Az airbus úgy döntött, leállítja az Airbus A340 szélestörzsű, négy hajtóműves utasszállítójának gyártását. – Szembe kell néznünk a realitásokkal. Két éve nem adtunk el 340-est, s ha továbbiakban eredményesen kívánjuk felvenni a harcot a triple sevennel, akkor el kell engednünk a 340-est – nyilatkozta az EADS vezérigazgatója, amely az Airbus Commercial Aircraft anyavállalata.Az Airbus A340 1992-ben repült először, egy évvel később pedig Párizs és Auckland között leszállás nélkül tett meg 18ezer kilométert, beállítva ezzel a repülés akkori rekordját. (Melyet pont a 777LR döntött meg később.) S ha a rossz hírből még nem lenne elég, további hat hónappal eltolják az első A350 szállítását is.
Az airbus úgy döntött, leállítja az Airbus A340 szélestörzsű, négy hajtóműves utasszállítójának gyártását. – Szembe kell néznünk a realitásokkal. Két éve nem adtunk el 340-est, s ha továbbiakban eredményesen kívánjuk felvenni a harcot a triple sevennel, akkor el kell engednünk a 340-est – nyilatkozta az EADS vezérigazgatója, amely az Airbus Commercial Aircraft anyavállalata.Az Airbus A340 1992-ben repült először, egy évvel később pedig Párizs és Auckland között leszállás nélkül tett meg 18ezer kilométert, beállítva ezzel a repülés akkori rekordját. (Melyet pont a 777LR döntött meg később.) S ha a rossz hírből még nem lenne elég, további hat hónappal eltolják az első A350 szállítását is.
Az a 777, vagyis triple seven, amely lényegében azonos utaskapacitással, de két hajtóművel, s lényegesen költséghatékonyabb mutatók mellett repül, s a felhasználók szerint lényegesen komfortosabb körülményeket biztosít az utasoknak. Ami az A350 szállításának késését jelenti, az rövid távon hatalmas veszteség, de az A340 production leállása azt is jelenti, hogy megnövekedhet az új repülő gyártókapacitása az átadást követően.
Október végéig összesen 375 különböző 340-est gyártottak: 246-ot az A340-300, 32 az A340-500 és 97 A340-600 modellből, ez utóbbi legnagyobb felhasználója a Lufthansa. Jelenleg 365 gép repül a világ különböző légitársaságainál.