Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Airbus-rekordév: előtérben a gazdaságosság és a kényelem

2016. január 13. - frequentflyer

 

Soha nem adtak még át 635 repülőgépet az ügyfeleknek egy év alatt
1036 gépre érkezett rendelés 2015-ben, 401 géppel növelve a fix rendelésállományt
Iparági rekord: a fix rendelésállomány 6787 repülőgépre nőtt
2016. január 12. Párizs – Minden kitűzött célját túlteljesítette az Airbus európai repülőgépgyártó 2015-ben: 635 repülőgépet adott át összesen 85 ügyfelének, köztük tíz új vevőnek. Összehasonlításképpen: 2014-ben 629 utasszállítót állítottak forgalomba. 2015-ben az Airbus A320 repülőgépcsaládból 491 került az üzemeltetőihez vagy lízingcégekhez. 103 A330-as szélestörzsű utasszállító és 27 A380-as óriásgép is új tulajdonosaihoz került, míg a legújabb és legmodernebb extra széles törzsű utasszállítóból, a 2014 decemberében debütált Airbus A350XWB-ből 14-et adtak át 2015-ben. Az Airbus 13 éve folyamatosan növeli gyártási kapacitását.
53 légitársaság 1036 gépre adott le megrendelést 2015-ben, ebből 897 rövid- és középtávon használt keskenytörzsű és 139 darab a hosszabb útvonalakon használt szélestörzsű típus. Ezzel iparági rekordra, 6787-ra nőtt az Airbus fix megrendelésállománya, melynek összértéke listaáron 996,3 milliárd dollár – közölte mai évértékelő sajtótájékoztatóján Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója. „Ez a kereskedelmi és gyártási teljesítmény egyértelműen igazolja, hogy a repülőgépek iránti globális kereslet töretlenül nő. 2015-ben az Airbus lefektette a szilárd alapjait annak, hogy továbbra is megfelelő kapacitással és változatos termékkínálattal tudja kiszolgálni a légitársasági ügyfeleit” – tette hozzá Fabrice Brégier.
Összességében megbízható és stabil volt a cég teljesítménye 2015-ben, és széleskörű eredményeket ért el. Az új generációs hajtóművekkel szerelt Airbus A320 neo (new engine option) az amerikai és az európai hatóságoktól is megkapta a megfelelő légialkalmassági bizonyítványokat, mindössze öt évvel a program elindítását követően. (A típus a jelenleg is nagy tételben gyártott A320-as család továbbfejlesztése.) 14 gépet adtak át az Airbus A350 XWB típusból, teljesítve az üzmeltetők felé tett vállalásokat. A részben kompozit építésű, extra széles törzsű repülőgép üzemeltetői az Airbus és az iparág legmodernebb és leghatékonyabb repülőgépét használhatják, maximális komfortot biztosítva az utasaiknak. Finisbe érkezett a típus következő variánsának fejlesztése is, a hosszabb, A350-1000 XWB főbb alkatrészeit most véglegesítik a különböző fejlesztési helyszíneken Európában.

Jó évet zárt 2015-ben az Airbus, soha nem adtak még át 635 repülőgépet az ügyfeleknek egy év alatt, 1036 gépre érkezett rendelés 2015-ben, 401 géppel növelve a fix rendelésállományt amely így iparági rekordra, 6787 repülőgépre nőtt. Örülhet tehát Fabrice Brégier elnök-vezérigazgató (itt, a képen).

Összehasonlításképpen: 2014-ben 629 utasszállítót állítottak forgalomba. Tavaly az Airbus A320 repülőgépcsaládból 491 került az üzemeltetőihez vagy lízingcégekhez. 103 A330-as szélestörzsű utasszállító és 27 A380-as óriásgép is új tulajdonosaihoz került. A legújabb és legmodernebb extra széles törzsű utasszállítóból, a 2014 decemberében debütált Airbus A350XWB-ből 14-et adtak át 2015-ben.

53 légitársaság 1036 gépre adott le megrendelést 2015-ben, ebből 897 rövid- és középtávon használt keskenytörzsű és 139 darab a hosszabb útvonalakon használt szélestörzsű típus. - A rendelések összértéke listaáron 996,3 milliárd dollár – közölte mai évértékelő sajtótájékoztatóján Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, hogy az új gépek iránti kereslet töretlen.

Ami a fejlesztéseket illeti, az sem volt rossz év: az új generációs hajtóművekkel szerelt Airbus A320 neo (new engine option) az amerikai és az európai hatóságoktól is megkapta a megfelelő légialkalmassági bizonyítványokat. 14 Airbus A350 XWB-t adtak át és finisbe érkezett a típus következő variánsának a hosszabb, A350-1000 XWB fejlesztése is, a főbb alkatrészeit most véglegesítik a különböző fejlesztési helyszíneken Európában. Az Airbus A330neo fejlesztése is ütemesen halad, az A380-as program pedig tíz évvel az első felszállást követően a program elérkezett a megtérüléséhez.

Idén három fejlesztésen van a hangsúly: az A321-es modell hosszú távú útvonalakra felkészített változata, amely a transzatlanti járatokon lesz érdekes, elsősorban a low cost szegmensben, s az A330-as rövidebb távú, de nagy forgalmú útvonalakon használt variánsa. Készül az A350XWB ultra hosszútávú járatokra alkalmas változata, amely 19 órás járatokat is teljesíteni tud.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr768333420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása