[embed]https://youtu.be/yZXZyrIY3RU[/embed]
Annak van varázsa, ha egy cég innovatív, annak pedig főleg, hogy ha valami aprósággal tudnak komolyat alkotni. Na ez lett a KLM közös projektje a Facebookkal, amelynek lényege, hogy a légitársaság felismerte: akkor tud a leghatékonyabban kapcsolatban lenni az utasával, ha a Facebook Messenger felületén küld neki információkat. Ez minden időben érvényes felismerés, lassan már én is a leghatékonyabb kommunikációs eszköznek tartom a Zuckerberg-pórázt, mint bármi mást. Így aztán megoldották, hogy aki április eleje óta repjegyet vásárol a cég weboldalán és engedélyezi a Facebook-funkciót (valamint értelemszerűen összeköti a KLM fiókját a Facebook-profiljával), az abszolút up to date tud maradni a járatával kapcsolatban. Például a Messengerben kaphatja meg a beszállókártyáit. Először is, akkor kap majd egy üzenetet, amikor megnyílik a check-in. Ha a jegyvásárláskor nem állította be ezt a lehetőséget, vagy nem a klm.com-on vette valaki a jegyet, akkor a check-in alkalmával aktiválhatja a messengeres funkciót. Aztán akkor kapp legközelebb üzenetet, amikor közeledik a csomagleadás időpontja, vagy bármi más változik a járattal kapcsolatban. Kis különbség, de nem mindegy, hogy nekem kell bemenne a KLM appba és checkolni, időben indul-e a gépem, vagy éppen melyik kaput kell célba vennem, vagy éppen egy automata ügyintéző automatán megüzeni nekem mindezt a megfelelő pillanatban, amit máris látok a mobilomban. A KLM ezek után üzen akkor, ha elkezdődik a boarding, vagy bármi más változik. A szolgáltatás egyelőre angolul, németül, hollandul, spanyolul, portugálul, olaszul, franciául, norvégul, koreaiul, oroszul, japánul, kínaiul, és thai-ul érhető el.