A post megjelenése után (hétfőn este) jelentkezett a Malév kommunikációs igazgatója. Elmondta, hogy az általunk ismertetett árazási anomáliákat vizsgálják, s a probléma mihamarabbi megoldására törekednek. A hiba kijavításáról pedig mihamarabb értesítést kapunk.
Egy olvasó világított rá a fölöttébb furcsa jelenségre, a Malév buszok árazását illetően. Részletek a postban, de előfordult, hogy egy Pécs-Helsinkire a Budapest Helsinki ár dupláját adta ki a rendszer. (Screenshot-ok és probléma-ismertetés a postban.)
Adott ugye, a nagyon is pozitív kezdeményezés, miszerint a Malév buszjáratokat is indít a nyári menetrendtől: három kelet-magyarországi városba, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe, valamint Pécsre. A buszok jó választást jelentenek azoknak, akik Budapestről utaznak el a Malév járataival, a menetrendeket nézegetve sokkal praktikusabb, mintha az autós vagy a vonatos transzfert választanánk. Már csak azért is, mert a buszon be lehet csekkolni és a Malév segít a biztonsági ellenőrzésben is...Ezt a járatot csak Malév jegyhez lehet befoglalni.
A post megjelenése után (hétfőn este) jelentkezett a Malév kommunikációs igazgatója. Elmondta, hogy az általunk ismertetett árazási anomáliákat vizsgálják, s a probléma mihamarabbi megoldására törekednek. A hiba kijavításáról pedig mihamarabb értesítést kapunk.
Egy olvasó világított rá a fölöttébb furcsa jelenségre, a Malév buszok árazását illetően. Részletek a postban, de előfordult, hogy egy Pécs-Helsinkire a Budapest Helsinki ár dupláját adta ki a rendszer. (Screenshot-ok és probléma-ismertetés a postban.)
Adott ugye, a nagyon is pozitív kezdeményezés, miszerint a Malév buszjáratokat is indít a nyári menetrendtől: három kelet-magyarországi városba, Miskolcra, Szegedre és Debrecenbe, valamint Pécsre. A buszok jó választást jelentenek azoknak, akik Budapestről utaznak el a Malév járataival, a menetrendeket nézegetve sokkal praktikusabb, mintha az autós vagy a vonatos transzfert választanánk. Már csak azért is, mert a buszon be lehet csekkolni és a Malév segít a biztonsági ellenőrzésben is...Ezt a járatot csak Malév jegyhez lehet befoglalni.
Az AirportShuttle üzemeltetésében álló buszokra már most is lehet foglalni (azok Malév járatszám alatt közlekednek) melyek oda és vissza is naponta háromszor közlekednek, illeszkedve a légitársaság menetrendi hullámaihoz. Beleértve a reggeli járatokat is. Például, a reggeli London-Gatwick (06.50)-hez hajnali 02.15-kor indul a busz Debrecenből.
Vonattal ezt a járatot csak úgy érhetik el a debreceniek, ha felutaznak előző este Budapestre. A déli és délutáni járatokat persze el lehet érni vonattal, ám a busz azért jobb ennél, mert Ferihegy-1 vasútállomáson leszállni, onnan még ki BKV-zni a kettes terminálra, szűk fél órát jelent, ami ugye növeli a menetidőt. Ezzel szemben a busz közvetlenül a kettesre megy, útközben a Malév biztosítja a becsekkolást, s még az utasbiztonsági ellenőrzésen is elsőbbséget ad - valószínűsítem, hogy mindez a gyakorlatban a priority lane használatát jelenti.
Pont ezért lehet a busz jó alternatívája annak is, ha az embert ismerősei felfuvarozzák a reptérre: a mikrobusz-út költsége hozzáadódik a repjegy árához, néhány próba-foglalást elvégezve oda-vissza körülbelül hatezer forintot számoltam előbb a buszjegy árának. Íme két screenshot egy próba-foglalásból. A képeket megnézheted nagyban, ha rákattintassz!
Ez lényegesen kedvezőbb a teljes árú vonatjegynél. Az előbb említett szolgáltatások fényében nem kell két órával korábban megérkezni Ferihegyre, vagyis, időben sem sokkal több a menetidő, mint a kocsi esetében. Ráadásul, a buszon adnak frissítőt, mint a repülőgépen, s van Wifi is, aki például dolgozni szeretne, az megteheti. Aki pedig aludna, s tud aludni a buszon, az is.
A fekete leves
Egy olvasó jelezte, majd magam is kihoztam azonban a Malév foglalási rendszeréből a következő anomáliákat. Itt van például ugyanazon járatokra való árajánlat Budapest - Helsinki és Pécs-Budapest-Helsinki útvonalra. Utóbbi több, mint a duplája a Pestről kínált, 39.900 forintos árajánlatnak! Íme a screenshot-ok:
Apróság, de más sem stimmel a rendszerben. A buszjárat ugyebár valószínűleg a "bus" jelzéssel van felvéve a járatinformációknál, amit a foglalási rendszer business osztálynak értelmez, s fel is tünteti a business / korlátozott turista árkategóriák kombinációját. Önmagában azonban ez nem lehet oka annak, hogy csaknem negyvenezer forint a pécsi buszjegy oda-vissza. Ez ugyanis az előző, londoni példa esetében is így volt.
Vagy itt egy másik kombináció, teljesen véletlenszerűen: Budapest-Amszterdam 29900, Miskolc-Budapest-Amszterdam viszont 57700 forint, ugyanazokra a repülőjáratokra, a különbség tehát csak a busz. Az ár oda-vissza értendő.
De van amikor ingyen van a busz
Próbálgattam még egy kicsit a rendszert, ezúttal egy Budapest-Dublin és egy Debrecen-Dublin vonalat kikérve. A legnagyobb döbbenetemre viszont teljesen ugyanaz a 85.400 HUF-os ár jelent meg.
Nem kizárt, hogy a probléma egyszerűbb, mint gondolnánk, de annyi biztos: a hiba nem a mi készülékünkben van. Választ gyorsan biztos nem kapunk, mert ünnepnap van, de ha kapunk választ a Malév illetékeseitől, akkor frissül a post is!
A menetrend:
Budapest |
Miskolc |
10:30 |
13:00 |
Budapest |
Miskolc |
13:35 |
16:05 |
Budapest |
Miskolc |
23:45 |
02:00 |
Budapest |
Debrecen |
09:15 |
12:15 |
Budapest |
Debrecen |
13:05 |
16:05 |
Budapest |
Debrecen |
23:30 |
02:15 |
Budapest |
Szeged |
10:30 |
13:00 |
Budapest |
Szeged |
13:35 |
16:05 |
Budapest |
Szeged |
23:45 |
02:00 |
Budapest |
Pécs |
09:15 |
12:15 |
Budapest |
Pécs |
13:05 |
16:05 |
Budapest |
Pécs |
23:30 |
02:15 |
Debrecen |
Budapest |
12:45 |
15:45 |
Debrecen |
Budapest |
16:05 |
19:05 |
Debrecen |
Budapest |
02:15 |
05:15 |
Miskolc |
Budapest |
13:30 |
16:00 |
Miskolc |
Budapest |
16:35 |
19:05 |
Miskolc |
Budapest |
02:30 |
05:00 |
Pécs |
Budapest |
12:45 |
15:45 |
Pécs |
Budapest |
16:05 |
19:05 |
Pécs |
Budapest |
02:15 |
05:15 |
Szeged |
Budapest |
13:30 |
16:00 |
Szeged |
Budapest |
16:35 |
19:05 |
Szeged |
Budapest |
02:30 |
05:00 |