Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Konzervatív előrejelzések mellett tervezik a Budapest Airport fejlesztését, 2032-ben nyit a hármas terminál

Nagy Márton: 2025-től kivezetik a légitársaságok különadóját

2024. július 09. - frequentflyer

3503aaf2-41dc-4e77-a578-b78d31ef5a22.jpeg2028-ra 18,5 millió,  2030-ra 20 millió utast várunk, 2040-re pedig megcélozzuk a 25 milliós utasszámot, ez egy konzervatív becslés. Az ehhez  szükséges fejlesztéseket elvégezzük, beleértve a hármas terminált, a gyorsforgalmi út és a vasút fejlesztését és kiemelten foglalkozunk reptéren kívüli parkoló és hotel fejlesztésekkel is – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter azon a bemutatkozó sajtótájékoztatón, amelyen a Vinci Airport-tal közösen bemutatkoztak a nyilvánosságnak, mint a Budapest Airport új tulajdonosai. 

– A magyar állam nem üzemelteti a repteret, hanem azt hozzáértő piaci szereplőkre bízza. mert a magyar állam ehhez nem ért. A Vinci azonban a világ első számú piaci szereplője, több, mint hetven repülőteret üzemeltetnek – tette hozzá.

A kormány döntése értelmében a légitársaságokat terhelő különadókat kivezetjük 2025 elejével – jelentette be a nemzetgazdasági miniszter. 

Elkötelezettek vagyunk a reptér fejlesztése iránt és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy itt vagyunk ebben az ikonikus városban – mondta Nicolas Notebaertt, a Vinci Concessions elnök-vezérigazgatója, aki szerint cégük erősségét nem csak az adja, hogy ők a világ első számú piaci szereplője, hanem az is, rendkívül színes a hálózatuk összetétele. Ebben a hálózatban rendkívül jó és stratégiai kapcsolatuk van a légitársaságokkal és nagyon jó ajánlatokat tudnak tenni a légitársaságoknak, hogy új járatokat hozzanak Magyarországra. 

– Hosszú távú befektetők vagyunk, olyan befektetésekre koncentrálunk, amelyek bizonyítottan képesek jövedelmet termelni. Tovább növeljük a repülőtér kapacitását olyan fejlesztésekkel, amelyek hosszú távon is biztosítják a növekedés lehetőségét közben pedig kiemelten figyelünk a fenntarthatósági fejlesztésekre. Az az elsődleges célunk, hogy a légitársaságok a lehető legnagyobb kapacitást hozzanak Budapestre, hogy a lehető legtöbb utast szállítsák az országba és versenyképes áron kínáljanak jegyeket a magyar utazóknak is – tette hozzá Nicolas Notebaert.

Ha a költségvetésben van pénz a fejlesztések finanszírozására azt oda fogjuk adni. A másik lehetőség, hogy ezeket koncesszióba lehet adni. A gyorsforgalmi út felújítása könnyebb, a vonat nehezebb dió, hiszen be kell vinni a föld alá, ezért ez egy komplex mérnöki munka. Kész vagyunk akár a nemzetközi piacról is finanszírozni – mondta a miniszter.

Ami a fejlesztéseket illeti: első lépésben a kettes terminál kapacitását kell növelni, annak érdekében, hogy felkészüljenek a hármas terminál beruházásra.  Az egyes terminál újranyitása nem hosszú távú megoldás, az épület speciális tulajdonságai és lokációja miatt – mondta Nicolas Notebaert, aki azt is elmondta: japán és kambodzsai reptereik révén nagyon jó kapcsolataik vannak a kínai légitársaságokkal így további dinamikus bővülést tart elképzelhetőnek. – A tervek szerint a Terminal3 2032-ben nyitja meg a kapuit. Ekkorra a repülőtér várossal való összekötésének is meg kell valósulnia – tette hozzá Nagy Márton miniszter. 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr3218443611

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása