Az Air Canada újraindítja közvetlen járatát Budapest és Toronto között, heti négy alkalommal a legmodernebb Boeing 787-9 Dreamliner géppel. Ez újabb fontos lépés a Budapest Airport hosszú távú járathálózatának bővítésében. Gazdasági és turisztikai összefüggéseiben is fontos járatindításról beszélünk, ami az óceánon túl élő magyar közösségek szempontjából is jelentős. Az Air Canada minőségi szolgáltató, reméljük az árai is kedvezőek lesznek.
Facebook postban jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, hogy 2026. június 6. és október 24. között, hetente négyszer ,Boeing 787-9 repülőgéppel újraindítja a Toronto és Budapest közötti közvetlen összeköttetést az Air Canada. Rövid időn belül ez a második észak-amerikai járatbejelentős, amiben háttérinformációim szerint nemcsak Budapest vonzerejének van szerepe, nemcsak a Budapest Airport kisebbségi tulajdonosának, a Vinci Airport kapcsolatrendszerének, de a többségi tulajdonos magyar állam képviseletében a minisztérium szakemberei is kivették a részüket a munkából, hogy meggyőzzék az Air Canada döntéshozóit. Nem először hoz eredményt az ilyen tipusú együttműködés. Toronto az Air Canada legnagyobb csomóponti reptere, napi 1500 járatot üzemeltetnek innen, 195 célállomásra. Nem utolsó sorban pedig, Toronto tágabb vonzáskörzetében él az egyik legnagyobb magyar diaszpóra.
Mint már sokszor leírtam, a legjobb járat a közvetlen járat. Különösen igaz ez a transzatlanti útvonalon. Miért?
– Kényelmesen, dél körül indulsz Budapestről. Nem kell hajnalban kelned, hogy a hosszú repülés előtt eljuss valamelyik nagy európai hub-ra, nincs 2-3-4 óra várakozás. Megérkezel délután 3-5 között valamikor, ha nem utazol tovább, egy könnyű este után mehetsz kipihenni az út fáradalmait, jobban fogod venni a jet laget is.
– Visszafelé: késő délután, esetleg kora este kimész a reptérre, még nem vagy romjaidon a fáradtságtól, ami nagyon fontos abból a szempontból, hogyan bírod az éjszakai repülést. De ami a legfontosabb: a normál reggeli órákban megérkezel Budapestre, nincs várakozás, nincs újabb repülés, felveszed a csomagod és hazamész. Vagy egyenesen a munkába.
Az Air Canada AC 942-es számú járatai a keddenként, péntekenként, szombatonként és vasárnaponként 21 óra 55 perckor szállnak fel Torontóból és másnap 11:25-kor landolnak a Liszt Ferenc repülőtéren. A Torontóba induló AC 943 járatok értelemszerűen hétfőn, szerdán, szombaton és vasárnap 13 óra 15 perckor indulnak Budapestről, és 15:15-kor szállnak le Torontóban.
Milyen színvonalat hoz az Air Canada?
Business osztályon magasat, turista osztályon pedig korrekt, versenyképes minőséget. A Boeing 787-9 fedélzetén három osztályon utazhatsz.
– Business: 31 teljesen vízszintes ággyá alakítható, tágas üléssel 1-2-1 konfigurációban, ahol a privát tér és komfort kiemelt
– Premium Economy: 21 ülés nagyobb lábtérrel (kb. 97 cm) és kényelmesebb elrendezésse
– Economy: 247 ülés a megszokott 3-3-3 konfigurációban, modern szórakoztató rendszerrel, USB porttal, ellátással,
A 298 ülőhellyel rendelkező járatok heti szinten mintegy 1200 utasnak biztosítanak közvetlen transzatlanti összeköttetést. Az Air Canada transzatlanti járatain ismert a megbízható és viszonylag magas színvonalú fedélzeti szolgáltatás, amely a menüválasztékban, a szórakoztató rendszerben és híresen készséges személyzetben is megmutatkozik – ez még akkor is igaz, ha mostanában a sztrájkok miatt többet hallottunk az Air Canada utaskísérőiről. Tehát garantált a jó utazási élmény Kanada felé.
Az Air Canada Aeroplan törzsutasprogram tagjai az észak-amerikán belül közlekedő gépeken ingyen internetezhetnek, ugyanakkor a transzatlanti járatokon kedvező áron vásárolhatunk egy órás hozzáférést 6.50 kanadai dollárért, vagy akár 21 dollárért, körülbelül ötezer Forintért az egész járatra érvényes wifi hozzáférést. (1CAD ma 242 Forint)
Az összeköttetés jelentősége Budapestnek és régiónak
A Budapest Airport számára a nonstop transzatlanti járat kiemelt stratégiai jelentőségű, amelynek révén a légikikötő erősíti a repülőtér regionális szerepét. Elméletileg még az sincs kizárva, hogy a Budapestre közlekedő Star Alliance taglégitársaságok (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, Air China, LOT) legalább részben kínálnak csatlakozást is erre a járatra. Az Air Canada egyébként Bécsbe és Prágába repül a régióban jelenleg.
Kedvező átszállási lehetőségek Torontóból
Toronto Pearson repülőteréről az Air Canada számos kanadai nagyvárosba (Montreal, Vancouver, Calgary) és az Egyesült Államokba biztosít egyszerű, gyors csatlakozásokat. Emellett a légitársaság kiterjedt hálózata lehetővé teszi Közép- és Dél-Amerika elérését is.
Ha valaki az USA felé utazik a Toronto Pearson-on keresztül, már ott elvégezhető vám- és bevándorlási process, így az Air Canadával már a belföldi terminálokra érkezhetünk. Torontóból egyébként nemcsak az Air Canada csatlakozó járatait vehetjük igénybe, de a United-ét is.
Ez a járat tehát sokkal több, mint egy újabb transzatlanti összeköttetés, hiszen jelentősen bővül az egy átszállással elérhető úticélok száma és olyan helyekre juthatunk el akár Kanadán belül, amelyekre eddig lényegesen körülményesebben utazhattunk.
Fontos megjegyezni, hogy az is jelentős, hogy a légitársaság ezúttal nem a szabadidős társaságával, az Air Canada Rouge-zsal és régebbi repülőkkel repül Budapestre, hanem Dreamlinerrel, ami azt jelenti, hogy a magyar delegáció meggyőzte a döntéshozókat, akik hisznek abban, hogy a budapesti járattal lehet profitot termelni és érdemes BUD-dal hosszú távon számolni. Reméljük, a magyar piac nem okoz csalódást és hosszú ideig a rendelkezésünkre áll ez a járat is.
A 2B Terminál
Kellett némi összmunka ahhoz is, hogy a 2B terminálon, amit történelmileg a diszkont légitársaságok schengenen kívüli forgalmára és csak másodsorban hosszú távú járatok nagy számú fogadására terveztek, képesek legyenek a terminálépület melletti állóhelyet biztosítani a szélestörzsű gépnek, hiszen a járat minőségéhez nagyban hozzájárul, ha a gépbe utashídon keresztül lehet beszállni és nincs buszozás, meg ilyenek. Persze ha bekésik egyik-másik járat, ez nincs teljesen kizárva, de elméletileg a kényelem ezen a fronton sem szenved csorbát.