A világ legjobb légitársaságainak egyike, a Singapore Airlines is bevezeti novembertől a Premium Economy osztályt. Augusztus kilencedikén száll fel az az Airbus A380-as a Singapore-Sidney vonalon, melyen már lesz PE kabin, üzemszerűen azonban novembertől indul a szolgáltatás. 28.ától HKG és London érhető majd el. Kemény lesz a menet aztán is, mert két év alatt az összes A380-as (36 hely), B777-es (26 hely) és a flottában csak később debütáló Airbus A350 XWB (24 hely) óriásgépekre is instalállják az új kabint, amelyre óriási az igény, s igazán komoly lehetőséget jelent nekünk magyar utasoknak is. Az új komfort-osztályt, amely a business és a turista között van, nemrég Budapesten is bemutatták, s mondhatom, igen ígéretes. 2015 során és 2016 első felében Peking, Delhi, Hong Kong, Frankfurt, London, Mumbai, New York, Shanghai, Tokyo és Zürich valamint Szingapúr között repülhetünk már ezen az osztályon. Frankfurton és Münchenen, bizonyos napokon Zürichen keresztül ráadásul Budapestről is van csatlakozás.
A világ legjobb légitársaságainak egyike, a Singapore Airlines is bevezeti novembertől a Premium Economy osztályt. Augusztus kilencedikén száll fel az az Airbus A380-as a Singapore-Sidney vonalon, melyen már lesz PE kabin, üzemszerűen azonban novembertől indul a szolgáltatás. 28.ától HKG és London érhető majd el. Kemény lesz a menet aztán is, mert két év alatt az összes A380-as (36 hely), B777-es (26 hely) és a flottában csak később debütáló Airbus A350 XWB (24 hely) óriásgépekre is instalállják az új kabint, amelyre óriási az igény, s igazán komoly lehetőséget jelent nekünk magyar utasoknak is. Az új komfort-osztályt, amely a business és a turista között van, nemrég Budapesten is bemutatták, s mondhatom, igen ígéretes. 2015 során és 2016 első felében Peking, Delhi, Hong Kong, Frankfurt, London, Mumbai, New York, Shanghai, Tokyo és Zürich valamint Szingapúr között repülhetünk már ezen az osztályon. Frankfurton és Münchenen, bizonyos napokon Zürichen keresztül ráadásul Budapestről is van csatlakozás.
De nézzük a részleteket: a kódja után a fanatikusok között csak SQ-nak emlegetett Singapore Airlines még economyn is prémium-légitársaságnak számít, s ez az árazásában is megmutatkozik, még soha nem láttam 200 ezer forintos, vagy ennél is olcsóbb jegyeket Singapore-ba velük. Inkább a 300-hoz van közelebb a legolcsóbb tarifa, ennek ellenére sokan ragaszkodnak hozzá. Van miért, erről itt olvashatsz.
A Premium Economy kb. másfélszerese az economynak, ha a foglalási rendszerből leszedett adatokat nézem. Egy nem reprezentatív árminta, de találomra megnéztem egy BUD-FRA-SIN útvonalat oda-vissza február 10-17 közöttre. Economyn 272 ezer, Premium Economyn 570, business-en pedig 1360 ezer volt a tarifa. Ebből látható, hogy az ár jóval közelebb van az economyhoz, de azt is meg kell jegyezni, hogy hatszázezerért bizony már a Turkish elvisz business-en oda-vissza. Nyilván az 570-nél olcsóbban is megvan a PE jegy, tessék kutakodni!
Sokszor megírtam már, de ennek az osztálynak az a lényege, hogy meglehetősen komoly extra komfortot nyújt, miközben a céges utazók költségigazolásán turistaosztályként jelenik meg. Vagyis, jól illeszkedik a céges policy-khoz, ezért óriási igény van rá. Egy üléssel kevesebb van egy sorban (2-4-2), lényegesen nagyobb a lábtér, és szélesebb (38,5 és 39,5 inch) jobb minőségű a kaja, az SQ esetében ezt úgy kell érteni, hogy adnak francia pezsgőt, háromféle főétel közül lehet választani, s minden sokkal jobban néz ki, mint a turistán. A szék a nagyobb távolság miatt jobban dönthető, van rajta lábtartó, tehát éjszaka már a nagy termetűeknek is van esélyük aludni valamicskét. S már az induláskor ott figyel egy fél literes víz a tartóban, tehát nem kell a stewikat riadóztatni félóránként egy kis pohár vízért. Jegyezzük meg, a Singapore légikísérői olyan esztétikai élményt nyújtanak, hogy ezt felfoghatjuk veszteségként is.... Érdekes, hogy az üléseket két cég is gyártja, a német ZIM Flugsitz GmbH és az amerikai Zodiac Seats US – utóbbi az A350-esekre.
A fedélzeti szórakoztató rendszer 13,3 collos, HD-felbontású és érintőképernyős, zajszűrős fejhallgató jár hozzá. Az USB és a fedélzeti konnektor természetesen alap, s ami ennél is fontosabb: 35 kg a poggyászkeret! Elsőbbségi utasfelvétel, elsőbbségi beszállás, s tíz százalék extra mérföld a törzsutasoknak, természetesen. Az alábbi gyűjtésben megtalálod, mikortól melyik útvonalon lesz elérhető az új osztály, a légitársaság tervei szerint. (Köszi a gyűjtést az Airportal-nak.)
2015-ben:
Augusztus 9-től A380-800 - Sydney
Augusztus 12-től B777-300ER - Sydney
Augusztus 28-tól A380-800 - London és Hong Kong
Augusztus 31-től B777-300ER - Hong Kong
Szeptember 2-tól B777-300ER - London
Szeptember 18-tól A380-800 - Peking és Sanghaj
Szeptember 24-től B777-300ER - Frankfurt
Szeptember 28-tól A380-800 - Párizs
Október 13-tól A380-800 - Delhi
Október 20-tól B777-300ER - München/Manchester
Október 21-től A380-800 - Mumbai
Október 25-től A380-800 - Auckland
December 1-jétől A380-800 - Tokió és Los Angeles
December 14-től A380-800 - Frankfurt/New York
December 27-től A380-800 - Zürich
2016-ban:
Január 5-től B777-300ER - Dubaj
Január 6-tól B777-300ER - Szöul/San Francisco