Nem volt nagy meglepetés a Wizz Air mai bejelentése, amelyben tulajdonképpen megerősítették az eddigi találgatásokat, miszerint állami támogatással indítanak balkáni járatokat tavasztól. Ez eddig sem volt kérdés, bár szemérmesen nem beszélt a szakma a nyilvánosság előtt erről, de hát a vonatkozó tendert az abban támasztott követelmények miatt csak a Wizz Air nyerhette meg. Pont. Tehát ma szállt fel a fehér füst, miszerint Szkopje, Podgorica, Tirana, Pristina és Szarajevó felé hetente két járatot indít a légitársaság, ezzel 64 útvonal lesz elérhető Budapestről az új járatok jövő áprilisi indulását követően. Szkopje, Podgorica és Tirana esetében 5990 az indulóár, Pristina és Szarajevó esetében pedig 8990.
A balkán jó turisztikai célpont, sokan szeretnek is járni, tehát a járatok még lehetnek népszerűek is, de kérdés azért, hogy két gépet meg tud-e tölteni a Wizz. Ilyen alacsony áron persze alighanem, különösen, hogy a rendkívül árérzékeny helyi közönség tovább tud utazni Budapestről. Ettől persze még tény a tény: állami támogatást kapnak egy olyan járatért, amelyet piaci alapon nem indítottak volna el, s ha innen nézzük, hát a Wizz Air most pontosan azt teszi, amit tett a Malév annó: megcsapolja az állam bácsit.
De ne minősítsünk előre, különösen, hogy nem ismerjük a szerződés részleteit, amely az ígéretek szerint jövő héttől nyilvános lesz. Annyit tudni egyelőre, hogy a szerződés négy évre szól, és ha bármelyik járat túl jól működne, akkor folytatják piaci alapon is. Na ez viszont gumi ígéret, később kifejtem azt is, hogy miért. Mindenesetre, nyilván örülünk a Balkánról hazánkba érkező turistáknak, nemkülönben az új utazási lehetőségeknek.
Ma egyébként erre a bejelentésre tekintettel húsz százalékos promó van a Wizz-nél.
És ne feledjük: A Vodafone Napijeggyel a most bejelentett országokban is lehet napi fix két-három ezer forintért mobilnetezni. Kötöttségek, de leginkább kockázat nélkül. (X)