Az elmúlt napokban az Airbus bemutatta az új business jet elképzelését Ázsiában, az üzleti repülős konferencián. Hol másutt, mint keleten, elvégre egyre több a gazdag ember és a vállalat arrafelé, akik kerülnék a forgalmas reptéri terminálokat és a zsúfolt légijáratokat. Ugye vannak azok az üzletemberek, akik reggel még nem is mindig tudják, merre repülnek aznap, vagy ha tudják is, nem töltenék el a fél életüket azzal, hogy egy-két átszállással eljussanak az uticéljukra. Ők felülnek egy business jetre, útközben megbeszélnek a kollégáikkal egy csomó fontos üzleti ügyet.
Az elmúlt napokban az Airbus bemutatta az új business jet elképzelését Ázsiában, az üzleti repülős konferencián. Hol másutt, mint keleten, elvégre egyre több a gazdag ember és a vállalat arrafelé, akik kerülnék a forgalmas reptéri terminálokat és a zsúfolt légijáratokat. Ugye vannak azok az üzletemberek, akik reggel még nem is mindig tudják, merre repülnek aznap, vagy ha tudják is, nem töltenék el a fél életüket azzal, hogy egy-két átszállással eljussanak az uticéljukra. Ők felülnek egy business jetre, útközben megbeszélnek a kollégáikkal egy csomó fontos üzleti ügyet.
Nos ezek egyik változata az Airbus A319-es alapjaira épülő ACJ319 (Airbus Corporate Jet), amelynek új koncecpciójába a következő dolgok fértek bele: mini konferenciaterem a törzs első részében, beleértve a pihenő helyiséget és az étkezőt,
Éppen 15 éve, hogy az Airbus leszállította az első ACJ320-ast és azóta sok tapasztalatot gyűjtöttek. Kínában az első üzletet erre a típusra 2005-ben kötötték. Azóta huszat adtak el. Ilyen modellel repked egyébként a Magyarországon is ismert orosz oligarcha, Viktor Vekszelberg.
Az európai gyár legújabb újításai a business jet kategóriában, hogy a maximális kényelem biztosítása mellett koncentrálnak arra, hogy könnyű anyagokból építsék fel a kabint, amely így nem csak szép lesz, de a repülő a kis súlynak köszönhetően még nagyobb távolságra képes repülni. (Egy ACJ319-es hatótávja egyébként is sokkal nagyobb, mint az utasszállítóké, 11100 kilométer, hiszen lényegesen kevesebb utast és csomagot visz.)
Az új business jet koncepció lehet, hogy sokkal kelendőbb lesz, mint a korábbiak, mert mellőzi a hivalkodó külsőségeket, sokkal inkább hasonlít a mai modern, de exkluzív és elegáns vállalati-irodai környezethez. A márványutánzat és az aranybetét helyett dizájnos és kenyelmes bútorok lesznek a kabinban, olyan lesz a hangulat, mint egy mai modern, ötcsillagos szállodában. Maga az utastér pedig okoldalúbban berendezett, mint amit ma ismerünk a luxusgépekből, vagy ahogy mondjuk, az elnöki gépek piacáról. Na, itt egy jó kis videó és két kép is.