Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Mit tehetsz, hogy meg is érkezzen a csomagod? Repülj okosan - 1. rész

2016. június 11. - frequentflyer

Baggage-Tagbaggage-tag (1)A kérdésre az adekvát válasz: ne add fel. De amikor messzire mész, mégis fel kell adni.
Ma is keresném a bőröndömet, amit Los Angelesben adtam fel San Francisco-i átszállással Bostonba, ha nem vagyok résen. Mert ha elhiszem, amit LAX-ben mondott nekem a checkines és kényelmesen elüldögélek a friscoi lounge-ban, abban a tudatban, hogy a csomagomat felrakják a bostoni járatra, miközben valójában a kemény Samsonite a nyolcas szalagon keringet rendületlenül SFO-ban, arra várva, hogy felvegyem, talán sosem lett volna meg.

Miért Te szívj más hibája miatt? Aki dolgozik, hibázik, tartja a mondás, márpedig az utazás alatt, mindegy, hogy Londonba vagy Sydney-be utazol, egy-egy apró hiba tönkre tudja tenni a szabadságodat. Vagy megmérgezni az üzleti utadat. Az elveszett csomag e malőrökön belül is az atombomba nagyságú kárt tudja okozni az utazásban. Hiába a biztosítás, a legjobb konstrukciók, a csomag-ügyintézéssel és kereséssel, logisztikával elégetett időt nem pótolja semmi. Mivel a repülés hatalmas gépezetébe kerülő apró homokszemek okozzák a legnagyobb galibát, nem árt résen lenni. Ha Te figyelsz, az már fél siker! Erre akkor döbbentem rá, amikor legutóbb eszméltem: jókor szólalt meg a belső vészcsengő, s a problémát kezelni is jól sikerült. Mivel magamról is tudom, hogy ítzből kilencszer nem így jártam volna el, leírom, tanulságul. Los Angelesből Bostonba utaztam San Francisco-i átszállással. Teljesen véletlenül a két járatnak ugyanaz volt a járatszáma, s ez meg is kavarta a becsekkolást végző United alkalmazottat az LAX 7-es termináljában. Feladtam a csomagot, zsebre raktam a beszállókártyát, s elléptem a pulttól, majd harminc negyven méter után, de még ebben a csarnokban ránéztem a beszállókártyámra és láttam, hogy csak San Francisco-ig szól. Visszamentem, nyomódott a másik beszállókártya, majd rutinosan feltettem a kérdést, a United Premier Acces-ben dolgozó hölgynek, hogy: - A csomagomat is SFO-ig csekkolta be, ugye? – igen, hangzott a válasz. A hölgy csak ekkor kezdte kapizsgálni, hogy még lesz dolga ezzel, s bár ott volt a kezében a Turkish Airlines által kiadott Star Alliance aranykártyám, minden jó szándéka ellenére simán megszívatott volna. Kinyitotta a csomagom fileját a rendszerben, beleírta, hogy BOS a véfállomás, s láttam, hogy küldött egy alertet le, a csomagkezelőbe. Beleírta a csomagom kinézetét, stb. Majd mondta, hogy az eredeti csomagcímkét őrizzem meg, minden rendben lesz. Na ezt nem kellett volna elhinnem.

bagtagSFOMár SFO felé repültünk, amikor azt realizáltam, hogy a csomagcimkén a Matthew VARRCA név szerepel Gabor VARGA helyett – ekkor döntöttem el, hogy cselekedni fogok. Miután megérkeztem a SFO-ba, berongyoltam a United váróba, ahol megkértem a recepciós hölgyet, hogy nézze meg a számítógépes rendszerben, hol van a csomagom. Nem vette komolyan a kérésemet, de miután mondtam neki, hogy csak idáig van becsekkolva, a címke pedig nem az én nevemre szól, eltorzult arccal, de segítőkészen telefonált egyet és kiderült, hogy a 8-as szalag mellett már ki is van téve a csomagom a bag claimben. Így.

baggage-claim-bags Hálistennek volt időm, kimentem, újra feladtam – bár a malőr miatt már csak kézzel tudtak csomagcímkét írni – a csomag pedig megékrezett Bostonba. Heppi. Mivel 16 óra múlva New Yorkból már hazafelé repültem, elképzelni sem tudom, mi történik, ha nem így cselekszem és a csomagom napikig hánykolódik a San Francisco-i terminálon, természetesen nem a nevem alatt. Talán a Star Alliance Gold csomagcímke alapján nyomomra akadtak volna, talán. Ezért fontos, hogy Amikor MIELŐTT eljössz a pulttól, mindig ellenőrizd, hogy azt a beszállókártyát kaptad-e, amit kellett, hogy kapj. Hogy a csomagcímkén a neved szerepel és a csomag valóban azokra a járatokra van becsekkolva, amin utazol. Ha bármi nem stimmel, addig ne tágíts a pulttól, amíg a szemed előtt ki nem javították. És ne hidd el a lepattintó dumákat. A csomagcímkén a nevednek és azoknak a járatoknak kell szerepelni, amin utazol. A végállomást külön ellenőrizd, mert ha elkeveredik a csomag útközben, akkor már csak az a mérvadó. Ezen túl rajta van, hogy milyen tömegű a csomag, amit feladtál. Nem bonyolult, 100-ból 98-szor nincs is hiba. De légy résen. Mert a jó csomagcímke ilyen:

bagtag jo

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr2311797395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása