Közvetlen járatot nyitott a Singapore Airlines (SQ) San Francisco és a bázisa, Szingapúr között, méghozzá a legújabb, Airbus A350XWB repülőgéppel. Ez a repülő amellett hogy a legkörnyezetbarátabb utasszállító, több előnye is van. Mivel a törzse és szárnya kompozitból épült, így nagyobb páratartalom biztosítható az utastérben, ennek előnyeiről olvashatsz az előző postban.
A kompozit törzs szélesebb, mint a szokásos, ami azzal jár együtt, hogy szélesebb ülések helyezhetők el a kabinban és nagyobb tér van körülöttünk, amit szintén kényelmi előrelépésnek él meg az utas. A kompozit könnyű is, így a gép a nagy befogadóképesség mellett is keveset fogyaszt, így alkalmas akár 15 óra fölötti utakra is. A Singapore Airlines ikonikus, hires az extra jó fedélzeti ellátásról. Már turista osztályon is adnak sokféle koktélt, például az 1915 óta készített, ginre, ananászlére és friss lime lére épülő Singapore Sling-et is. Amúgy ilyen egy kaja az economy osztályon.
Néhány éve utaztam az Airbus A380-as szuperjumbójukon, amiről a tesztet elolvashatod itt. Vannak légitársaságok, melyek 10 embert ültetnek az A350 széles törzsébe, de a Singapore viszont kilencet, méghozzá 3-3-3 elrendezésben, így néz ki a turistaosztály, a premium economyról és a business-ről pedig a poszt végén találsz képeket.
Az első járatot az SQ hatodik A350-ese repülte, amely egyszersmind a tízezredik gép volt, amelyet legyártott az Airbus. Az SQ32 8.30-kor indul a Changi repülőtérről, és 15 óra 45 perc repülést követően még aznap megérkezik San Francisco repterére, 9.15-kor. Közben természetesen átrepüli a dátumvonalat és visszamegy az időben… Hazafelé az SQ31 10.45-kor már fel is száll, és másnap 18.40-kor landol Szingapúrban. Ez a járat egyébként a leghosszabb a légitársaság hálózatában, egészen addig, amíg meg nem nyitják jövőre a Szingapúr – New York direkt járatot.