Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

A hókáoszban is vannak jogaid!

2010. december 02. - frequentflyer

Zürich, München tegnap és ma is káoszos volt, Gatwick pedig gyakorlatilag két napja béna a folyamatos havazás miatt, ilyenkor járatok tucatjait, olykor százait törlik, s emberek tízezrei ragadnak a reptereken. A panaszos utasokat a légitársaságok rendre elhajtják, vis mayor helyzetre hivatkozva. De jobb, ha tudod, hogy a hókáoszban is vannak jogaid!


Zürich, München tegnap és ma is káoszos volt, Gatwick pedig gyakorlatilag két napja béna a folyamatos havazás miatt, ilyenkor járatok tucatjait, olykor százait törlik, s emberek tízezrei ragadnak a reptereken. A panaszos utasokat a légitársaságok rendre elhajtják, vis mayor helyzetre hivatkozva. De jobb, ha tudod, hogy a hókáoszban is vannak jogaid!


A zord meteorológiai körülmények között is kötelesek betartani a légitársaságok a 261/2004/EK rendelet előírásait - hívja fel a figyelmet az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.

A járat törlése esetén a légitársaság köteles felajánlani a repülőjegy árának visszatérítését, méghozzá hét napon belül. Kérheted a jegy átfoglalását más dátumokra is, azonos feltételek mellett. Ilyenkor a légitársaságok gyakran automatikusan átfoglalják a jegyed egy közeli időpontra, s az ügyfélszolgálatok tehermentesítése érdekében sok esetben ezt nem módosítják az ügyfél kérésére. Az időpont megválasztása azonban a Te jogod!

A havazás miatt a reptereken várakozó utasoknak a légitársaságok kötelesek segítséget felajánlani. A szabályok szerint „a várakozási idővel ésszerű arányban” kell a légitársaságoknak étkezést és frissítőt díjmentesen biztosítani. Jogod van két telefonhíváshoz a légitársaság költségén, ez azonban nem jelenti azt, hogy kifizetik a telefonszámládat, ha a saját mobilodat használod!


Ami a legérzékenyebb terület: a szabályok szerint amennyiben egy- vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges, a légitársaságnak szállodai elhelyezést is biztosítania kell.Csakhogy egy gatwick zárás esetén erre fizikailag nincs mód. Ha elég erős a fellépésed, akkor érhetsz el sikert, de e téren elég vegyes a gyakorlat, különösen akkor, ha nagy a felgyűlt tömeg. Ha nem kapsz hotel vouchert, akkor csak akkor vegyél ki szobát a saját költségeden, ha bekalkulálod, hogy esetleg elbukod a pénzt, mert közel sem biztos, hogy utólag kifizetik. Sőt, inkább biztos hogy nem. Mondjuk, nyolcvan fontért nyilván nem fogsz bíróságra menni, s ezt a légitársaságok is tudják.

Személyes tapasztalatom egyébként ezügyben van, igaz az a vulkáni hamuhoz kötődik. Münchenben ragadtam egy csatlakozás alkalmával, s kaptam szállást és taxit is a légitársaságtól. De hallottam sok ellenkező esetről is.

Ami a kártérítési igényeket illeti: a havazás és rossz időjárási körülmények miatti járattörlés esetén, mivel az vis mayornak minősül, így a légitársaságok mentesülnek kártérítési kötelezettségük alól.

Ha tetszett ez a cikk...

Légyszi kattints ide és lájkold a blog Facebook oldalát! Így a FB-n is tudsz kommentelni, látod a bejegyzéseket és részt vehetsz a hamarosan szerveződő játékokban, repülős relikviákért, repjegyekért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr758332594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása