Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

A világ legnagyobb feketére festett utasszállítója - Air New Zealand B777

2012. január 02. - frequentflyer

Az Air New Zealand, amely nemcsak a prémium-osztályokon innovátor, elkezdte feketére festeni a gépeit. Nem holmi öncélú, légből kapott marketing-ötletről van szó, hanem annak a szponzori szerződésnek a kiaknázásáról, amelybe a légitársaság belevágott. Az All Blacks rugby-csapat támogatása bizony hatalmas publicitást adott már nem kevés vállalatnak. Ha mindez gyönyörű és kecses utasszállítókon jelenik meg, az csak fokozza helyzetet, különösen, ha megtörténik az a ritkaság, hogy a gépeket csaknem teljesen feketére festik. Ilyet nem nagyon szoktak csinálni a légitársaságok, alig van erre példa. Többek között azért, mert drága. Másrészt, a legtöbb helyzetben egy fekete gép nehezen fotózható, így pedig lőttek annak a publicitásnak, amit a világ minden részén tevékenykedő, igencsak elszánt spotterek jelentenek. De az új-zélandi légitársaság feketére festett pár repülőt, Airbus A320-asokat és egy Boeing 777-300ER-t.

Az Air New Zealand, amely nemcsak a prémium-osztályokon innovátor, elkezdte feketére festeni a gépeit. Nem holmi öncélú, légből kapott marketing-ötletről van szó, hanem annak a szponzori szerződésnek a kiaknázásáról, amelybe a légitársaság belevágott. Az All Blacks rugby-csapat támogatása bizony hatalmas publicitást adott már nem kevés vállalatnak. Ha mindez gyönyörű és kecses utasszállítókon jelenik meg, az csak fokozza helyzetet, különösen, ha megtörténik az a ritkaság, hogy a gépeket csaknem teljesen feketére festik. Ilyet nem nagyon szoktak csinálni a légitársaságok, alig van erre példa. Többek között azért, mert drága. Másrészt, a legtöbb helyzetben egy fekete gép nehezen fotózható, így pedig lőttek annak a publicitásnak, amit a világ minden részén tevékenykedő, igencsak elszánt spotterek jelentenek. De az új-zélandi légitársaság feketére festett pár repülőt, Airbus A320-asokat és egy Boeing 777-300ER-t.

Nem ez az első repülőgép, amelyet az Air New Zealand a feketére festett, ám biztos, hogy a legnagyobb. Na mondjuk, ez nem nehéz, hiszen a légitársaság flottájában 12 triple seven repül, ebből pedig négy a 300ER (bővített hatótávolságú) modell, amely gigantikus méreteivel mindenütt feltűnést kelt.Ez tehát a világ legnagyobb olyan kereskedelmi repülőgépe, amelyet feketére festettek. Mondjuk, akár a 747-400-asok közül is átfesthetnének párat, ha már úgyis szépen lassan vonják ki őket a flottából. A Jumbok előtt méltó tisztelgés lenne. Ezt bizonyosan így gondolná a Boeing is, talán csak azt tartanák még ennél is méltóbbnak, ha a 747-400 helyére vennének pár 747-8i-t is.

- Azt hiszem ez egy zseniális dizájn, mindenfelé vonzza a tekintetet, amerre repül. És nagyon sokfelé repül. Remélem, minél több gép kapja meg ezt a festést - mondta az All Black nyolcasa, Kieran Read. A festésről itt egy már-már megható videó:

A triple seven megfestéséhez egyébként hétszáz liter krómmentes festék szükségeltetett, s a Boeing hangárjában alig több mint egy hét alatt 14 festő dolgozott a dizájnon, non stop. Nyilván a festők váltották egymást, de a munkát nem hagyták abba. A nem könnyű feladat két nappal vett hosszabb időt igénybe, mint egy fehér alapú festés.

Azt hihetnénk, hogy feketére festeni egy gépet túl veszélyes, a meleg miatt? 33ezer láb magasban ugyanis napközben mindig éri napfény a gép törzsét, melegíti, miközben a külső hőmérséklet -65 fok körül van. De nem az: a festék anyaga ugyanis olyan speciális, hogy nem termel több hőt, mint amennyit mondjuk a 777-esre felszerelt 330 kis monitor, amelyet az ülésekben elhelyezett fedélzeti szórakoztató-rendszer.

Az Air New Zealand azt tervezi, hogy hat további repülőgépet fest át, köztük két Airbus A320-ast és három turboprop gépet is, a Beech 1900D típusból.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr278332910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása