Alig indult el a LOT New York-i és Chicagoi járata, máris új célállomásokban gondolkodik a lengyel légitársaság, amelynek szolgáltatásairól itt olvashatsz bővebben. Rafal Milczarski, a LOT-vezére (a képen a Gazeta.pl fotóján látható egy Dreamliner fedélzetén) a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Sydneyben megrendezett éves találkozóján beszélt magyar újságíróknak arról, hogy gondolkodnak újabb célállomásokban. Konkrétumot nem mondott, mindössze annyit, hogy keleti irányban is érdemes gondolkodni. Azért nem zárkóznak el egy esetleges új járattól, mert Chicago és New York is jobban megy a várakozásoknál – igaz ugyan az is, hogy az értékesítés legnagyobb része beutazó, azaz
a legtöbb jegyet Amerikában vásárolják a LOT-tól Budapestre.
Ez persze nem baj, Milczarski szerint Budapest nagyon izgalmas úticél, amire lehet járatot építeni.
Ettől még fel kellett tennem neki a kérdést, miszerint, mivel fogják üzemeltetni az újabb hosszú távú járatot, ha lesz? Hiszen a heti 4 New York és 2 Chicago teljesen leköti a Dreamliner kapacitását, tehát, ha lesz egy új járat, azt már azzal az egy géppel, amit Budapestre telepítettek, nem lehet megcsinálni.
- Ha kell egy másik Dreamliner, akkor lesz! Ha nyereséget tudunk vele termelni, semmi akadálya, hogy Budapestre kerüljön – mondta erre a felvetésre Milczarski.
A vezér egyébként nemcsak az amerikai járatok teljesítményével elégedett, hanem a Budapest Airport támogatásával és a pesti operációval is. Semmilyen probléma nincs a Dreamliner budapesti üzemeltetésével, ami most inkább gondot okoz, az a hajtómű-ügy, amely minden olyan légitársaságot érint, amely a Rolls Royce Trent-1000 hajtóművekkel rendelte meg a repülőt.
Milczarski továbbra is napirenden tartja a magyar üzemeltetési engedély megszerzését, hogy szükség esetén a LOT magyar zászló alatt is repülhessen. Például erre van szükség, ha olyan országba indítanának járatot Budapestről, ahol a repülési jog kétoldalú légügyi egyezményen alapul.
A LOT szándéknyilatkozatot írt alá az El Al izraeli légitársasággal arról, hogy codeshare-együttműködésre lépnek, azaz közösen értékesítenek jegyeket egymás járataira, bizonyos úticélok esetében, és a járatokra felkerül a LOT és az EL Al kódja is. De az EL AL szerződés ennél szorosabb együttműködést is lehetővé tesz, amelyről egyelőre nem nyilatkoztak a felek.