Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Milyen osztály, milyen komfort? Háromszotályos KLM-teszt

2017. február 12. - frequentflyer

ph-bqg_b777_klm_5958908820.jpg

Ritka alakalom, hogy egy blogger szűk három hónap leforgása alatt egy légitársaság minden komfortosztályát le tudja tesztelni, de most az Egek Ura Blog olvasói ezt az élményt is megkaphatják, köszönhetően Csárdás Peti barátomnak. Peti nagy utazó és ő is úgy tesztel, ahogy én: fizetett jeggyel utazik úgy, hogy a fedélzeten senki nem tudja, hogy teszt szándékkal repüli le az adott szakaszt, így a crew nincs abban a helyzetben, hogy különleges figyelemben részesítse. No mondjuk, Peti azért minden útján rászolgál a figyelemre, elvégre Flying Blue platinakártya lapul a tárcájában...

Az elmúlt három hónapban kipróbáltam a KLM 777-esének mindhárom osztályát. Nézzük mit tud a kék légitársaság a több, mint 11 órás szakaszokon.

kl91.JPG

Economy - 2016 november 1 - KL896, Sanghalj PVG - AMS, ülés 16 Alfa

Pár éve kezdett bele a királyi légitársaság a 777-es flotta teljes felújitásába, ami a 200-as széria esetében már tavaly befejeződött, a 300-asból még pár repül a régi kialakitásban. A megújult belső friss, világos, az új székek kényelmesek, nagy kijelzőt kaptak a turista osztályon is. Ezen az úton a középső hely szabad volt, ezért vállban extra mennyiségű hely volt. Az ellátásra nem lehetett panasz: a felszállás után először forró kendőt osztottak ki, utána közvetlenül italt szolgáltak fel, majd negyed óra múlva a főételt is felszolgálták. Az út közepén holland édességet, stroopwaffelt is osztotak, illetve hátul a konyhában lehetett nassolni műzlit, Mentost, különböző kekszeket és üditőket. Leszállás előtt volt még egy kör meleg étel is. A szórakoztató rendszer elég könnyen kezelhető, reszponziv, és nagyon széles választék található meg benne. Felüdülés volt a China Eastern rendszere után. Az utaskísérők lehet egy kicsit hűvösebbnek hatnak az Emirates mosolygós lányaihoz képest, de
segítőkészek és profik. Ez az amenity kit, nagyon hollandos, lehet szeretni. 

kl93.jpg

Economy Comfort 2017 február 1/8 KL597/598 (AMS- Fokváros-AMS) 10A/10D

Az Air France Premium Economy termékével ellentétben a KLM Economy Comfort-ja nem egy külön osztály, amelyen utazva több mérföldet ad a légitársaság. Nincs elválasztva függönnyel a turista osztálytól, ugyanazt adják enni és inni az út alatt, még a szék is ugyanaz.  "Csupán" egy kényelmi előnye van, nevezetesen, hogy lényegesen nagyobb a lábtér és ennek köszönhetően az ülést is kétszer olyan mértékben lehet dönteni, mint az economy osztályon. Természetesen az ilyen, járattól függően 150-200 euró felárért elérhető székek a gép elején vannak. A Platinumoknak a foglalás ingyenes ezekre a székekre, szerencsére én mindkét alkalommal a bulkheadben ültem, igy extra nagy lábteret élvezhettem. A támla nagyobb dönthetősége nemcsak érezhető, de komoly előny, ha aludni próbál az ember. Sajnos itt is 3-4-3 a kiosztás, ezért oldalban szűkös lehet a hely,
főleg, ha egy nagyobb testű hollandot kapunk magunk mellé, ahogy velem is történt az egyik irányban. 

economy_comfort3.jpeg

World Business Class -  2017 január 2 KL896 (PVG-AMS) 6A

A felújitott WBC túlnyúlik a gép második ajtaján, ezért a konyha után is van egy sornyi mini kabin. Ha szerencsénk van, akkor nem ül más itt, és igy olyan érzése van az embernek, mintha magángépen utazna. Tavaly az Air France felújitott 777-esén is kifogtam egy üres hátsó business részleget, és most is szerencsém volt, így az utas - sztyuvi
arány 1:1 volt. Nekem nagyon tetszik az új design, bár sajnálatos, hogy nem mindegyik szék rendelkezik direkt folyosóval. Az én esetemben ez nem jelentett problémát, de ha van (alvó) szomszédunk, nem kényelmes átmászni rajta. Az új amenity kit-et lassn egy éve Jan Taminiau készíti (elptte Victor Roelf volt), talán az egyik legelegánsabb csomag, amit business-en kaptam valaha.kl2.jpg

Az ételek is jól sikerültek, volt a fogások között egy holland csavar, de a menüt tálcán szolgálják fel, ez pedig valamennyit elvesz az élményből, ha már az öböl-menti konkurensekkel hasonlítjuk össze. Keleten ugyanis a business utazás része, hogy egy-két órára elhitetik az emberrel, hogy egy elegáns étteremben ül, nem pedig repülőn. Hozzá kell tenni, nem a KLM az egyetlen légitársaság, amely tálcán egyben kínálja a business menüt. Amely így hiába finom, rossz iránynak számít. kl7.JPG

A crew egyébként 5 csillagot érdemelt, nevén szólítják az embert, és soha nem marad üres a pohár - ami csak a landolás utáni koncentrációs képességre van kicsit negatív hatással. Na és mit gondoltok, mi van ezekben a kis házikókban? Gin. Minden gépen van belőle 96, sok business utas gyűjti a kis flaskákat.  Alatta pedig láthatsz pár képet arról, hogyan néz ki a kabin egy business ülésből nézve.klm-new-business-class-5.jpgkl9.JPG

kl5.jpg

kl4.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr7912251250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása