Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Szárazak lesznek az orosz légitársaságok?

2012. november 28. - frequentflyer

Oroszországban komoly megfontolás tárgyává tették, hogy hasonlóan néhány keleti tartományhoz, az egész országra kiterjesszék a légitársaságokra vonatkozó száraz jogot, ami azt jelenti, hogy lényegében kitiltják az alcoholt a fedélzetről. Első hallásra ez komoly versenyképességi problémát jelentene a nemzetközi vonalakon is közlekedő orosz fuvarozóknak, így az S7-nek és az Aeroflotnak. Persze a drasztikus intézkedésnek oka van: nagyon elszaporodtak a fedélzeti inzultosok: az utaskísérők taperolása csak a finomabb esetek között van jegyezve, de a fedélzeti dulakodás, a férfia utaskísérők és a pilóták bántalmazása sem volt példa nélküli... Na persze az esetek nem csak Oroszországban fordulnak elő. Íme egy videó Göteborgból, ahol a Ryanair London Stansted - Riga járata szállt le, mert egy részeg utas a levegőben kívánta kinyitni a vészkijáratot. Na, így vitték el a rendőrök. Folytatás következik a klikkelés után...


Oroszországban komoly megfontolás tárgyává tették, hogy hasonlóan néhány keleti tartományhoz, az egész országra kiterjesszék a légitársaságokra vonatkozó száraz jogot, ami azt jelenti, hogy lényegében kitiltják az alcoholt a fedélzetről. Első hallásra ez komoly versenyképességi problémát jelentene a nemzetközi vonalakon is közlekedő orosz fuvarozóknak, így az S7-nek és az Aeroflotnak. Persze a drasztikus intézkedésnek oka van: nagyon elszaporodtak a fedélzeti inzultosok: az utaskísérők taperolása csak a finomabb esetek között van jegyezve, de a fedélzeti dulakodás, a férfia utaskísérők és a pilóták bántalmazása sem volt példa nélküli... Na persze az esetek nem csak Oroszországban fordulnak elő. Íme egy videó Göteborgból, ahol a Ryanair London Stansted - Riga járata szállt le, mert egy részeg utas a levegőben kívánta kinyitni a vészkijáratot. Na, így vitték el a rendőrök. Folytatás következik a klikkelés után...


Mindennek megvan persze az oka: a helyzet az, hogy az orosz alkoholfogyasztási szokások messze nem átlagosak - bár nem hiszem, hogy ez bárkit meglepett volna. A statisztikák szerint 15 fölött minden ember 15 liter tiszta szesznek megfelelő alkoholos italt fogyaszt el évente, mit ne mondjak, nem lennék máj ezeknek az embereknek a szervezetében. Persze, a hideg és a napfénymentes időt kompenzálni kell valamivel.

Míg az Amerikában és nemkülönben a szintén északi, s alkohol-ügyileg nemigen finomkodó polgárok által lakott Finnországban a légitársaságok már bevezették, hogy a tusristaosztályon limitált az ingyenesen felszolgált alkohol mennyisége, addig az orosz járatokon jelentős mennyiség fogyott a trolley-król. A Finnair egyik vezetője mesélte egyszer: a turistaosztályon nemcsak a pluszbevétel miatt kérnek pénzt a szeszért, hanem azért is, mert a repülésben sokszor járatlan emberek berúgását meg kell akadályozni. A személyzet nem tud egyszerre 250 emberre figyelni, a pia odafönt máshogy hat a szervezetre, s ha már valaki berúgott, akkor csak a jószerencsén múlik, hogy a vicces, vagy az agresszív énje kerül elő. Utóbbi a biztonságra van rossz hatással, előbbi az utasok kényelmére.

 

Az oroszoknál nincsenek ilyen problémák, az orosz utaskísérők rendet tudnak tartani. Ha látják, hogy valaki spicces, annak nem adnak több vodkát, ilyen egyszerű. Csakhogy az orosz járatokon az egyébként jól jövedelmező duty free igen népszerű, pont azért, mert az utasok nem elégszenek meg a fedélzeten kínált mennyiséggel, s mivel a legtöbb utasnak a pénz nem számít, betankolnak a reptéri és a fedélzeti duty free-ből, s sokszor nem azért, hogy az italt hazavigyék... A felhalmozott készletek jelentős része már nyílik a fedélzeten, s kezdődik a dajdajozás...Annak ellenére, hogy a légitársaságok szabályzata hivatalosan tiltja a fedélzetre hozott alkohol fogyasztását, na de, mondja azt egy gazdag orosz embernek bárki, hogy nem nyúlhat ahhoz, ami az övé.

A megoldás, az orosz állam szerint: a reptéren vásárolt piákat már a beszállításkor elveszik az utastól, a fedélzeten vásárolt cuccokat pedig oda sem adják, csak a leszállást követően. A pilótafülkék ajtaját fel fogják szerelni beléptető elektronikával és kamerával is, hogy a pilóták lássák, mi a helyzet a kabinban. Most már csak az a kérdés, mit szólnak mindehhez a dutyfree üzemeltetők...

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr488333044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása