Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Mire megy a WizzAir a lutoni bázissal és a napi frankfurti járatával?

2017. február 16. - frequentflyer

wizz_luton.jpgA fenti kép a london melletti Luton fapados reptér egy átlagos napját mutatja. Az egyik legnagyobb forgalmat bonyolító légitársaság ott a magyar alapítású Wizz Air. Amely két érdekes hírt is közölt a héten. Nekünk első hallásra érdektelennek tűnhet, hogy egy új Airbus A320-assal bázist létesítenek Lutonban.

Ez ugye kétségkívül a Wizz Air legfontosabb reptere, 2004-ben Katowicéből Luton felé szállt fel a légitársaság első járata. Mégis, mindeddig csak berepültek ide, a számtalan bázisról. Az egy itt állomásozó géppel zsírosnak látszó útvonalakra száll be, de mondjuk olyanokra is, amelyeken elég intenzív a verseny. Ilyen például a London - Tel Aviv. Elindítják a Pristina és a Kutaiszi felé induló járatokat is, amivel már 42 várost kötnek össze a lutoni repülőtérrel, ami nem rossz. Sőt. Nem csak gazdasági, presztízsértéke is van ezeknek a járatoknak, hiszen a légitársaság a közleményében éppenséggel az Egyesült Királyság iránti elkötelezettségét hangsúlyozza. Ami nyilván erős corporate semmitmondás, hívhatnánk lózungnak is, ha nem emlékeznénk arra, hogy néhány éve még Váradi József vezérigazgató magyar politikusokkal az oldalán erősen rácsatlakozott a keleti nyitás szlogenre. ám az utóbbi időben a járatnyitások mégis azt láttatják, hogy az üzletember igazából a nyugat-európai piacban látja a pénzkereset lehetőségét, a keleti nyitás csupán a politikának tett gesztusnak tűnik. Aminek persze mi örülünk, mert nemigen juthatnánk el másképpen olcsón Grúziába. 

Most viszont egyszerre nyitnak keleti járatot, meg balkánit, s egyszerre hangsúlyozzák elkötelezettségüket a nyugat felé. Így is lehet. Mindenesetre, valóban szintlépés az Egyesült Királyságban bázist nyitni, akkor, amikor az éppen kifelé tart az Európai Unióból. Tartok tőle tehát, hogy ez a lépés nem kizárólag üzleti alapon született, hanem a londoni tőzsde felé demonstráció is volt. Például annak demonstrációja, hogy a Wizz nem sérül a Brexittel, például az izraeli repülési jogaiban is biztos a cég. Pristina esetében dettó igaz: ha pont most nyitnak járatot, az azt jelenti, hogy az Egyesült Királyságban fix piaci szereplőnek tekintik a Wizz Air-t az állami oldalon is, erős beágyazottsággal. 

Az új repülőgép szolgálatba helyezésével a WIZZ legnépszerűbb járatai sűrűbben repülnek majd: Szőcsvásárra (Suceava) hetente ötször, Konstancába (Constanța) hetente négyszer, míg Jászvásárra (Iasi) naponta indulnak majd járatok. 

2016-ban London Luton második legnagyobb légitársaságaként a WIZZ több mint 5 millió utast szállított. 2017-ben a Wizz Air közel 6,3 millió ülőhelyet biztosít a lutoni járatain.

Értitek. Jászvásár-London naponta. Ez az igazi forradalom. Mondjuk van olyan nap, amikor 14 járat közlekedik Budapest és London 5 különböző reptere között, amely azért szintén forradalmi.

 

Mára a WIZZ egyesült királyságbeli hálózata 83 útvonalból áll, amely 42 célállomást köt össze az ország 9 repülőterével.2017 februárjában a Wizz Air 35 milliomodik utasát köszöntheti egyesült királyságbeli járatain a légitársaság indulása óta.

Van itt azonban egy másik hír is, erősebb magyar vonatkozással. December 15.-től naponta repül a Frankfurt Internationalra a Wizz. 14.50-kor indul a gép, 16.35-kor száll le Frankfurtban majd onnan 17.15-kor száll fel Budapest felé és háromnegyed hétkor érkezik meg Budapestre. Nos azt gondolnánk, hogy egy zsíros útvonalról van szó, hiszen a Lufthansa gépei naponta többször fullon járnak, lényegében megtöltik azokat az átszállók, s a Budapest-Frankfurt között üzleti célból járók pedig eltartják a Wizz-t, cserébe, hogy ők is olcsóbban kapják a jegyeket.

ke_pernyo_foto_2017-02-16_21_44_07.pngHát azért van ebben némi hiba. 1.: már most is 35000 egy csomag nélküli retúrjegy. 2.: Ezzel a menetrenddel az üzleti utazókat aligha lehet megcélozni. A németeket még csak-csak, mert kevéssé árérzékenyeket, de a magyart, aki üzleti célból utazik Frankfurtba, biztos nem lehet megtalálni ezzel a járattal. Leginkább azért nem, mert ez legalább egy éjszakás kint tartózkodást jelent - pontosabban, a délutáni indulás miatt egy plusz éjszakát, amit azért arrafelé 200 euróban mérnek. Ezt hozzá kell adni a repjegy árához. 3.: A járattal nem repülhetünk rá arra a megannyi gépre, amely transzatlanti útvonalon közlekedik a német városba és nem a Lufthansa-csoporthoz tartozik. (American Airlines, pl.)

Ugyanakkor az is igaz, hogy FRA környékén jelentős számú ott dolgozó magyar él, akiknek a rokonsága önmagában komoly utazóközönség, s hát ez a régió télen-nyáron fantasztikus turisztikai célpont, ráadásul a magyarok körében több okból nemigen felderített. Nem utolsó sorban, Budapest kifejezetten jól jár azzal, ha a sok Frankfurt környéki német népek Budapestre érkeznek hétvégézni, iszogatni, fürdőzni, miegyéb.  

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr3412266462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása