Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Milyen lerepülni 17 órát a kenguruk stílusában?

Melbourne Los Angeles útvonalon debütál a Qantas Dreamliner

2016. december 13. - frequentflyer

Melbourne – LAX útvonalon debütál a Qantas Dreamlinere Melbourne és Los Angeles között repül majd a Qantas ausztrál légitársaság első Boeing 787-9 Dreamlinere, az első járat holnaputánhoz pontosan egy évre száll fel.

A 236 utasosra beszékezett repülő a típus hosszabbik -9 jelet viselő változata lesz, elég kényelmesre beszékezve. Csak összehasonlításul: a KLM hasonló repülője 254 utast szállít, majdnem hússzal többet, igaz, náluk nincsenek nagy helyet foglaló prémium economy ülések, csak economy comfort zóna, ami lábtérben kínál többet, mint a hagyományos turista. (A KLM e szolgáltatásánál az ülés jobban dönthető, mint a hátsóbb sorokban, de maga a szék minden más tekintetben ugyanaz. Igaz, lényegesen olcsóbb is egy jegy ide, mint egy P ECO más légitársaságoknál.)

qf787economy.jpg

Visszatérve a repülő kengurukra, a gépek teljesen új festéssel repülnek majd és a székek is részint újak lesznek azon a repülőn, amely leváltja a jól ismert Boeing 747 Jumbókat. Persze ez emblematikus: anno, amikor a Qantas – szlogene szerint Spirit of Australia – bevezette a jumbo típust, az volt az amerikai repülőgépgyártás legmodernebb, emblematikus terméke. Most pedig a Dreamliner van ebben a szerepben, nem vitás. Minthogy a 364 személyes jumbo eddig kétszer repül Melbourne és LA között, a heti hat Dreamliner járattal jelentősen növeli kapacitását a légitársaság.

De nemcsak azt, hanem az utaskomfortot is. A Qantas székezése mindig is tágasabb volt, mint másoké, elvégre ők a húsz órás repülőutakra vannak berendezkedve, náluk a 13-14 órás járatok erősen átlagosnak mondhatók. A Dreamliner egyébként bizonyos újításaival még a turbulens zónákon való átrepülést is „simítja” (a kifejezésért elnézést kérek a szakemberektől).

Miért írok erről most? Részint, mert idén karácsonykor kezdik el a jegyek árusítását, másrészt pedig a Qantas kedves számomra, nyilván azért is, mert nekünk európaiaknak egzotikum. Ritkán van esélyem Qantassal repülni, s mindig párás tekintettel figyelem a gépeiket, ha London Heathrown járok, vagy éppen Los Angelesben, San Franciscoban, Szingapúrban netán New Yorkban. S hát nem szabad elfeledkezni arról, sem, hogy miként az Aiportal is megírta, 2018 márciusában, szintén Dreamlinerrel London - Perth közvetlen járatot indítanak. A 17 órás járat az egyedüli lesz, amely leszállás nélkül teszi meg az Európa és Ausztrália közötti utat. Hű, így elmondva is nagyon keménynek hangzik. 

qf787.jpg És ne feledjük: A Vodafone Napijeggyel  Ausztráliában és az Egyesült Államokban országokban is lehet napi fix két-három ezer forintért mobilnetezni. Kötöttségek, de leginkább kockázat nélkül. (X)

vf_world_0701.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr2212044591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása