percért nem fizet ki - hogy maradjunk Gatwick-nél - 40 vagy 50 fontot. 

De az Easyjet váró feleennyibe sem kerül (18.5 GBP), viszont: online le kell foglalnod az idősávot és egy órára váltod meg a belépőt.  Vehetsz több órát is, de azért ekkor már elég borsos az ár. Nem annyira, mert három óra is még 32 font, de azért nem mindegy, hogy 18.5 vagy 32. Extra órák ára 10 font/óra, ha mondjuk késne a géped. Mit jelent ez?

Ide nem fog belépőt váltani a hátizsákos turista, aki órákat tölt a reptéren mondjuk egy fapados átszállásnál - nem mintha bármi gond lenne az ilyen utazókkal, de ettől még tény a tény: ők egy másik várót fognak váltani, tehát nem lesz akkora tömeg. Az Easyjet és a Lounge-üzemeltető pedig tervezni tudja, hogy mennyi személyzetre, ételre és italra van szükség a váróban, ami költség oldalon fontos tényező.  

 "Bármi is legyen az utazás oka, ez a váró tökééletes indítása egy kellemes utazásnak" - mondta Rachael Smith, az igazgató, aki ezt a projektet viszi a légitársaságnál.  

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr5616732972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása