Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

EK111: október 27-től az Emirates Dubai - Budapest járatszáma!!!

2014. július 14. - frequentflyer

Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta közlekedő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között. Az október 27.-én startoló légi összeköttetés révén rövid átszállási idők mellett érhető el Ázsia, a Közel-kelet és Ausztrália több városa, de akár Rió és Buenos ires is. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemelteti a légitársaság, amelynek logója a foci-vb reklámtábláiról is ismerős lehet. Az EK111 járat EK111 08.20-kor indul Dubaiból, majd 11.35-kor landol Budapesten, míg visszafelé az EK112 közlekedik, 15.05-kor száll fel és 23.30-kor érkezik a Dubai International repülőtérre.

Röviddel ezelőtt jelentették be Dubaiban, hogy az Emirates Airline naponta közlekedő menetrendszerinti járatot indít Budapest és Dubai között. Az október 27.-én startoló légi összeköttetés révén rövid átszállási idők mellett érhető el Ázsia, a Közel-kelet és Ausztrália több városa, de akár Rió és Buenos ires is. A járatot az első pillanattól nagy befogadóképességű, széles törzsű Airbus A330-as repülőgépekkel üzemelteti a légitársaság, amelynek logója a foci-vb reklámtábláiról is ismerős lehet. Az EK111 járat EK111 08.20-kor indul Dubaiból, majd 11.35-kor landol Budapesten, míg visszafelé az EK112 közlekedik, 15.05-kor száll fel és 23.30-kor érkezik a Dubai International repülőtérre.

A járat azért is örömteli lehet, mert már másfél éve foglalkoznak az indításával, de a légitársaság legutóbb tavaly novemberben, majd idén tavasszal is cáfolta, méghozzá igen határozottan, hogy Budapestre is indítanak járatot a közeli jövőben.

Az Emirates Airbus A330-asa így két osztályon 278 ülőhelyet kínálva hetente összesen akár 3892 utast képes szállítani Budapest és Dubai között. A Malév csődje óta ez az első nagy távolságra közlekedő, hagyományos légitársaság által üzemeltetett járat, amely nagy repülőgéppel kezdi meg üzemelését - igaz, mással nem is kezdhetné, hiszen az Emirates flottájában nincsenek keskeny törzsű, egyfolyosós repülőgépek.

- Keményen dolgoztunk velük az elmúlt öt évben azon, hogy a gyorsan növekvő forgalmú hálózatukba Budapestet is vegyék fel a járathálózatukba, és nincs kétségem afelől, hogy az új napi rendszerességgel közlekedő járat nagyon népszerű lesz - mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. A most bejelentett járat minden irányban 12 tonna áruszállítási kapacitást is jelent majd, s ez komoly lehetőség a különleges minőségű, de romlandó élelmiszert forgalmazó magyar agrárcégeknek arra, hzogy eljuttassák portékáikat Dubaiba.

A most bejelentett Dubai járat konkurenciája lesz a Wizz Air szolgáltatásának, amely a Dubai World Central repülőtérre közlekedik. Nagyobb lesz a verseny azonban az ötcsillagos minősítéssel rendelkező Qatar Airway-szel, amely már jó ideje és naponta közlekedik Dohába, ahonnan hasonló úticélokra utazhat tovább a budapesti utazó.

De komoly konkurenciája lesz a Turkish Airlines-nak is, amely hasonlóan sok átszállási lehetőséget kínál, ráadásul kitűnő menetrend mellett, hiszen Budapestről napi három géppel repülnek Isztambuli átszálló-központjukba. Ami a versenyt és a reptereket illeti: a Dubai reptéren az Emirates által használt terminál még a turista osztályon utazóknak is kényelmi szolgáltatások sokasságát kínálja, hasonlóan a Qatar Airwayshez, amelyik májusban nyitotta meg a Hamad International-t, a vadonatúj áts7zállóközpontját Dohában.

Az Emirates a világ negyedik legnagyobb légitársasága, bázis-repülőtere az Egyesült Arab Emírségek fővárosában található Dubai International Airport. A Közel-Kelet vezető légitársasága 224 repülőgépből álló flottát üzemeltet, amely kizárólag széles törzsű légi-járművekből áll (Boeing 777, Airbus A330, Airbus A340, és Airbus A380) és világszerte 143 desztinációra közlekedik. A legnagyobb flottát üzemelteti az Airbus A380 szuperjumbóból. A légitársaságnál 140 magyar dolgozik, köztük 114 utaskísérő és nyolc pilóta.

A fedélzeten olyan szolgáltatások várják az utasokat, mint például az ülések közötti üzenetküldési lehetőség, széls választék mozifilmekből és tévéműsorokból, s egyes gépeken a wifi internet is. A turista osztályon harminc, a business osztályon negyven kilós lehet a feladott poggyász.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr198333254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása