Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Majdnem csőd után: kívül-belül megújul az American Airlines

2013. január 20. - frequentflyer

Szerintetek milyen az American új arculata? Láttátok már? Ha nem, most megmutatom, egy poszt erejéig, mert igen-igen tanulságos. Miért? Alig több, mint egy éve ugyanis, hogy bejelentették: az American Airlines az amerikai Chapter 11 alatt (csédvédelemben) repül tovább. Nem sokkal ez előtt, az AA (tehát a csődvédelem előtt) az iparág történetének egyik legnagyobb géprendelését és flotta-modernizációját jelentette be. Nyilván az utóbbi időben számos belső intézkedéssel és leépítéssel nagyon fontos átalakításokat is végrehajtott a cég, de mindezek után fordítottak figyelmet arra is, hogy arculatban, üzenetekben és szolgáltatásban is megújuljanak, hogy biztosak legyenek abban: az utasok inkább feléjük fordulnak, mint eltávolodnak a légitársaságtól. Na, ez az amerikai üzleti szemlélet, amit nekünk még tanulni kell. Mit mondanának nálunk? Hát azt, hogy mit vág fel ez a légitársaság, amely a csődtől épp megmenekült, ergo biztos híján van a pénznek, ellenben bővelkedik adósságban (ez minden bizonnyal így is van), minek vásárol nyakra-főre repülőgépet, s miért költ több millió dollárt a gépek átfestésére, s egy komplett arculatváltásra? Nos, nagyon jól tették, hogy erre költenek, hamarosan elmondom, hogy miért....

Szerintetek milyen az American új arculata? Láttátok már? Ha nem, most megmutatom, egy poszt erejéig, mert igen-igen tanulságos. Miért? Alig több, mint egy éve ugyanis, hogy bejelentették: az American Airlines az amerikai Chapter 11 alatt (csédvédelemben) repül tovább. Nem sokkal ez előtt, az AA (tehát a csődvédelem előtt) az iparág történetének egyik legnagyobb géprendelését és flotta-modernizációját jelentette be. Nyilván az utóbbi időben számos belső intézkedéssel és leépítéssel nagyon fontos átalakításokat is végrehajtott a cég, de mindezek után fordítottak figyelmet arra is, hogy arculatban, üzenetekben és szolgáltatásban is megújuljanak, hogy biztosak legyenek abban: az utasok inkább feléjük fordulnak, mint eltávolodnak a légitársaságtól. Na, ez az amerikai üzleti szemlélet, amit nekünk még tanulni kell. Mit mondanának nálunk? Hát azt, hogy mit vág fel ez a légitársaság, amely a csődtől épp megmenekült, ergo biztos híján van a pénznek, ellenben bővelkedik adósságban (ez minden bizonnyal így is van), minek vásárol nyakra-főre repülőgépet, s miért költ több millió dollárt a gépek átfestésére, s egy komplett arculatváltásra? Nos, nagyon jól tették, hogy erre költenek, hamarosan elmondom, hogy miért....

Az indoklást rögtön egy személyes élménnyel kezdem: hét-nyolc éve elég sokat repültem Amerikán belül AA-vel, egyszer még azt a hibát is elkövettem, hogy Párizs és New York között az ő járatukat választottam, egyébként puszta kíváncsiságból. Borzalmas volt, minden egyes repülés, szakadt gépekkel, közepesen udvaris személyzettel, s ha az ebédhez adott bor után megkívántam még egy italt, akkor a CDG-JFK járat személyzete megkért, hogy egy ötöst csúsztassak be a cég kasszájába. Az USA-n belül pontosak voltak ugyan, de az ősöreg (egyébként remek repülő) MD-82-esek és az agyonhajtott 737-800-asok nem szolgálták épp a kényelmes repülést. Az egy pohár víz, valamint az ehetetlen műsajt és a szárazkeksz pedig nem épp az a fedélzeti szolgáltatás, amiről minden utam előtt álmodok... Ezen a helyzeten már az új gépek beszerzésének az ígérete is változtat, lévén az új gép jó pár évig kényelmes is, ráadásul tudtam, hogy a hosszú járatokon azért modernizáláták az utasteret. Jó hír. S hogy biztos legyek a változásban, még egy-két videóval is megörvendeztették az utazóközönséget. Itt van például egy. De aztán, olvass ám tovább!

Best serve our customers. Komolyan, tetszik ez a szóhasználat. Amerikában ügyfelekről beszélnek a légitársaságok, Ázsiában a vendég (guest) adatait kell megadni a foglaláskor, nálunk, Európában pedig passenger. Jó, tisztában vagyok vele, hogy az amerikai belföldi légiközlekedés sosem lesz a full-luxus, de a flottamodernizáció mégiscsak remek előremenekülés. Az új utastér már a turista osztályon is feltűnő: USB, konnektor, wifi és akár ülés-ülés chatet lehetővé tévő inflight entertainment. Ez az economy. Pár sorban adnak nagyobb lábteret, amit a prémium-ügyfeleknek ingyen adnak, történetesen az AA a oneworld emerald és sapphire törzsutasainak is ingyenesen biztosítja a lehetőséget. Azért ez nem rossz. Itt van két kép az új turistaosztályról, aztán, rátérünk a felsőbb osztályokra, tehát scrollozz bátran!

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr268333076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása