Kiváló kollégám, számtalan távoli tájon megfordult druszám túrja fel mostanában szorgalmasan fotótárát, hogy valami érdekességgel megörvendeztessen. Így esett, hogy a kínai Hainan szigetről küldött pár érdekes fotót - Sanya repülőtere a turisták által kedvelt célpont, a China Southern Airlines egyik kulcs-reptere, talán a Sanghaj és Peking légikikötők után a legfontosabb, Kínán belül természetesen. Idén nyáron magam is utaztam CZ-vel (ez a kódja), de én már a zsírúj Airbus A320-aasok egyikével. Ez a pár kép azonban még egy nem is olyan régmúlt-béli, korai időkből való, amikor még MD82 és MD90 típusokat használt a légitársaság. A kerozinfalókat 2009-ben nyugdíjazták, de a legtöbbet nem írták ki a légitársaságtól, jól jöhet még alapon. Érdekes látni, hogy a kínai barátaink mindent bevetnek a reptéri operationben: biciklit, triciklit a gép hátsó ajtaját, és a folyamatok gyorsítása érdekében a betonról való beszállítástól sem riadnak vissza. Miért is ne, különben? Klikk a bejegyzésre további finom képekért!
Kiváló kollégám, számtalan távoli tájon megfordult druszám túrja fel mostanában szorgalmasan fotótárát, hogy valami érdekességgel megörvendeztessen. Így esett, hogy a kínai Hainan szigetről küldött pár érdekes fotót - Sanya repülőtere a turisták által kedvelt célpont, a China Southern Airlines egyik kulcs-reptere, talán a Sanghaj és Peking légikikötők után a legfontosabb, Kínán belül természetesen. Idén nyáron magam is utaztam CZ-vel (ez a kódja), de én már a zsírúj Airbus A320-aasok egyikével. Ez a pár kép azonban még egy nem is olyan régmúlt-béli, korai időkből való, amikor még MD82 és MD90 típusokat használt a légitársaság. A kerozinfalókat 2009-ben nyugdíjazták, de a legtöbbet nem írták ki a légitársaságtól, jól jöhet még alapon. Érdekes látni, hogy a kínai barátaink mindent bevetnek a reptéri operationben: biciklit, triciklit a gép hátsó ajtaját, és a folyamatok gyorsítása érdekében a betonról való beszállítástól sem riadnak vissza. Miért is ne, különben? Klikk a bejegyzésre további finom képekért!
Ma már nem nagyon használják a jó öreg MD-ket, Kínában sem. Egyrészt, mert drága az olaj, másrészt pedig, oly mértékű robbanáson megy keresztül a kínai légi közlekedés, hogy ezek a cégek lettek a készpénzzel leginkább ellátott fuvarozók. Az elkövetkező 15 évben tízezres nagyságrendűre teszik a szektor gépigényét, s nem véletlen, hogy jó néhány éve már az Airbus egyik legnagyobb vásárlói a kínai légitársaságok. A Boeingé is, de valahogy az Airbus jobban rárepült erre a piacra, elképesztő ütemben nyomják Kínába a 320-as és a 330-as sorozat vadonatúj darabjait.