Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Mit várhatsz az American Airlines philadelphiai járatától?

Nagyon jó választás lehet, Philadelphia is megér egy estet

2018. március 13. - frequentflyer

Május negyedikén közvetlen járat indul az USA-ba, a LOT New York-i és Chicago-i járata után Philadelphiába indít járatot az American Airlines. Philadelphia neve nem cseng annyira ismerősen a magyarok fülében, sok ismerősöm értetlenkedett már, miért pont Philadelphia, s hogy mi a célja az Americannak a járattal? A következő postban erre szeretnék választ adni nektek, s megmutatni, mit várhatsz ettől a járattól. 

Philadelphia ikonikus város az USA-ban, itt kezdődött az ország története, ma is egy kellemes, kisvárosias hangulatú belvárossal rendelkezik, annak ellenére, hogy New York után a második legnagyobb város a keleti parton. Van a központjában egy híd, amelyen átsétálhatsz New Jersey államba, két óra vonatozásra van Washingtontól és 1.45-re New York-tól. Elég menő street food élet van a belvárosban, sok történelmi látnivaló, tehát egy pár laza napot akkor is megér a város, ha nem ez volt az eredeti úticélod.

Philadelphia nagyon jó átszállóhely - ha nem New York, hanem valamelyik más város az úticélod, érdemes itt átszállni inkább, mintsem a Kennedy reptéren, mert a reptér lényegesen újabb létesítmény, sokkal kényelmesebb az átszállás, mert kényelmesebb az Immigration (bevándorlási) és a vám, valamint a csomag ügyintézés. (Aki még nem volt az USA-ban, annak jó tudni, hogy ha átszállsz az USA-ban, hiába adod fel mondjuk Los Angeles-ig a bőröndödet, azon a reptéren, ahol belépsz az USA-be, a táskát fel kell venni a szállítószalagról, át kell sétálni vele a vámosok előtt (nincs vele szőrözés, ha nem vagy amúgy is gyanús, semmit sem kérdeznek), s újra fel kell adni a következő járatodra, onnantól kezdve már végigmegy, függetlenül attól, hány további átszállásod van.) 

Eredetileg a US Airways egyik hubja volt PHL, majd miután a US Airways és az American egyesült, egy nagy AA központ lett belőle. Az átszállás és az immigration az utazás egyik leginkább embert próbáló része, így nem lényegtelen, milyen átszállást tesz lehetővé a reptér. Rövidebb sorokkal, rövidebb várakozással, jobban kidolgozott létesítményekkel meg lehet könnyíteni az utas életét. 

Philadelphiában az USa, Kanada és a Karib-térség több, mint 120 városa felé folytathatod az utadat. A reptéren jó éttermek és boltok vannak, könnyen eltelik az átszállási idő, amely amúgy sem hosszú, mert az American Airlines  hálózata elég jó.

OneWorld szolgáltatások - mivel az AA OneWorld tag légitársaság, a British és a Qatar, valamint a többi légitársaság emelt törzsutasai megtalálják a járaton a megszokott szolgáltatásokat. 4 nagy Admirals Club váró van PHL-n, a sapphire és emerald szintű törzsutasok pedig ingyen foglalhatnak helyet a járaton a main cabin extra részben, amely a turista osztály eleje, nagyobb lábteret kínál a kabin és jobban dönthető üléseket. Így néz ez ki a 767-esen. 

aa-american-767-300-economy-mini-mce-cabin-830x553.jpg

Régi a gép! Való igaz, a Boeing 767-300 kicsit öregecske, amit használnak majd ezen a vonalon, kicsit szegényesebb mondjuk a LOT Dreamliner-hez képest. De ez nem gond, egyrészt korábban a Delta és az American a közvetlen járatait ugyanilyen géppel üzemeltette. A gép rendkívül megbízható, a business osztály teljesen fel van újítva, vízszintes ággyá alakítható ülésekkel, Samsung Galaxy Tab-re épülő fedélzeti szórakoztató-rendszerrel, és kiváló ételekkel. Így néz ki. 

aa-american-767-300-business-class-cabin-from-front-830x553.jpg

aa-american-767-300-business-class-window-side-window-seat-830x553.jpg

ECONOMY az puritánabb. Ez is igaz: régebbiek az ülések, nincs minden ülésben monitor, csak központi kivetítő. Hát igen. Cserébe a régebbi elrendezésnek köszönhetően nagyobb a lábtér és az sem mellékes, hogy igen, ezek az ülések kényelmesek. Vigyél egy plusz könyvet, vagy egy tabletet és nem fog hiányozni annyira a fedélzeti mozizás lehetősége. Van ennek a dolognak egy másik előnye. 
Én személy szerint megőrülök attól, hogy a mai modern érintőképernyős, ülés háttámlába épített monitorokat minden második utas olyan erővel nyomogatja mögöttem, hogy minden menüválasztásnál beleremeg a háttámlám. Legutóbb egy majdnem nyolc órás Miami-London járaton próbáltam eladni, de a mögöttem ülő tíz percenként nyomogatta a cuccot, így sem ő nem aludt, sem én, köszönhetően, hogy tíz percenként éreztem az ujját a fejemben. Na ilyen élmény ezekkel az ülésekkel nincs. 
Reggel Budapesten landolsz, egy éjszakai járat után hazamész és pihensz - ez a legnagyobb előnye a járatnak. Este hatkor felszállsz a gépre Philiben és leszállsz pesten. Hajnalban nem kell még egy biztonsági tátvilágítást átvészelned Londonban, várnod három órát Frankfurtban, vagy Párizsban. Szóval, közvetlen járat a legjobb járat. 
Itt van pár kép az Economy osztályról. 

aa-american-767-300-economy-ife-830x553.jpg

aa-american-767-300-economy-legroom-830x553.jpg

 A jegyek értékesítése egyébként kiválóan zajlik. Tom Lattig, az American európai ügyvezetője azt mondta az Egek Ura Blognak, hogy a járaton nyolcvan százalékban amerikai utasok utaznak majd - ezt mutatják a számaik jelenleg. Elég sok olyan utasuk van, akik valamelyik dunai hajóútra érkeznek Budapestre. Hetente 2500 utast szállít majd a légitársaság a két város között. Azt is elmondta a vezető, hogy a legmagasabb a töltöttségi ráta az európai járatok között, ami Budapest népszerűségére utal. 
A 767-es korosságának hála, az ezzel repült járatra már minimális amortizációt kell elszámolni, a kicsit magasabb fogyasztás olcsó kerozin mellett nem gond, így a járat költségei alacsonyak, a foglalási ráta magas, tehát, mindez azt jelenti, hogy a járat biztosan nyereséges lesz. Az AA vezetője a blognak elmondta, hogy idén ősszel október végén biztosan leáll a járat, de a 2019-es évben, akár születhet olyan döntés, hogy egész évben üzemel majd a járat.

Kam Jandu a Budapest Airport kereskedelmi vezetője kihangsúlyozta, hogy tavaly Magyarország és az Egyesült Államok között 470 ezer utas volt, és 2018-ban az új, közvetlen járatokkal legalább 15 százalékos forgalombővülésre számítanak, de kedvező esetben a bővülés akár 25 százalék is lehet. Nem lehet elégszer elmondani, hogy a Budapest Airport rengeteget dolgozik azon, hogy hosszú távú járatok üzemeljenek Budapestre. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr5813735384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása