Szeptember másodikától, hetente 12 járatot indít Budapestről a LOT lengyel légitársaság Brüsszelbe és ami talán még jobb hír a magyar utazóközönségnek, ugyanekkora kapacitással nyílik a Budapest - Bukarest útvonal is.
Tegnap az utazási irodáknak egy komoly bulit rendezett a LOT Lengyel légitársaság és itt mesélték el a két útvonalat. Az Egek Ura Blog szinte azonnal értesült a bulin részt vevő rajongóitól. A heti 12 járat az azt jelenti, hogy hétköznapokon napi két járat lesz. (Amit még nem tudunk, hogy hogy hétvégente csak napi egy lesz, esetleg, lesz egy olyan nap a héten, amikor egyáltalán nem repülnek, viszont hat napon át napi két járat üzemel.)
Az új úti célokat ugyanolyan Embraer195 gépekkel fogják üzemeltetni, mint amilyennel a most induló London City járatot is tolják. Ez kényelmes repülő, Egy sorban négy ülés van, tehát nem szorulsz be középre két utas közé, egyedül a felső csomagtartó kisebb mint a Boeing737 vagy az Airbus A320 utasterében, tehát a fullra pakolt kitömött gurulós bőrönd ezen a gépen nem pálya.
A járatok kiválasztása érdekes: Bukarest felé a WizzAir kétszer is próbálkozott már, nemrég dobta el másodjára az útvonalat, ami annyit jelent, hogy nem tudták nyereségesen üzemeltetni. Tehát, véleményes az úticél, igaz, a LOT kisebb repülővel előnyben van hozzájuk képest, különösen, hogy nem is annyira intenzív a verseny errefelé, mert másik fapados nem repül, csak a Tarom, amelyik javarészt turboprop ATR gépekkel üzemelteti a Budapest-Bukarest útvonalat, tehát ahhoz képest a LOT mindenképp jobb választás lehet. Hogy az is lesz-e azt csak a pontos menetrendet látva tudjuk majd eldönteni.
Brüsszel viszont nagyon bevállalós vállalkozásnak tűnik, hiszen a Ryanair és a WizzAir is egész komoly frekvenciával repül Chaleroi-ba, egészen olcsó jegyeket kínálva. A Brussels Airlines pedig naponta háromszor repül be Zavantem-be, csatlakozásokat kínálva az utasoknak. Tehát kérdés: a szintén StarAlliance tag LOT kínál-e csatlakozásokat a Brussels Airlines járataira, mennyiben lesz más a menetrendje, és milyenek lesznek az árai? Mert igaz, ami igaz: a Brussels Airlines árai az egekben vannak Brüsszel felé, a gépek mindig tele, tehát, ez alapján simán elférhet egy kicsit olcsóbb járat. De azért van a járatban kockázat, nem is kicsi, mindegy, mi örülünk, ahol verseny van, ott jobbak lesznek az árak!