Apró szoba, kényelmes ágy, patyolat-tisztaság a tranzitban. A turistaosztályú éjszakai repüléstől szenvedők álma. Baráti áron kihúz a bajból, amikor már összeesnél, egyszersmind remek üzlet az üzemeltetőnek is. Nem először találkozom a Yotel műintézménnyel, legutóbb, Amszterdamban sikerült belefutnom, fogalmam sem volt, hogy ott is létezik ez a műfaj. Négy óra alvás 45 euróért – nem olcsó, de néha életet ment. Bizarrabb, mint a Japán kapszulahotelek, de jó...
Apró szoba, kényelmes ágy, patyolat-tisztaság a tranzitban. A turistaosztályú éjszakai repüléstől szenvedők álma. Baráti áron kihúz a bajból, amikor már összeesnél, egyszersmind remek üzlet az üzemeltetőnek is. Nem először találkozom a Yotel műintézménnyel, legutóbb, Amszterdamban sikerült belefutnom, fogalmam sem volt, hogy ott is létezik ez a műfaj. Négy óra alvás 45 euróért – nem olcsó, de néha életet ment. Bizarrabb, mint a Japán kapszulahotelek, de jó...
A helyzet azonban, hogy nagyon praktikus. Amszterdamban – amely reptér pont a szolgáltatásai miatt vitt el egy csomó díjat, a legutóbbi Skytrax szavazás után a világ TOP10-ben, európában pedig a TOP3-ban volt – elég hamar belebotlik az ember a tranzit-területen, valahogy így:
Felhívnám a figyelmet arra, hogy ez a hotel a tranzitban van, biztonsági területen belül, azaz, ha valaki itt tölt némi időt, akkor fel sem kell vennie a csomagjait. (A Schiphol-on egyébként egy Mercure Hotel is van az airside oldalon, az igényesebbek kedvéért.) Tulajdonképpen ezt a létesítményt azoknak találták ki, akik az overnight flightokon úgy töltik az éjszakát, hogy nemigen tudnak elaludni, ezért mire reggelre megérkeznek a célállomásra, egyrészt szenvednek, mint a kutya, másrészt dűlöngélnek az álmosságtól. Ha az embernek nem túl szerencsés a csatlakozása és három-négy óra transzerideje van, akkor hatalmas szenvedés vár rá: ha nem alszik a padokon, akkor azért, ha alszik, akkor viszont utána, hátfájdalmak formájában. Hasonló a szitu, ha jól van belőve a csatlakozás, csak a longhaul lekési. Na, ekkor jön szóba a Yotel, ami négy órára AMS-on 45 euró. Diszkréten tájékoztatja az utazót a szolgáltatásairól a recepció melletti monitoron, maga a becsekkolás pedig nem bonyolultabb mint pénzt felvenni egy bankautomatából.
Maga a szoba zavarba ejtően kicsi, az ágy pedig fotel formában várja a látogatót. De mint jeleztem, ide csak aludni jön az ember, ráadásul nagy cucc nélkül, kézimotyóval, így aztán nincs szükség nagy terekre, elég, ha az ágy lehajtása után marad valamennyi. Van azonban mosdó, LCD TV, internet, mindez minőségi anyagokból, makulátlan tisztaságban.
Az ágy kényelmes. Nagyon. Vagyis, ideális esetben a beköltözést és a zuhanyzást követően a vendég azonnal alszik, mint a bunda. De hogyan nem késsük le a csatlakozást, ha jet-laggel súlyosbítva lefekszünk ilyenkor? Kérünk ébresztőt.
Kelés után jöhet egy tussolás az igen aprócska fürdőszobában, ezt követően pedig checkout és have a nice flight! Alkalomadtán próbáljátok ki, megéri azt a pénzt! Kivált azoknak, akik a jet-lag ellen a mindenhol az ottani idő szerint este fekszünk le taktikával harcolnak. ez esetben a csatlakozás előtt egy kiadós és pihentető alvás csodákat művelhet!