Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Sydney 300 ezer alatt, ezt nézd meg!

2015. május 04. - frequentflyer

Januári napokra, tehát az ausztráliai turistaszezonra találtam pár igen jó árú jegyet Sydney-be, méghozzá az Etihad fedélzetén! Nem vicc, az ár valós, méghozzá Milánó Malpensa indulással. 278 az alap jegy, erre kell venni egy Wizzair-t oda-vissza, amely ma még 10-15 ezer forint, napoktól függően. Ráadásul, teljesen jó a menetrend, mert bár a Wizz és az Etihad közti csatlakozást senki nem garantálja, de a reggel hatos Wizz bőven eléri a 10.35-kor induló Etihadot, visszafelé pedig reggel 6.30-kor érkezik meg a járat Abu Dhabiból, amivel kicsit neccesen bár, de elérhető a reggeli Wizz. Szóval, az ajánlat bőven 300 alatt marad Ausztrália, ami elég jó. Az utazás meg így is, úgy is meglehetősen durva.

Happy landing - Elindult a közvetlen pekingi járat!

Húsz perccel a menetrend szerinti érkezés előtt szállt le az Air China légitársaság Minszken keresztül Pekingből érkező járata péntek este, nem sokkal este nyolc előtt. A hetente négyszer közlekedő Airbus A330-as fedélzetén 170 utas érkezett Pekingből.

Háromnegyed házzal jött az első gép, a 237 személyes repülőn ez nem is rossz eredmény. Főleg annak ismeretében, hogy a járat bő egy hónappal ezelőtt még nem is szerepelt a foglalási rendszerekben, Szijjártó Péter külügyminiszter csak egy hónappal ezelőtt jelentette, s akkor még nem is voltak aláírva a megfelelő szerződések a légitársaság és a Budapest Airport között.

Tovább

Tíz éve a levegőben a Szuperjumbó!

Boldog szülinapot, A380! Szép tavaszi nap volt Toulouse-ban. Olyan, mint a mai. Én is ugyanúgy keldtem (az esti partira készültem, akkor még nem a Facebbokon kívántunk jókat egymásnak), betöltöttem a 26.-ik évemet. Bocs a személyeskedésért, de nyilván az Airbus már akkor is nekem kívánt kedveskedni. Tíz éve először emelkedett magasba az a repülőgép, amelyről a legtöbben el sem hitték, hogy valaha elkészül. Amelyről a legtöbben el sem hitték, mi szükség van ekkorára. Az Airbus A380 esetében pontosan úgy történt, mint az 1969-et megelőző években, amikor a Boeing 747-es program finisben volt. Amikor a szuperjumbó, a teljes hosszában kétszintes óriás körvonalai kirajzolódtak, mindenkinek leesett az álla. Kevéssé kecses, mint a 747, de óriási a kapacitása, 560 tonnát, két osztályon több, mint 600 utast képes elfuvarozni akár 15000 kilométerre. Lényegesen kényelmesebben, mint korábban: jól zajszigetelt, tágas utastér és csendes hajtóművek segítségével. Lényegesen jobb profitot termelnek a légitársaságoknak. Tíz éve repült először, 2007 októberében pedig szolgálatba állt a Singapore Airlines SQ380-as járatán Szingapúr és Sidney között. Itt egy régebbi járatteszt.

Vietnám pörög - Néhány klassz fotó az A350, Dreamliner és A32x-es flottából

Vietenámban nagyüzemben megy a repülés. A Vietnam Airlines, amelyik Skyteam-tag és tényleg remek légitársaság Dreamlinerekkel és Airbus A350-esekkel fogja repülni az interkontinentális útvonalait, a rövid- és középtávú szakaszokat pedig az Airbus A321-es flotta és az ATR-ek repülik. Januári túrámon repültem velük Kuala Lumpur - Hanoi szakaszt, ami one way volt, de 18900 forintért sikerült megcsípni a három és fél órás útra szóló jegyet, ez csomagos ár volt. (Sajnos a piszkok Flying Blue mérföldet már nem adtak érte...) Kicsit a chckn-nél problémáztak a oneway jegy miatt, de ez leginkább a szocialista túlellenőrzés volt, végül semmi kivetnivalót nem találtak a doksikban. A viszont ráksalátát is adtak enni, meg finom tésztákat. !!!TIPP!!! Ha vietnámi túrát szerveztek, mindenképpen próbáljátok meg a keresett járatot megnézni a Vietnam Airlines oldalán is, mert nekem egyik nagy kereső sem adta azt az árat, amit végül náluk sikerült megcsípni. Hogy mennyire fejlődik a légi közlekedés odaát, arra jó példa, hogy az Airbus 9000.-ik leszállított utasgépét a helyi VietjetAir (local  Wizz) vette át, ez egy Sharkeltes A321-es volt. Ez a légitársaság egyébként elképesztő dinamikusan fejlődik: 2007-ben alakult, 2011-ben kezdte meg a működését, most 23 gépe van és elképesztő olcsó árakkal dolgoznak. Mondjuk, olyanok, mint a Wizz volt az elején, nagyon sokat késnek, mi is belefutottunk egy két és fél órás csúszásba egy eredetileg este nyolckor induló járatnál Hanoi és Saigon között. Ezen az útvonalon egyébként napi 21 (!!!) járatot üzemeltetnek. Amikor először megláttam ezt, nem akartam hinni a szememnek, de így van. És így kapták meg a 9000.-ik Airbust: (kattints) Alább pedig néhány kép a Vietnam Airlines szélestörzsűiről, egy épp elkészült Dreamlinerről és egy Airbus A350-900-ról.

Tovább

Koppenhága hatezerért a Ryanairtől - október végén indul

Október 25.-én napi járatot indít a Ryanair Koppenhágába. Délután öt előtt öt perccel indul a gép, 18.40-re van ott, hazafelé pedig 14.35-kor indul és 16.30-kor landol a ferihegyi repülőtéren. (Lisztfecó, tudom.) Nos, nem a járat indulásakor fogjátok megnézni a skandináv zöldellést, a jövő nyári menetrendben pedig még nincs benne a járat, mindenesetre, péntek-vasárnap és péntek-hétfő viszonylatban sem rossz a menetrend. Persze Koppenhágába nem kocsmatúrára megy az ember. Esetleg a frissiben vásárolt télikabát tesztelésére. Vagy pedig azért, hogy fapaddal érje el egy jó áron vásárolt interkontinentális járatát. No meg persze azért, hogy északi barátainknak legyen alkalma megmerítkezni a budapesti fürdőkben és az olcsó szeszt ígérő éjszakában. A járat még épp csak felkerült a Ryanair oldalára, olyannyira, hogy csak a főoldali booking engine-ből érhető el, de ha sietsz, akkor elcsíphetsz egy jegyet 5999 HUF-ért!

Pilóták, házasodjatok! - mondja a Turkish Airlines vezére

Ez lesz az első posztom a Germanwings tragédia kapcsán, leszámítva egy részvétteljes bekezdést. NEm gondoltam, hogy be kellene állnom a sorba, hiszen a sajtóban dolgozó kollégáim és a repüléssel foglalkozó szakemberek világszerte mindent elmondtak arról, amit Andreas Lubitz szörnyű tettéről tudni érdemes, sőt, még annál többet is. Most azonban a Turkish Airlines, a világ legtöbb városába repülő légitársaságának vezére hozott egészen új színt a dologba. Temel Kotil vezérigazgató arra szólította fel a szingli pilótákat, hogy házasodjanak meg, mondván, családban stabilabb az ember lelkivilága, tehát ez számára safety issue. Tette mindezt egy pilótajelölteknek szóló konferencián. Nyilván a dolog érzelmeket fog kiváltani, bátorítalak is benneteket a vitára, melyben én azt állítom. Temel Kotil felvetése igenis releváns. Még ha nem is abban az egyértelmű összefüggésben, miszerint a házas pilóta boldog, ergo nem fog szándékosan öngyilkos merényletet végrehajtani.

Tovább

Közvetlen járat Budapestről Tenerifére! Wow!

Olcsóbb persze lehetne, de lényeg, hogy sokak álma teljesül azzal, hogy a Wizz járatot indít Budapestről Tenerife déli repterére. Péntek délben 12.35-kor felszállhatunk Budapestről és 17.10-kor ér a gép Tenerifére (ahogy régebben mondták, Tenerifára), a visszaút indulási ideje 17.45, a landing time 23.55. Mindez pénteken és hétfőn, tehát kiváló hosszú hétvége desztináció, különösen annak fényében, hogy november és január között is tavaszias idő van. A mostani áprilisi időjárásnál döntően jobb az idő, elég szép a környék, jó a kaja, s van alkohol is, tehát mondjuk, akik már többedjére mennek, azok is több mindenhez tudnak kezdeni magukkal, mint Dubajban. Ráadásul, sokkal olcsóbb a jegy, mint délkelet-ázsiai desztinációkra. Tekintve, hogy idénre már a 19.900-as jegyeket úgy kell vadászni, számoljunk egy 60-70 ezer forintos árral, mint amennyiért nagy megbízhatósággal meg lehet csípni egy retúrjegyet. Ez mondjuk nem kevés. De a legolcsóbb BKK is 130, annál jóval kevesebb. Persze, aki pénteken korábban kel és felpattan egy Ryanair-járatra Bergamo, Róma és Brüsszel felé, azért 60-70 euróért elég nagy megbízhatósággal elcsíphet egy csatlakozós Tenerifét. Ez ellen persze az szól, hogy ha számolod a szabad napjaidat, akkor nem feltétlenül szeretnél egy egész napot az utazással tölteni, elvégre Charleroi és Bergamo repterei is elég ingerszegények. Akárhogy is okoskodom, legjobb járat a közvetlen járat elve szerint érdemes megvenni a jegyet. Ez van. A Wizz Air egyébként új szereplő a Tenerife déli reptéren, ma a honlapján még nincsenek ott az airline directory-ban. Ja, egyébként repülős spotterhelynek is remek. Figyelmezzetek a képekre.

Tovább

Konferencia a felhők fölött - avagy, hogyan repülnek a nagyok?

Az elmúlt napokban az Airbus bemutatta az új business jet elképzelését Ázsiában, az üzleti repülős konferencián. Hol másutt, mint keleten, elvégre egyre több a gazdag ember és a vállalat arrafelé, akik kerülnék a forgalmas reptéri terminálokat és a zsúfolt légijáratokat. Ugye vannak azok az üzletemberek, akik reggel még nem is mindig tudják, merre repülnek aznap, vagy ha tudják is, nem töltenék el a fél életüket azzal, hogy egy-két átszállással eljussanak az uticéljukra. Ők felülnek egy business jetre, útközben megbeszélnek a kollégáikkal egy csomó fontos üzleti ügyet.

Tovább

Vége a veszekedésnek! Ülőhelyosztás a Wizz gépein!

A Wizz Air májustól bevezeti az ülőhelyfoglalást. 2015. május 4-től a kijelölt útvonalakon, köztüka barcelonai járaton, a tesztelik a kényelmi szolgáltatást, 19.-től pedig az összes járaton bevezetik az automatikus, ingyenes ülőhelyfoglalást, amely április 8-tól a foglalási folyamat részévé válik. Korábban a légitársaság gépein mindenki oda ült, ahol helyet talált, s emiatt sokszor volt konfliktus az utasok között, inkább akkor, ha tele volt a járat. A cég a foglalási folyamat során véletlenszerűen osztja ki az ülőhelyeket, de szomszédos ülőhelyeket fog kiosztani azoknak, akik közös foglalással, együtt utaznak, ha erre van lehetőség. Ha valaki máshol szeretne ülni, a választott helytől függően 1-23 eurót kell majd fizetnie. A WIZZ Premium és WIZZ Privilege Pass tagsággal rendelkező utasok ingyen választhatják majd meg helyeiket. Az elsőbbségi beszállás szolgáltatás ára ezzel egyidőben 2 euróra csökken, hiszen így már inkább csak kényelmi funkciója van, s az is minimális. Hogy a beszállítás mi alapján történik majd, zónázva, esetleg, mint a Ryanair, első- és hátsó ajtós utasválogatást alkalmaznak, arról egyelőre nem tudunk. De hamarosan!

Parkolj 300 forintért a reptéren! FOGLALJ MA!

Vörös szintű riasztás: ha ma foglalsz, akkor napi 300 forintért foglalhatsz a Budapest Airport "Holiday" parkolójában!!! (Ez az AEROPARK repülőgép emlékpark melletti parkoló, busztranszfer nincs, de nem is kell. Öt perc laza séta, bőröndöt is beszámítva.) Az ár akkor érvényes, ha a következő három hónapban utazol, de a parkolást MÉG MA lefoglalod. MÉG EGY FELTÉTEL van: legalább öt napos foglalást kell készítened, mert az akció kifejezetten turistáknak szól, s nem üzleti utazóknak. (Bár ezt csak gondolom.) Foglalni itt tudsz és ezt a foglalási kódot kell használnod: BUDAprilFool2015


Roaming ingyen a Vodafone-nal az unión belül

Ezentúl, ha leszállsz a repülőről, nem kell wifit keresned, azonnal roamingolva tudsz checkolni az új célállomásra - feltéve, ha Vodafone Red előfizető vagy. Az uniós országokban ugyanis ingyen használhatod a mobilnetet! Nem rossz. A legolcsóbb havidíj, amivel ezt a szolgáltatást igénybe veheted, 9990 forint havonta. Nincs megkötés, nincs rejtett díj. A hazai adatkereted terhére használhatod a mobilnetet az uniós országokban. A konstrukció elérhető üzleti előfizetőknek is, más árazással, körülbelül 15 százalékkal magasabb díjért, mint a lakossági konstrukciók. 

Glasgow és Blogona, két fantasztikus hosszú hétvége Wizz-zel

Két új várost vett fel járathálózatára a Wizz Air, mindkettőt olyan menetrenddel, hogy kiváló egy hosszú hétvége megszervezésére, úgy, hogy csak egy nap szabit kell kivenni hozzá. Glasgow esetében lehet, hogy kettőt, mert szombat reggel megy a gép, de kedden reggel indul vissza és csak délután kettő előtt ér haza, amit a legtöbb munkahely nem fogad el munkanapként. Cserébe, a hazainduláskor sem kell korán kelni, elég háromnegyed kilencre kimenni  Glasgow repterére. Ez a nagy reptér, nem pedig a hatvan kilométerre található Prestwick, ahonnan a szintén Ryanair jár, s amit régebben a Wizz is használt a lengyel járataihoz. (Pontosítás: a Ryanair mindkét repteret használja, s az egyiket Glasgow-nak, a másikat Glasgow International-nek hívja. A Glasgow, az a Prestwick, ahonnan 17 járatot üzemeltetnek, míg a városhoz közelebbi Glasgow International-ről 10 járatot indít.): Glasgow háromnegyed óra vonattal Edinburgh-tól, szóval nagyon népszerű lesz a magyarok körében, egyébként a légitársaság szerint egy közvélemény kutatás során azt állapították meg, hogy skóciai járatot nagyon szeretnének a magyarok. Nem csoda, fantasztikus vidék! Menjetek Skóciába!

Bologna menetrendje mindemellett egyszerűen mesés! Péntek este fél nyolckor indul a gép, hétfő este pedig fél tízkor indul vissza, tehát három teljes napod van, ha hosszú hétvégézel, benne a piaci nappal is. Nem kell sorolnom, milyen fantasztikus hely Bologna. A jegyek mindkét város esetében cirka húszezer forinttól elérhetők kisméretű kézipoggyásszal, ami Wizz Discount Club tagsággal 13-16 ezer forintra csökkenthető. A Wizz Air ezen felül növeli a járatsűrűséget két már meglévő útvonalon, június 7-től illetve 18-tól hetente eggyel több járat közlekedik majd Frankfurt Hahnba és Máltára. A Wizz Air jelenleg 42 útvonalat tesz elérhetővé Magyarországról 20 országba.


Germanwings 4U 9525 - emlékezzünk az áldozatokra

 

Az ember akkor érzi magát a legrosszabbul, amikor nem tudja, mi történt. Ma, alig 24 órával a Germanwings légitársaság 4U 9525-ös járatának tragédiáját követően egyelőre egy dolgot tudunk biztosan: azt, hogy a katasztrófát senki nem élte túl. 144 utas és 6 fő személyzet. Kis jó hír, hogy megvan a fedélzeti adatrögzítő (fekete doboz), így bizonyos, hogy hamarosan fény fog derülni, mi is okozta pontosan ezt a szörnyű tragédiát. Most mindaddig, amíg konkrétumokra nem derül fény, nem tehetünk mást, mint hogy fejet hajtunk az áldozatok emléke előtt és együtt érzünk a hozzátartozókkal, kollégákkal.

Régóta nem történt ilyen katasztrófa ennyire közel hozzánk. A 2005-ös Helios Airways (B737) és a 2009-as Air France tragédia után ismét megsemmisült egy repülőgép, amely az európai infrastruktúra megszokott, mindennapi része volt. Épp ezért nem árt emlékeztetni magunkat arra, hogy egyetlen fillér sem kidobott pénz, amit biztonságra, karbantartásra és fejlesztésre költenek a légitársaságok és a hatóságok.

Nagyon csajos és nagyon francia! Itt az új Air France safety VIDEO

Volt már hatalmas élményem és hatalmas kalandom egyaránt, amikor az Air France gépein gyarapítottam a mérföldeket, de minden körülmények között igaz, hogy amikor felszállok a gépre, mindig a levegőben van egy csipetnyi Franciaország. Egy csipet kultúra, egy csipet nyelv, egy csipet francia mosoly és valóra válik az Air France által az utóbbi időben már szlogenként használt France is in the Air. Itt most az új videó, amiben van egy csipet csajosság, sok csipet humor és kedvesség, isteni francia kiejtés, és fantasztikus környezet, a műanyag székekkel, meg minden. Kicsit formabontó, mert a környezet nyomaiban sem hasonlít egy repülőre, de engem speciel egyáltalán nem zavar. Nézzétek!

 

süti beállítások módosítása
Mobil