A Turkish remek légitársaság, kiváló szolgáltatásokkal, s Star Alliance tagként a miles and more törzsutasok remek szolgáltatásait vehetik igénybe. Nemrégiben arról írtam, hogy az isztambuli Atatürk repülőtéren milyen pöpec várót alakítottak ki a business, first utasoknak és a gold státusszal rendelkezőknek.
Most pedig arról kell beszámolnom, hogy még az európai légitársaságok között is majdnem élen járva (a Lufthansa és bizonyos tekintetben a TAP előzött) bevezették a fedélzeti internet-szolgáltatást méghozzá a transzatlanti járatokon. Mi több, a Panasonic Avionics megoldását használva új funkciót építettek a fedélzeti szórakoztató rendszerbe, s bizonyos tévécsatornák adását élőben is lehet nézni, mintha csak otthon ülnél a nappaliban.
A Turkish remek légitársaság, kiváló szolgáltatásokkal, s Star Alliance tagként a miles and more törzsutasok remek szolgáltatásait vehetik igénybe. Nemrégiben arról írtam, hogy az isztambuli Atatürk repülőtéren milyen pöpec várót alakítottak ki a business, first utasoknak és a gold státusszal rendelkezőknek.
Most pedig arról kell beszámolnom, hogy még az európai légitársaságok között is majdnem élen járva (a Lufthansa és bizonyos tekintetben a TAP előzött) bevezették a fedélzeti internet-szolgáltatást méghozzá a transzatlanti járatokon. Mi több, a Panasonic Avionics megoldását használva új funkciót építettek a fedélzeti szórakoztató rendszerbe, s bizonyos tévécsatornák adását élőben is lehet nézni, mintha csak otthon ülnél a nappaliban.
A szolgáltatás ráadásul ingyenes, persze csak a bevezető időszakban, később fizetni kell érte, egyelőre nem tudni, mennyit. (A Lufthansa a Skynet szolgáltatását 25 euróért kínálja 24 órára, amely érvényes a földön, az átszállások közben és a gépek fedélzetén is – noha még ők sem installálták minden repülőgépre, s mint korábban megtustuk, az A380-ra ők jó ideig nem is fogják. Hacsak a versenytársak ki nem kényszerítik.) Egyelőre a Boeing 777-300-asokon lesz elérhető a Panasonic Avionic megoldásával létrehozott fedélzeti internet, szépen fokozatosan installálva a teljes flottába. A szakértők szerint mintegy két évet vesz igénybe a törökök teljes flottájának felszerelése a Wifi eszközökkel, de az új gépek már így érkeznek. A kiváló ellátás mellett tehát még egy ok a Turkish választása mellett, ha kelet felé repülsz. Pontosabban, az USA felé is választhatod őket, adnak jó árakat is, csak hát, előbb el kell repülnöd ISTanbulba, majd onnan bevállalni némi extra durationt...
A Panasonic másik megoldása a LiveTv, ami azt jelenti, ami a nevébe foglaltatik, szóva a THY ezt is integrálta a fedélzeti szórakoztató rendszerébe, azt azonban sehol sem kiderült kiderítenem, pontosan mely csatornák esetében kínálják az online TV-nézést.
Nyilván nem véletlen, hogy kelet felől jön az onboard Wifi. Noha drága dolog az installáció, azt hiszem az európai légitársaságok hamar fogják követni ezt a példát, mert, még ha fizetős is, a mai világban óriási versenyelőnyt jelent. Az Emirates is nemrég vezette be, így aztán bizonyosra veszem, hogy rövidesen a Qatar is jelentkezik újítással, bár ők igen sok gépükön élő mobilkapcsolatot biztosítanak, amivel még Blackberry-t is lehet használni (EDGE). A teljes értékű wifi innen csak egy lépés. El tudod képzelni, milyen az, amikor az Atlanti-, vagy épp a Csendes-óceán felől hazaskype-olsz?